C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

ascona77 kirjoitti: Eikös Hezzu kasannut coupe kadettinsa moottorin ne lohkon päälle aikanaan :roll:
Liekö liittyne tuohon venttiiliin mitenkään mutta eikös siinä Hezzun kadetissa ollu muutamaan kertaan öljytkin pitkin konehuonetta?
Todennäköisesti väärässä.
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Niin minäkin muistan, mutta Hezzu varmaan osaa sanoa johtuiko se siitä vai mistä.
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
hopeahuoli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 249
Liittynyt: 26 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja hopeahuoli »

ascona77 kirjoitti:Onko kukaan muuten aatellut että se "venttiilin" kautta kulkevan öljyn matkahan kulkee kannen pultin läpi :o Niin jos siinä pultin luona 1mm-2mm välys jota kautta se pääsee kulkemaan sinne kannessa olevaan pieneen reikään. Tai eiköhän se kulku ole toisin päin. Eli eiköhän sen venttiilin merkitys ole aika pieni :lol:

Tähänkin asiaan olisi hyvä saada oikeat faktat pöytään eikä mitään arvuuttelua :wink: Eikös Hezzu kasannut coupe kadettinsa moottorin ne lohkon päälle aikanaan :roll:

Täytyy oma kansi sitten varmaan tulevaisuudessa tökätä oharin päälle :lollis: Ja kokeillaan miten käy :whack:
siis matka kait kulkee pultin ympärillä ylös kanteen.. ei siis läpi. pikku korjaus.. ja jos pultin ympärillä on tasainen rako, esim toi 1mm niin johan siitä tulee suht iso rööri, kun se väljys on joka puolella pulttia..
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

ascona77 kirjoitti:Onko kukaan muuten aatellut että se "venttiilin" kautta kulkevan öljyn matkahan kulkee kannen pultin läpi :o Niin jos siinä pultin luona 1mm-2mm välys jota kautta se pääsee kulkemaan sinne kannessa olevaan pieneen reikään. Tai eiköhän se kulku ole toisin päin. Eli eiköhän sen venttiilin merkitys ole aika pieni :lol:

Tähänkin asiaan olisi hyvä saada oikeat faktat pöytään eikä mitään arvuuttelua :wink: Eikös Hezzu kasannut coupe kadettinsa moottorin ne lohkon päälle aikanaan :roll:

Täytyy oma kansi sitten varmaan tulevaisuudessa tökätä oharin päälle :lollis: Ja kokeillaan miten käy :whack:
eipä se öljy pulttia pitkin tarkoituksellisesti etene. ainakaan noissa ehjissä moottoreissa..

ei hezzu sitä konetta tehny, minä sen askartelin. ja speksit on niitten tiedossa ketkä sen muistaa, ts en muista enää mitä tuli tehtyä aikoinaan.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
ascona77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1170
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Suomi Finland

Viesti Kirjoittaja ascona77 »

Kannen pultin reikään se öljy kuitenkin valuu. Siis samaa reikää pitkin mitä kannen pultti menee :wink:
Kyl määki niin kauhiast huonoist autois kärssii sain.
Avatar
Dfs
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle

Viesti Kirjoittaja Dfs »

Normi pultista saa tehtyä tuohon sen holkin. 1.8E koneen lohkoon saa ainakin suoraan M10 kierteen tuohon öljykanavaan.

Ottaa M10 pultin ja leikkaa siitä pätkän. ite tein 15mm pitkän johon 2,5-3mm reikä keskelle.

Tein pultin pätkään hahlon ja eikun talttaruuvarilla paikalleen ruuvilukitteen kanssa ja homma skulaa... Ei tarvitse mitn takaiskuventtiiliä.
-(z)- Potkii kun aasi persuksille... :o
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Re: C20XE kannen naittaminen OHC:n päälle

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

onko muilla kokemuksia omatekoisesta paineenrajoittimesta lohkoon? Eli 2.5-3mm kuristin ok?
Vastaa Viestiin