C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle
Tuollainen 16v cossun kansi hommattiin Kadettiin, ja nyt sitä pitäis sitten ruveta projektoimaan OHC lohkon päälle. Mitä kaikkea pitää vaihtaa/ laittaa, onko porukalla kokemusta? Ilmeisesti kansi käy öljy- ja vesi kanaviltaan suoraan, mutta jakopäätä joutuu värkkäilemään? Jotain muuta mitä pitäis ottaa huomioon? Kiitos!
lohkon öljykanavaan supistin vai onko se joku paineenrajoitin. Muuten käy suoraan. jakopään rattaat pultit jne..alahihnapyörää myöten tosin tässä tapauksessa taisi mennä myös kampura vaihtoon koska 8v:ssä on irroitettava kiila ja 16v:ssä ei ja täten hihnapyörä on myös eri. MUTTA vanhemmalla jakopäällä olevat 8v ja 16v koneet on ainakin jakopään hammastukselta samat ja esim nokkapyörän kehä on sama mutta 8v:n pyörä on jonkin verran kapeampi eli voisi olettaa myös että alahihnapyörä on myös kapeampi ja ei näin kävisi.
On siinä ropeltamista ja ilmeisesti vaihdat myös alakertaan männät? Samallahan tulee tehdyksi laakerointi ja vaihdat kampuran.
On siinä ropeltamista ja ilmeisesti vaihdat myös alakertaan männät? Samallahan tulee tehdyksi laakerointi ja vaihdat kampuran.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018
- jeffgordon
- 'Senator'
- Viestit: 396
- Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
- Paikkakunta: Kannus
..Mutta onko kukaan OIKEASTI tehnyt tuollaista, ettei nyt vaan mutuiltas? Kampuraa ei mielellään lähettäisi tässä vaiheessa vaihtamaan, koska ei ole tarjolla kuin OHC osia. Eli kuinka paljon jakopään osia pitää sekottaa, XE kiristimet, ohjainrullat, alapyörä, vesipumppu...? Vai ei yhtään mitään? Männät ja kanget vaihdetaan juu
Vanhemman jakopään osia itsekin pyörittelin, ja vanhemmasta jakopäästä on tässä tainnut kyse ollakkin..Tunari-82 kirjoitti:En minäkään noissa vanhemmissa ainakaan päällepäin ole mitään eroa huomannut.
Uudemman jakopään omaavassa 16v koneessa on sitten sille automaattikiristin rullalle paikka ö-pumpussa.
Onkos uudemmassa xe:ssä sitten kampiakselissa eroa? Nimittäin tuo tieto on kun laitoin xe:n kampuran ne:n jakopäähiluihin. http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 9&start=30 Sitä en tiedä mistä vuosimallista tuo kyseinen kampiakseli on.simpba kirjoitti:Vanhemman jakopään osia itsekin pyörittelin, ja vanhemmasta jakopäästä on tässä tainnut kyse ollakkin..Tunari-82 kirjoitti:En minäkään noissa vanhemmissa ainakaan päällepäin ole mitään eroa huomannut.
Uudemman jakopään omaavassa 16v koneessa on sitten sille automaattikiristin rullalle paikka ö-pumpussa.
Tuolla http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=82979 asiaa onkin puitu enemmän.
Calibra 2.0i 16v -91
- ASCONAi320
- 'Kadett'
- Viestit: 44
- Liittynyt: 06 Heinä 2005, 16:46
- Paikkakunta: Vimpeli
itsellä ei minkäänlaista hajua mutta öljynpaineisiin se tuskin vaikuttaa. 8v lohkossa öljynousee kanteen omaa kanavaa pitkin ja kannessa vasta tuo supistin noin 3-4mm reikä muistaakseni. 16v kannessa öljy nousee kannenpultin reiän kautta kanteen siksi ilmeisesti tuo supistin on jo lohkossa.
tuossa näkyy 8v kannen öljykanavan ura ja kiertää kannenpultin reiän, 16v kannessa tuo ura kulkee suoraan tuohon kannenpultin reikään.
tuossa näkyy 8v kannen öljykanavan ura ja kiertää kannenpultin reiän, 16v kannessa tuo ura kulkee suoraan tuohon kannenpultin reikään.
-Janne
Corsa E OPC PP 2018
Corsa E OPC PP 2018