C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle
Jos se näin toimii niin tässähän se vika sitte aina onki ku nää 16 venaset koneet naputtaa kylmänäJamax kirjoitti:Eikös tuo ole takaiskuventtiili, mikä estää kannen valumisen tyhjäksi, kun moottori on sammuksissa?
-> nopeammin voitelua kylmäkäynnistyksissä, kun kanavat ei ole tyhjänä.
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
jos asia ois näin niin kaikki 8v koneiset sit varmaan leipois aika alta yksikön.GSi+to4 kirjoitti:Kanteen menee liikaa öljyä, alakerran laakerit saa äkkiä vaihtokuntoon.ASCONAi320 kirjoitti:onko tietoa miten vaikuttaa jos supistin puuttuu?JJ kirjoitti:....lohkon öljykanavaan supistin vai onko se joku paineenrajoitin......
koska jos nyt katsoo tuota 8v kannen rajoitin venttiiliä ja sitä jousta niin se on aika melto. siis löysä.. ja sit ku nyt se öljy tulee sitä normi kanavaa pitkin ylös kanteen. ilman siis sitä 16v:n supistinta. niin se kohtaa siellä sit sen rajoitin venan.. ja vois kuvitella että siellä käy aika nopea öljyn kierto sitä kautta. sehän sit valuu takas öljy pohjaan... kait noi hydrauliset tasaimet vaatii vaan jonku paineen alennuksen toimiakseen.. eli ei kärsi täys paine mennä niille. sama homma tos 16venasessa.. jossa homma tehty kuristimella..
no en ole sen koommin perehtynyt kyl tohon sielun elämään, enkä purkanut tota 16v:n mötikkää.. suunta venttiili se varmaan no JOS siellä jotain kuulia tai jousia on. mut samal toimii vaan liiallisen paineen rajoittimena..
eli rakenteen perusteella 8v:ssä on paineen rajoitin kannes ja 16tappisessa on lohkossa kuristin/suunta venttiili..(ehkä)
elis oma teoriani on että 16v kansi ei toimis ok jos sen suoraan nakkaa 8v lohkon päälle. liikaa painetta ja hyrdot sekoo.. tai joku muu paikka sanoo poks. ja 8v kansi vois ehkä jotenkin pelittää 16v lohkossa. joskin paineen nousu käynnistyksen yhteydessä varsinkin kestäis liian kauan joten voitelu ei ois paras mahdollinen.. tiedä sit..
jos jollain on hyvä konsti saada toi rajoitin mikä lie mötikkä pois tuosta 16v lohkosta niin kertokoot.. ois tarvis saada se pois. itse en haluu ruveta pioneeriksi tällä saralla ja koittaa 8v kantta tohon 16v lohkoon että riittääkö voitelu.
tosa veskis tuli viel mieleen sekin, että eihän se toki suurin osa 8v koneen öljynpaineesta tosiaan kierrä sen kuula venttiilin kautta. tyhmäähän se olis, vaan enin osa juoksee varmaankin nokka-akselin läpi ja poistuu suhteellisen suurista voitelu kanavista joka nokan kohdalta. tohon voiteluun sitä tilavuus virtaa sit tarvitaankin paljon enemmän mitä 16v koneessa. 16v:ssä hän kaikki voitelu öljy nokille tulee laakereiden välistä.. joka nokka makaa kuin ammeessa ja voideltuu koko ajan. jos tällista termii käyttäis..
any way hydrot tarvii myös oikean paineen toimiakseen ja siks tosa 8v kannes on paineen rajoitin vena viel varmistamassa sen..
Kävin tänään tilaamassa tuon takaiskuventtiilin opelilta, ja sain ihme kyllä ihan asiallista palvelua. Oli kyllä eri firma tällä kertaa..
Tilaustavaraksi meni niin kuin oli arvattavissa. Ensi viikolla pitäisi tulla saksan maalta ja hintaakin kertyy vähän päälle 50e, ilmottelen varmaan sitten lähemmin, jahka saan osan käsiini..
Tilaustavaraksi meni niin kuin oli arvattavissa. Ensi viikolla pitäisi tulla saksan maalta ja hintaakin kertyy vähän päälle 50e, ilmottelen varmaan sitten lähemmin, jahka saan osan käsiini..
- hopeahuoli
- 'Admiral'
- Viestit: 249
- Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
- Paikkakunta: lahti
työntömitalla mitattuna näytti 0.3mm yli lohkontason.. karstaa toki hieman tossa männänpäällä, mut jotain tota luokkaa näytti olevan.simpba kirjoitti:Menee vähän ohi aiheen, mutta kun ei viitti uuttakaan aihetta aloittaa, niin olisiko tietoa että paljonko männät tulee yli lohkotason yk:ssa c20xe koneessa, vai tuleeko ne yhtään?
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Kävin kanssa tänään tilaamassa tuon venttiilin, mutta mitenkäs on, kun noita XE- ja NE-lohkojen kuvia kattelin, niin näytti ettei tuo NE-lohkoon ilman poraamista mahdu?! Kukaan laittanut?
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Eipä mahdu joo poraamatta. 18Nz lohkossa ainakin on 8mm öljykanava ja tuo venttiilli on muistaakseni 14mm halkaisijaltaan. Oma lohko on tällä hetkellä koneistamossa ja saavat koneistaa/asentaa sen siellä, on varmaan ensi viikolla valmis..jeffgordon kirjoitti:Kävin kanssa tänään tilaamassa tuon venttiilin, mutta mitenkäs on, kun noita XE- ja NE-lohkojen kuvia kattelin, niin näytti ettei tuo NE-lohkoon ilman poraamista mahdu?! Kukaan laittanut?
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Damn, pitihän se arvata! Muutenkin nyt tiukka aikataulu niin ei oikeen kyllä viittis oottaa tuota koneistamosta enää...simpba kirjoitti:Eipä mahdu joo poraamatta. 18Nz lohkossa ainakin on 8mm öljykanava ja tuo venttiilli on muistaakseni 14mm halkaisijaltaan. Oma lohko on tällä hetkellä koneistamossa ja saavat koneistaa/asentaa sen siellä, on varmaan ensi viikolla valmis..jeffgordon kirjoitti:Kävin kanssa tänään tilaamassa tuon venttiilin, mutta mitenkäs on, kun noita XE- ja NE-lohkojen kuvia kattelin, niin näytti ettei tuo NE-lohkoon ilman poraamista mahdu?! Kukaan laittanut?
Mites muuten syttyvehkeet, ovatko keskenään vaihtokelpoisia? Eli jos käyttää NE:n moottorinohjausta ja XE:n virranjakajaa ja puolaa, tuleeko ongelmia? Ei ole kumpiakaan vielä käsillä ni en muista/ tiedä noiden eroja..
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
No näin muistelinkin mutta kun ei ollut mistään mistä katsoa. Kiitos! Eli en tarvii sitten kun XE:n jakajan.Juho M-P kirjoitti:NE ei tartte kipinän tekoon muuta kuin jakajan. Eli jakaja vain ohjaa kipinän oikeeseen tulpanjohtoon. Eli toimii.
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
Jokos oot saanu ton koneistamolta? Kiinnostas tietää minkä mallinen tuo reikä pitäis sitten olla, tai jos joku jolla on XE tai LET ilman kantta viittis käyttää tuon pois ja kattoo millanen reikä siihen pitäis tehdä, ts. riittääkö jos pelkästään vetää 14mm poran kans tuon vai onko esim. jotain upotuksia tms.?simpba kirjoitti:Eipä mahdu joo poraamatta. 18Nz lohkossa ainakin on 8mm öljykanava ja tuo venttiilli on muistaakseni 14mm halkaisijaltaan. Oma lohko on tällä hetkellä koneistamossa ja saavat koneistaa/asentaa sen siellä, on varmaan ensi viikolla valmis..jeffgordon kirjoitti:Kävin kanssa tänään tilaamassa tuon venttiilin, mutta mitenkäs on, kun noita XE- ja NE-lohkojen kuvia kattelin, niin näytti ettei tuo NE-lohkoon ilman poraamista mahdu?! Kukaan laittanut?
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V