C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

jeffgordon kirjoitti:
simpba kirjoitti:
jeffgordon kirjoitti:Kävin kanssa tänään tilaamassa tuon venttiilin, mutta mitenkäs on, kun noita XE- ja NE-lohkojen kuvia kattelin, niin näytti ettei tuo NE-lohkoon ilman poraamista mahdu?! Kukaan laittanut?
Eipä mahdu joo poraamatta. 18Nz lohkossa ainakin on 8mm öljykanava ja tuo venttiilli on muistaakseni 14mm halkaisijaltaan. Oma lohko on tällä hetkellä koneistamossa ja saavat koneistaa/asentaa sen siellä, on varmaan ensi viikolla valmis..
Jokos oot saanu ton koneistamolta? Kiinnostas tietää minkä mallinen tuo reikä pitäis sitten olla, tai jos joku jolla on XE tai LET ilman kantta viittis käyttää tuon pois ja kattoo millanen reikä siihen pitäis tehdä, ts. riittääkö jos pelkästään vetää 14mm poran kans tuon vai onko esim. jotain upotuksia tms.?
En oo saannut lohkoa koneistamaolta, on ollut vähän ongelmia mäntien kanssa yms. Huomenna tai ensi viikolla, vaikkaan jälkimmäistä.. :-? Tuo 14mm on sitten ulkomuistista.. Mutta mitä nyt koneistamolla xe lohkoa katsoin, josta oli nypätty venttiili irti, niin reikä on saman muotoinen kuin itse venttiili...
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Pieni varoituksen sana tuon venttiilin reiän työstämiseen; lohkoon jää n.1mm seinämää kun tuolle venttiilille reikää tekee (venttiilin juuresta halkaisija 13,2mm, päältä 14mm), joten työstön tulee olla tosi tarkka! Kaiken hyvän lisäksihän tuo pitäis vielä olla tiiviskin, LET lohkosta tuota ei ainakaan rikkomatta pois olis saanu kun reiän mallia yritettiin tuolle kattoa. Noh, niinhän siinä sitten kävi että halkeshan tuo P....LEEN kanava kun sitä V..UN venttiiliä naputti paikalleen!!! :evil: :evil: :evil: Keletanatu, nyt meni sitte XE tai LETti lohkon ostoks, toista NE:tä en enää rupee koittaan......
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Hmm.. Mitä nyt itse mittailin, niin lohkossa on reilusti seinämävaraa tuolle venttiilille. Paikka on päällisin puolin samanlainen, kuin xe:n lohkossakin ja nyt puhutaan 18nz:sta.
Soittivat tänään koneistamolta, että lohko on nyt valmis, täytyy vaan katsoa koska kerkeän sen hakemaan, niin voin laitaa kuvia siitä. Ja koneistamolla olivat ottaneet xe:n lohkosta tuon venttiilin irti, niin ei ollut mitään ongelmaa ollut, ainakaan eivät mitään sanoneet/valittanut 8) . Tähän mennessä ovat kyllä ilmoittaneet sieltä, jos on ilmennyt jotain ongelmia, ja että lohko on tällä hetkellä hakemista vaille valmis..
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Tässä olis kuvaa nyt lohkosta mihin tuo venttiili on koneistettu, jos ne jotain vaikka hyödyttää.

Kuva

Kuva

Kuva

Ja sitten olisi vielä tuo xe:n lohko josta venttiili on irroitettu.
Kuva


Kuva

Vähän ehkä epäselviä kuvia johtuen kamerasta/käyttäjästä. Mutta niinkuin kuvista näkee seinämä vahvuutta on saman verran molemmissa lohkoissa, eli sen 5mm äkkiseltään mitattuna.
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Tunexille joskus soittelin ja oli puhetta tuon venttiilin asentamisesta c20ne lohkoon,niin meinasivat että joka lohkoon ei edes onistu tuota asentaa.
Ilmeisesti tuo jeffgordon.in lohko oli juuri sellainen,tuohon mun calibran lohkoon ainakin olisi mahtunut se venttiili.
simpba
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 128
Liittynyt: 09 Touko 2005, 16:16
Paikkakunta: jokela

Viesti Kirjoittaja simpba »

Tunari-82 kirjoitti:Tunexille joskus soittelin ja oli puhetta tuon venttiilin asentamisesta c20ne lohkoon,niin meinasivat että joka lohkoon ei edes onistu tuota asentaa.
Ilmeisesti tuo jeffgordon.in lohko oli juuri sellainen,tuohon mun calibran lohkoon ainakin olisi mahtunut se venttiili.
Oma lohko on 18nz ja 90vm vectrasta. Päällisin puolin tuo ainakin on identtinen xe:n lohkon kanssa porausta lukuunottamatta.
Oliskohon jefgordoni:lla laittaa kuvaa tuosta ne lohkosta? Ihan vaan mielenkiinnosta.
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

No joo, tuossa sinun lohkossahan on samanlainen paksumpi valu tuon venttiilin matkan mitä XE:ssä, mulla ei NE:ssä tuota paksumpaa kohtaa ollut vaan valu oli samanpaksuista koko matkan. Ei se sitten ihme ettei mennyt, ajattelinkin että jääpä kumman vähän seinämää mutta kai se kestää kun muillakin on! :lol: Tuossa ainut kännykkä kamera kuva tapauksesta;

Kuva
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Olisikohan nyt mahdollisesti niin että siinävaiheessa kun xe:n valmistus on aloitettu on lohkon valua muutettu.
Eli vuosimallit 198X<ohut> paksu valu.
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Kyllä tollasen luulis saavan korjattua, jos tarve on suuri (lohkoon tehty kalliita koneistuksia)
Avatar
Jarno.v
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1028
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: oulun lääni

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Vilderi kirjoitti:Kyllä tollasen luulis saavan korjattua, jos tarve on suuri (lohkoon tehty kalliita koneistuksia)
Kemiallista metallia vaan kylykeen 8)
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Voi olla koneelle kohtalokasta jos kemiallinen metalli lentää mäkeen... :lol:
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Vilderi kirjoitti:Kyllä tollasen luulis saavan korjattua, jos tarve on suuri (lohkoon tehty kalliita koneistuksia)
Onneks ei ollu tehty, ainut mikä tapauksessa v..utti oli se että tuo venttiili maksoi sen 50€ ja XE:n lohkon sain melkein samaan hintaan.. Tuo venttiili ois siis ylimääräisenä jos joku haluaa koittaa.. :D
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Pasi L
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 73
Liittynyt: 06 Elo 2006, 22:13
Paikkakunta: Lapijoki

Viesti Kirjoittaja Pasi L »

Onkos dohc kannentiivisteessa isompi reikä kyseisen öljykanavan kohdalla kuin ohc tiivisteessä,
eli jääkö koko venttiili "näkyviin" sieltä tiivisteestä?
Kadett GSI -88
Saab 9-3 TID
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Samankokoinen rööri näköjään.
Ylempänä c20let ja alhaalla 20ne

Kuva
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Onko kukaan muuten aatellut että se "venttiilin" kautta kulkevan öljyn matkahan kulkee kannen pultin läpi :o Niin jos siinä pultin luona 1mm-2mm välys jota kautta se pääsee kulkemaan sinne kannessa olevaan pieneen reikään. Tai eiköhän se kulku ole toisin päin. Eli eiköhän sen venttiilin merkitys ole aika pieni :lol:

Tähänkin asiaan olisi hyvä saada oikeat faktat pöytään eikä mitään arvuuttelua :wink: Eikös Hezzu kasannut coupe kadettinsa moottorin ne lohkon päälle aikanaan :roll:

Täytyy oma kansi sitten varmaan tulevaisuudessa tökätä oharin päälle :lollis: Ja kokeillaan miten käy :whack:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Vastaa Viestiin