C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

no meno tai paluu en nyt muista kummalta puolelta lohkoa se paine tuli ylös, joka tapauksessa periaate sama, 16v kannesta menee pultin reiän kautta.
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Jarno kirjoitti:Eikös se ole öljynpaluu kanava joten nokat saa liian vähän voitelua?
:o ???? Se on kylläkin painepuoli ja tähän asti öljy on valunut vapaasti alas lohkon molemmissa päissä olevista kanavista. NE:n kannessa on erillinen paineenrajoitin jota 16v kannessa ei ole, tästä johtuen tuo rajoitin. Nokkien voitelu tapahtuu nokan sisällä olevien öljykanavien kautta. Korjaa toki jos olen väärässä.
hexagon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 767
Liittynyt: 17 Heinä 2005, 15:46
Paikkakunta: jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hexagon »

no voikos tuohon 8v lohkoon tehä sit tuollaisen paineen rajoittimen jollain?? esim. tekemällä siihen 10mm kierteet ja katkaista siihen sopiva pultti ja porata siihen samankokoinen reikä kuin xessä
www.thedreamtuners.com

Manta B 20ne -79
Manta B 2,0E Gsi vm-86
KTM SXF250
HONDA CR250
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

hexagon kirjoitti:no voikos tuohon 8v lohkoon tehä sit tuollaisen paineen rajoittimen jollain?? esim. tekemällä siihen 10mm kierteet ja katkaista siihen sopiva pultti ja porata siihen samankokoinen reikä kuin xessä
Itseä kanssa kiinnostaa tuo tieto. 18nz lohkossa öljykanava on 8mm, kun taas xe:ssä se on supattu 5 milliin. ja se ei ole vain pelkkä holkki siinä kanavassa vaan reikä ampuu sivuun pohjalla. ei osaa selittää... :roll:
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

simpba kirjoitti:
hexagon kirjoitti:no voikos tuohon 8v lohkoon tehä sit tuollaisen paineen rajoittimen jollain?? esim. tekemällä siihen 10mm kierteet ja katkaista siihen sopiva pultti ja porata siihen samankokoinen reikä kuin xessä
Itseä kanssa kiinnostaa tuo tieto. 18nz lohkossa öljykanava on 8mm, kun taas xe:ssä se on supattu 5 milliin. ja se ei ole vain pelkkä holkki siinä kanavassa vaan reikä ampuu sivuun pohjalla. ei osaa selittää... :roll:
Eikös se olisi helpoin/toimivin ratkaisu kun hommaa tuon xe:n paineenrajoittimen ja istuttaa sen 8v lohkoon?. Kannattaa käydä opelilta kysymässä saako noita irtotavarana.
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Katsokaa joku, jolta EPC löytyy kotoa.
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Voisiko tuo olla nimellä takaiskuventtiili?
Sellainen meinaan EPC:stä löytyy öljyputket, venttiilit ja kiinnikkeet alta.
Osanumero 90 299 674.

Kuvasta ei kyllä selviä mihin tuo kuuluu,kun samassa kuvassa on öljynsuodatin, pumpun imuputki, öljypohja jne.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

TJT kirjoitti:Voisiko tuo olla nimellä takaiskuventtiili?
Sellainen meinaan EPC:stä löytyy öljyputket, venttiilit ja kiinnikkeet alta.
Osanumero 90 299 674.

Kuvasta ei kyllä selviä mihin tuo kuuluu,kun samassa kuvassa on öljynsuodatin, pumpun imuputki, öljypohja jne.
tuo osa vois olla se kuula tai joku sellanen siellä öljypumpun yhdessä kanavassa,voin toki olla väärässäkin mut viittais enempi siihen ainakin tuon mukaan mitä luettelit kuvassa olevan.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ei se kuvassa ainakaan mikään kuula ole,vaan sellainen sylinterinmallinen kappale,jonka voisi ennemminkin uskoa tulevan johonkin kanavaan.

Koitan kaivella sen kuvan tänne hetkenpäästä.

E: öljypumpun hilut ja ylipaineventtiili on erikseen jos sitä meinasit?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Noniin,elikkä tuo osa nro 6:

Kuva
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Voisi kyllä olla tuo. Kanava siinä on L mallinen. Täytyy varmaan mennä ooppelille kyselemään.
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Kyllä tuo 6-osa siltä näyttäs.
Ottakaa joku kuva siitä osasta ja ilmotelkaa kuinka se on lohkossa kiinni,mikäli sellasen joku opelilta hakee?
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

TJT kirjoitti:Ei se kuvassa ainakaan mikään kuula ole,vaan sellainen sylinterinmallinen kappale,jonka voisi ennemminkin uskoa tulevan johonkin kanavaan.

Koitan kaivella sen kuvan tänne hetkenpäästä.

E: öljypumpun hilut ja ylipaineventtiili on erikseen jos sitä meinasit?
joo,ei ole tuo 6 se mitä meinasin.kuvan perusteella tuo 6 on se holkki siellä lohkossa.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
export
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 750
Liittynyt: 22 Huhti 2003, 03:00
Paikkakunta: E-/P-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja export »

n. 50€ maksais opelin kautta tuo osa...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Minulle vastattiin opelilla että ei saa erikseen tuota osaa. Pitää ostaa koko lohko. Täytyy varmaan vaihtaa firmaa :roll:
Vastaa Viestiin