Sivu 2/3

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 19:41
Kirjoittaja Jarno
MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Näinhän se menee ja mahtuu siltikin prosenttien sisään vaikkakin 2.0 cih:n iskutilavuus onkin 1979cm3.

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 19:43
Kirjoittaja Jarno
Spikey kirjoitti: mutta niin menee myös 20letti xe:n kannella + penkki läpi
ja 20xe letin kannella +penkki läpi
Milläs todistat onko kansi XE:stä vai LET:stä?

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 16:24
Kirjoittaja Spikey
Ostokuitit molemmista sekä dokumentit rakentamisesta.
Tosin samalla oli juttua myös mäntien vaihtamisesta ja puristuksen laskemisesta...

Mutta nämähän olivat ihan "eikös asia ole periaatteessa näin" keskustelua...eli yhden ihmisen tulkinta
hölmöihin kysymyksiin.

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 20:19
Kirjoittaja simpba
Mutta nämähän olivat ihan "eikös asia ole periaatteessa näin" keskustelua...eli yhden ihmisen tulkinta
hölmöihin kysymyksiin.[/quote]

Niinpä niin, ja katsastuskin on käytännössä inssistä riippuva/sen päivästä ja mielentilasta. Toiset päästä läpi ongelmitta ja toiset taas vaatii kaiken maailman dokumentteja ja voivat olla todella veemäisiä, joten kannattaa miettiä mihin vie katsastettavaksi.
Niistä kriittisten paikkojen hitsauksesta olen kuullu olevan sellainen pykälä, että osat jotka voivat hajotessaan vaikuttaa pyörän tuentaan ei saisi hitsata. Toisaalta jos etupalkinki hitsaa/tekee siististi niin eipä inssillä pitäisi olla mitään sanottavaa. Ja välillä tuntuu ettei katsastuksessa edes huomata muutettuja paikkoja. :roll:

oleppas tarkkana

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 16:51
Kirjoittaja tunturista
Juu,iskutilavuus tulee vastaan ja sen 1.9 lohkon voi porata timmiksi niille vanhoille 2.4:sen männille.
Eikä tarvitse puhua konttorilla mitään... :wink:


KUULEPPAS NYT;

Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!

Ko lohkoon siis voi porailla vaikkas 2,4 tai 3,0 männille sopoivaksi kuten mie tein. Seinämää jäi vielä vaikka kuin palajon jälelle joten isommaksikin oisi voinut sorvarin mielestä porailla!

Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.

Jänkäjoonas

Re: oleppas tarkkana

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 17:14
Kirjoittaja Hezzu
tunturista kirjoitti:Noi 3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa ja kun viel keventelee sopivasti paikkoja niin avot.

Jänkäjoonas
Brutaalia voimaa, hohohohohohho :lol: :lol:

Mittasitko tällä?

Re: oleppas tarkkana

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 17:55
Kirjoittaja Beeascona
tunturista kirjoitti: KUULEPPAS NYT
Kuulenhan minä...
tunturista kirjoitti: Kun valittet 1,9 porattavaksi niin ota sitte sellainen lohko joka on lommattu SH;leimoin eli 19SH on sama lohko kuin2.0 mut huomattavasti paksuseinämäisempi joten kestää huomattavasti paremmin!
Kestää ne kaikki porata 95mm:iin.
Enkä valitse mitään porattavaksi,minulla on valmis moottori...
tunturista kirjoitti:3.0 NE;n männät ja kierrot menee heittämällä lohkoon 1.9 kämpuran kans
Aivan samoin kuin 2.0 männätkin,kas kun akselit ovat samat.
tunturista kirjoitti:ja arvatkaappas mitkä on murinat ja väännöt, brutaalia voimaa
Varmastikkin,vääntöä varmaan karvan verran alle 660Nm.? Onhan männät kuitenkin jo tottuneet kolmilitraisen tavoille...:sleep:

Re: oleppas tarkkana

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 17:14
Kirjoittaja Ake
^^
Brutaalia voimaa, hohohohohohho :lol: :lol:

Mittasitko tällä?[/quote]

:lollis:

Lähetetty: 13 Heinä 2007, 08:47
Kirjoittaja Cee kädetti
saako tollasen omegan 2litrasen koneen kuin helposti istumaa cee kadetin keulille?

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 19:00
Kirjoittaja miuku1979
sitä samaa minäkin. kun kerta c kadettiin saa laittaa laillisesti esim. 2.4 cih koneen niin mistä kävis parhaiten isommat alustan osat, esim etujarrut taitaa käydä 2.2 e recordista, taka-akseli A-manta/ascona, etupalkki orgis isolohko C-kadetista. Mitä eroa on ison etuakselin osilla muuta ku palkki ja alapallot ??? utelias kun olen (oma city brojekti) Kiittäen ja kumartaen !!!

Lähetetty: 01 Elo 2007, 00:39
Kirjoittaja ramo79
MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Nykyään 20% :(

Lähetetty: 01 Elo 2007, 11:16
Kirjoittaja Hezzu
ramo79 kirjoitti:
MANTARIINI kirjoitti:Eiks tossa tullu pien vipa laskuissa rajahan on 25% iskutilavuudessa. Eli 1997X1,25=2496.25cm3 kun taas 2,4L=2410cm3 Eli silloinhan sen sais laittaa. :o
Nykyään 20% :(
Ja jos viitsii 2 minuuttia viettää Aken sivuilla niin selviää seuraavaa

"Autoon vaihdettavan moottorin iskutilavuus saa olla korkeintaan 25 % suurempi kuin iskutilavuudeltaan suurimman vertailumoottorin iskutilavuus."

KÖH KÖH...

Lähetetty: 01 Elo 2007, 21:20
Kirjoittaja Spikey

Lähetetty: 13 Elo 2007, 19:32
Kirjoittaja miuku1979
minuakin kiinnostais tehdä tollainen 20ne lohkon päälle 20xe 16v kansi ja penkittää ja eikun leima. kyl sen pitäis läpi mennä. siis C-kadett cityyn

Lähetetty: 18 Tammi 2008, 18:32
Kirjoittaja jiri
onkohan kukaan yrittäny laittaa kadettiin volkkarin golffin koneita? juttelin tänään kaverin kans ja se lupaili mulle että voi rakentaa mulle koneen jos vaan semmosen pystyy laitta kadettiin.... onko kellään käryä, että miten onnistuu tollasen etuveto koneen laitto tohon c rakettiin.