1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja :J:J »

Johnny kirjoitti:Onko kellään kokemusta minkälaisilla nokilla menee X16XEL vielä vähäpäästöisen kopassa päästöistä leimalla läpi?
Pro streetillä meinasivat ettei mikään .. tiedä sitte.. saatto olla ns. käsienpesu-liioittelua.

http://www.astraownersclub.com <- tuolta löytyy muuten topicin aiheeseen aika paljo asiaa. aikalailla purkkapatentteja.. mut mikäs sen mukavampaa ku räveltää niitä :D kunhan vaa muistaa olla penkittämättä sitä autoo ni päänsisäset tehot kasvaa kyllä
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Tarkoittivatkohan tuolla sitä että vähäpäästöiseen noita nokkia ei lain kirjaimen mukaan saisi vaihdella. (ellei ole päästötyypitetty paketti)

Sitä en usko etteikö miedohkoilla katunokilla katsastuksen päästömittauksesta läpi menisi..
Avatar
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4672
Liittynyt: 08 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja Johnny »

JS kirjoitti:Tarkoittivatkohan tuolla sitä että vähäpäästöiseen noita nokkia ei lain kirjaimen mukaan saisi vaihdella. (ellei ole päästötyypitetty paketti)

Sitä en usko etteikö miedohkoilla katunokilla katsastuksen päästömittauksesta läpi menisi..
Jep, lähinnä juuri mietityttää että kuinka kireät nenät vielä menee leimalla läpi päästöistä.
Johnny, la gente esta muy loca.
jone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 431
Liittynyt: 21 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Siikajoki

Viesti Kirjoittaja jone »

Mitäs tuommonen vakio 16xel tykkäis jos laitta mutkan putkeen ja 0,5 ahtoja..? Kestäiskös minkään vertaa..?
No kato nyt tuotaki....

Opel Kadett B Fetival - 72
Avatar
jk80
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:14
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja jk80 »

Johnny kirjoitti:Onko kellään kokemusta minkälaisilla nokilla menee X16XEL vielä vähäpäästöisen kopassa päästöistä leimalla läpi?
260 astetta ja nosto 8,5mm tollasilla ainakin on katsastettu eikä päästöissä ollu mitään vikaa
Avatar
:J:J
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1443
Liittynyt: 12 Loka 2007, 18:16
Paikkakunta: K-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja :J:J »

Mites muuten toimi(i) toi 260° nokka?
Avatar
jk80
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:14
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja jk80 »

ihan hyvin ne on toiminu. Tyhjäkäyntiä piti vaan muuttaa isommaks.
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja ?! »

OT.Mulla ois ylimääräisenä x16xel vakio nokat, jos joku haluaa aihioksi esim.R-KONEISTUKSEEN vietäväksi(hiottavaksi).
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
JaH
'Senator'
'Senator'
Viestit: 364
Liittynyt: 14 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja JaH »

?! kirjoitti:OT.Mulla ois ylimääräisenä x16xel vakio nokat, jos joku haluaa aihioksi esim.R-KONEISTUKSEEN vietäväksi(hiottavaksi).
Eräs Sawon virittäjä velhoista sanoi että täytyisi olla kaksi imunokka jos alkaa hiomaan, kun siitä saisi hiottua hyvän pakonokankin :nerd:
_______________________________________________
Aina ja Täysiä
Jan-E
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 21:38
Paikkakunta: Norrköping/Ruotsi

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja Jan-E »

Onko kukaan tehnyt tätä operaatiota?

http://www.astraownersclub.com

sivulla kun menee "Technical"-osastoon ja katsoo MK4 luettelosta "How to de-restrict the airbox", sekä "How to fit a Vectra C inlet pipe" ?

Minä oon kohta tehny tämän työn täysin. Ensimmäinen linkki on valmis minulta, vain tuo toinen jäljellä. Se tapahtuu tämän pyhän jälkeen, kun olen ostanut imu"snorkelin" ja K&N-ilmafiltterin. Saa nähdä tuntuuko yhtään eroa kaasunanto-reaktiossa.. :S
Pieni ajatus vain syntyi.. Miten käy ilmansaannin kans? Syntyykö häiriöitä ilmansaannissa kun ottaa pois tuon "imutuutin" ilmafilterin kannesta?


Lisätty: (23/5 -09) Olen saanut tietää että ei ole hyvä ilmanvirtaukselle ottaa pois "imutuuttia" filterinkannesta. Niin minä saan panna sen takaisin paikolleen.
Avatar
jk80
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 157
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:14
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja jk80 »

Lisätty: (23/5 -09) Olen saanut tietää että ei ole hyvä ilmanvirtaukselle ottaa pois "imutuuttia" filterinkannesta. Niin minä saan panna sen takaisin paikolleen.[/quote]

onkos tuosta ihan jotain faktaa vai onko tuo tieto esson baari juttuja?
Jan-E
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 14 Heinä 2008, 21:38
Paikkakunta: Norrköping/Ruotsi

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja Jan-E »

Sain tämän tiedon kaverilta joka touhuaa autonvirittäjänä töikseen. Kyseinen "tuutti" on muotoiltu niin ettei synny liikaa häiriöitä (turbulenssia) imuilmassa filterin jälkeen.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja madi »

Tarkoitus olisi alkaa itelle veistään tuohon käyttis astraan x16xel moottoriin imusarjan yläosa uusiksi alumiinistä ja 20ne läppä siihen
Kuva
sitten jos niitä jaksais joskus muillekkin ehkä tehdä
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
t.steel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 349
Liittynyt: 27 Heinä 2002, 03:00

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja t.steel »

Nätti paketti, oma patentti vähän karumpi mutta toimii. Onko tota jossain myytävänä( kuvassa olevaa)
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 1.4-1.8 DOHC moottoreiden viritys

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kuvassa oleva yksilö on harrastajan omin käsin tekemä. Kirjoitteli aiemmin täällä nimimerkillä Markus, haulla löytyy projektijuttua kaverin Corsasta jossa tuo kone on.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin