Kadett C vähän pirteämmäksi

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Jarno
OCF Member
OCF Member
Viestit: 8412
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno » 11 Helmi 2007, 19:41

MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Näinhän se menee ja mahtuu siltikin prosenttien sisään vaikkakin 2.0 cih:n iskutilavuus onkin 1979cm3.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C GSi

Avatar
Jarno
OCF Member
OCF Member
Viestit: 8412
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno » 11 Helmi 2007, 19:43

Spikey kirjoitti: mutta niin menee myös 20letti xe:n kannella + penkki läpi
ja 20xe letin kannella +penkki läpi
Milläs todistat onko kansi XE:stä vai LET:stä?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C GSi

Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1390
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey » 12 Helmi 2007, 16:24

Ostokuitit molemmista sekä dokumentit rakentamisesta.
Tosin samalla oli juttua myös mäntien vaihtamisesta ja puristuksen laskemisesta...

Mutta nämähän olivat ihan "eikös asia ole periaatteessa näin" keskustelua...eli yhden ihmisen tulkinta
hölmöihin kysymyksiin.
Kuva

simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba » 14 Helmi 2007, 20:19

Mutta nämähän olivat ihan "eikös asia ole periaatteessa näin" keskustelua...eli yhden ihmisen tulkinta
hölmöihin kysymyksiin.[/quote]

Niinpä niin, ja katsastuskin on käytännössä inssistä riippuva/sen päivästä ja mielentilasta. Toiset päästä läpi ongelmitta ja toiset taas vaatii kaiken maailman dokumentteja ja voivat olla todella veemäisiä, joten kannattaa miettiä mihin vie katsastettavaksi.
Niistä kriittisten paikkojen hitsauksesta olen kuullu olevan sellainen pykälä, että osat jotka voivat hajotessaan vaikuttaa pyörän tuentaan ei saisi hitsata. Toisaalta jos etupalkinki hitsaa/tekee siististi niin eipä inssillä pitäisi olla mitään sanottavaa. Ja välillä tuntuu ettei katsastuksessa edes huomata muutettuja paikkoja. :roll:

tunturista
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 288
Liittynyt: 30 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Villähde

oleppas tarkkana

Viesti Kirjoittaja tunturista » 15 Helmi 2007, 16:51

Juu,iskutilavuus tulee vastaan ja sen 1.9 lohkon voi porata timmiksi niille vanhoille 2.4:sen männille.
Eikä tarvitse puhua konttorilla mitään... :wink:


KUULEPPAS NYT;

Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!

Ko lohkoon siis voi porailla vaikkas 2,4 tai 3,0 männille sopoivaksi kuten mie tein. Seinämää jäi vielä vaikka kuin palajon jälelle joten isommaksikin oisi voinut sorvarin mielestä porailla!

Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.

Jänkäjoonas

Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: oleppas tarkkana

Viesti Kirjoittaja Hezzu » 15 Helmi 2007, 17:14

tunturista kirjoitti:Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.

Jänkäjoonas
Brutaalia voimaa, hohohohohohho :lol: :lol:

Mittasitko tällä?

Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Re: oleppas tarkkana

Viesti Kirjoittaja Beeascona » 15 Helmi 2007, 17:55

tunturista kirjoitti: KUULEPPAS NYT
Kuulenhan minä...
tunturista kirjoitti: Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!
Kestää ne kaikki porata 95mm:iin.
Enkä valitse mitään porattavaksi,minulla on valmis moottori...
tunturista kirjoitti:3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans
Aivan samoin kuin 2.0 männätkin,kas kun akselit ovat samat.
tunturista kirjoitti:ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa
Varmastikkin,vääntöä varmaan karvan verran alle 660Nm.? Onhan männät kuitenkin jo tottuneet kolmilitraisen tavoille...:sleep:

Avatar
Ake
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 26 Huhti 2006, 12:59
Paikkakunta: Susiraja

Re: oleppas tarkkana

Viesti Kirjoittaja Ake » 16 Helmi 2007, 17:14

^^
Brutaalia voimaa, hohohohohohho :lol: :lol:

Mittasitko tällä?[/quote]

:lollis:
Välillä elämä potkii päähän ja välillä munille

Cee kädetti
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 43
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 13:33

Viesti Kirjoittaja Cee kädetti » 13 Heinä 2007, 08:47

saako tollasen omegan 2litrasen koneen kuin helposti istumaa cee kadetin keulille?

miuku1979
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 18:09

Viesti Kirjoittaja miuku1979 » 31 Heinä 2007, 19:00

sitä samaa minäkin. kun kerta c kadettiin saa laittaa laillisesti esim. 2.4 cih koneen niin mistä kävis parhaiten isommat alustan osat, esim etujarrut taitaa käydä 2.2 e recordista, taka-akseli A-manta/ascona, etupalkki orgis isolohko C-kadetista. Mitä eroa on ison etuakselin osilla muuta ku palkki ja alapallot ??? utelias kun olen (oma city brojekti) Kiittäen ja kumartaen !!!

ramo79
OCF Member 2019
OCF Member 2019
Viestit: 305
Liittynyt: 01 Touko 2007, 19:24
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja ramo79 » 01 Elo 2007, 00:39

MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Nykyään 20% :(

Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu » 01 Elo 2007, 11:16

ramo79 kirjoitti:
MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Nykyään 20% :(
Ja jos viitsii 2 minuuttia viettää Aken sivuilla niin selviää seuraavaa

"Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus."

KÖH KÖH...

Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1390
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey » 01 Elo 2007, 21:20

Kuva

miuku1979
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 53
Liittynyt: 29 Heinä 2007, 18:09

Viesti Kirjoittaja miuku1979 » 13 Elo 2007, 19:32

minuakin kiinnostais tehdä tollainen 20ne lohkon päälle 20xe 16v kansi ja penkittää ja eikun leima. kyl sen pitäis läpi mennä. siis C-kadett cityyn

Avatar
jiri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Tammi 2008, 17:29
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jiri » 18 Tammi 2008, 18:32

onkohan kukaan yrittäny laittaa kadettiin volkkarin golffin koneita? juttelin tänään kaverin kans ja se lupaili mulle että voi rakentaa mulle koneen jos vaan semmosen pystyy laitta kadettiin.... onko kellään käryä, että miten onnistuu tollasen etuveto koneen laitto tohon c rakettiin.

Vastaa Viestiin