Näinhän se menee ja mahtuu siltikin prosenttien sisään vaikkakin 2.0 cih:n iskutilavuus onkin 1979cm3.MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa.
Kadett C vähän pirteämmäksi
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Mutta nämähän olivat ihan "eikös asia ole periaatteessa näin" keskustelua...eli yhden ihmisen tulkinta
hölmöihin kysymyksiin.[/quote]
Niinpä niin, ja katsastuskin on käytännössä inssistä riippuva/sen päivästä ja mielentilasta. Toiset päästä läpi ongelmitta ja toiset taas vaatii kaiken maailman dokumentteja ja voivat olla todella veemäisiä, joten kannattaa miettiä mihin vie katsastettavaksi.
Niistä kriittisten paikkojen hitsauksesta olen kuullu olevan sellainen pykälä, että osat jotka voivat hajotessaan vaikuttaa pyörän tuentaan ei saisi hitsata. Toisaalta jos etupalkinki hitsaa/tekee siististi niin eipä inssillä pitäisi olla mitään sanottavaa. Ja välillä tuntuu ettei katsastuksessa edes huomata muutettuja paikkoja.
hölmöihin kysymyksiin.[/quote]
Niinpä niin, ja katsastuskin on käytännössä inssistä riippuva/sen päivästä ja mielentilasta. Toiset päästä läpi ongelmitta ja toiset taas vaatii kaiken maailman dokumentteja ja voivat olla todella veemäisiä, joten kannattaa miettiä mihin vie katsastettavaksi.
Niistä kriittisten paikkojen hitsauksesta olen kuullu olevan sellainen pykälä, että osat jotka voivat hajotessaan vaikuttaa pyörän tuentaan ei saisi hitsata. Toisaalta jos etupalkinki hitsaa/tekee siististi niin eipä inssillä pitäisi olla mitään sanottavaa. Ja välillä tuntuu ettei katsastuksessa edes huomata muutettuja paikkoja.
-
- OCF Member 2018
- Viestit: 288
- Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
- Paikkakunta: Villähde
oleppas tarkkana
Juu,iskutilavuus tulee vastaan ja sen 1.9 lohkon voi porata timmiksi niille vanhoille 2.4:sen männille.
Eikä tarvitse puhua konttorilla mitään...
KUULEPPAS NYT;
Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!
Ko lohkoon siis voi porailla vaikkas 2,4 tai 3,0 männille sopoivaksi kuten mie tein. Seinämää jäi vielä vaikka kuin palajon jälelle joten isommaksikin oisi voinut sorvarin mielestä porailla!
Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.
Jänkäjoonas
Eikä tarvitse puhua konttorilla mitään...
KUULEPPAS NYT;
Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!
Ko lohkoon siis voi porailla vaikkas 2,4 tai 3,0 männille sopoivaksi kuten mie tein. Seinämää jäi vielä vaikka kuin palajon jälelle joten isommaksikin oisi voinut sorvarin mielestä porailla!
Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.
Jänkäjoonas
Re: oleppas tarkkana
Brutaalia voimaa, hohohohohohhotunturista kirjoitti:Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.
Jänkäjoonas
Mittasitko tällä?
Re: oleppas tarkkana
Kuulenhan minä...tunturista kirjoitti: KUULEPPAS NYT
Kestää ne kaikki porata 95mm:iin.tunturista kirjoitti: Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!
Enkä valitse mitään porattavaksi,minulla on valmis moottori...
Aivan samoin kuin 2.0 männätkin,kas kun akselit ovat samat.tunturista kirjoitti:3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans
Varmastikkin,vääntöä varmaan karvan verran alle 660Nm.? Onhan männät kuitenkin jo tottuneet kolmilitraisen tavoille...tunturista kirjoitti:ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa
Re: oleppas tarkkana
Välillä elämä potkii päähän ja välillä munille
-
- 'Kadett'
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Heinä 2007, 13:33
sitä samaa minäkin. kun kerta c kadettiin saa laittaa laillisesti esim. 2.4 cih koneen niin mistä kävis parhaiten isommat alustan osat, esim etujarrut taitaa käydä 2.2 e recordista, taka-akseli A-manta/ascona, etupalkki orgis isolohko C-kadetista. Mitä eroa on ison etuakselin osilla muuta ku palkki ja alapallot ??? utelias kun olen (oma city brojekti) Kiittäen ja kumartaen !!!
Ja jos viitsii 2 minuuttia viettää Aken sivuilla niin selviää seuraavaaramo79 kirjoitti:Nykyään 20%MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa.
"Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus."
KÖH KÖH...