Laaban kirjoitti:Heittää tänne topicciin kun kerta tämmönen on olemassa.
Eli en ole itse rakentelemassa tota imusarjaa koska taidot ei riitä, mutta ajattelin sen vajaa 1000e pulittaa siitä eli kaupasta suoraan. Sivuilla lukee että 'Sarjassa mukana kaikki tarvittava asennusta varten tiivisteitä myöten', mutta tarviiko asennuksessa huomioida mitään muuta, esim. jotain letkuja tms? Ei viitti kertoa mikä kauppa kun en tiedä miten tommoseen verkkokauppojen sivujen linkkien antamiseen suhtaudutaan, mutta kuiteski...
Kiitos jo etukäteen.
Älä hitossa maksa 1000€ moisesta käikäleestä, kun melkein samaan rahaan saat läppärungot yms. Vai mihin vehkeeseen tuota suunnittelit?
Joo tohon GT Vecculiin sitä meinasin. No mitäs mä sit tartten että saisin tota imu puolta vähän paremmaks? Ja kuinka paljon isompi duuni siinä on alkaa tekemään ilman tota Lexmaulia?
^Siis mikäs vika siinä imupuolessa tällä hetkellä on?
Onko auto täysin vakio tällä hetkellä? Ja minkälaisia tehoja siitä halajat?
Aika pitkälle pääset vakio imu- ja pakosarjoillakin, kun hommaat jonkunlaiset nokat, säädettävät nokkapyörät ja käytät Karalan Mikalla "säädätettävänä". Tuo tonni riittää melkein kyseiseen operaatioon ja tehoja uskoisin tuolla kokoonpanolla löytyvän +180hv ja vääntöäkin sopivasti Jos auto vielä on ihan päivittäisenä käyttöautona, niin varmasti riittää ja saa parhaan vastineen rahoilleen.
No siis siinä on aivan perus SFI tällä hetkellä ja siitä meinasin alottaa virittämisen suurempia tehoja kohti. Imupuolelta muuta vaihdettu kun kartiofiltteri, pakopuolelta putkisto. Ja kun auto on käytössä melkein päivittäin niin olis kiva alottaa semmosista osista joiden asennus ym. virittäminen ei vie viikkoa.
Eli siis odotellaan vastausta tohon aikasempaan kysymykseen, vähän ehkä muuttaen sitä, että mitä osia tarttee jotta saa imupuolen muutettua semmoseks mitä Lexmaulin valmis sarja tarjoaa? Mitä mä noita tekstejä selailin niin jos vähääkään tajusin niistä niin Imusarjan (esim. moposport, 289e), läppärungot (jotain 900e esim. KMS LÄPPÄRUNKOSARJA 45-42mm). Auttakaa tietämätöntä...
Viikko- pari sitten oli topicci missä oli juttua 20XE:n imupuolesta.
Itsekkin epäilin aluksi että toi imupuoli olisi ensimmäinen tulppa, mutta jollain oli tehty koneeseen ihan perusjutut. Vakio imu- ja pakosarja, hiotut nokat säädettävillä pyörillä, kansi tehty ja varmaan säädetty moottorin ohjaus. Tuottoa oli tullut hienosti ~195hv, ~240Nm
Pelkkä imusarjan vaihto ei riitä lähellekkään samaan
Kuten sanoin, jos sulla on tonni laittaa noihin virityksiin, niin aloita noista edellä mainituista. Saat parhaan vastineen rahoillesi (suhteessa tehoon) ja mikäli haluat virittää myöhemmin lisää niin nuo mainitsemani osat joudut joka tapauksessa vaihtamaan. Pelkällä Lexmaulin imusarjan vaihdolla, muuten vakiomoottoriin, et saa juuri minkäänlaista hyötyä, jos verrataan nokkiin, nokkapyöriin ja uudelleen ohjelmointiin. Jos (kun) nälkä vielä kasvaa noista, niin hommaat sitten läppärungot yms. ja ollaankin jo yli 200hv tehoissa.
Joo mutta nyt ei oo kuitenkaan tarkotus tehä mitään 10 tonnia kiertävää ratapeliä, vaan ihan jotain muutaman kymmenen hepan lisäystä näin alkuun, mutta voi olla että loppu peleissä ollaan jo yli 200.
Sanokaas että tuleeko ,tosta JOS noi nokat ym. mitä mainitsitte tekee, niin kuinka janoinen sitten. Koska auto on joka päiväisessä käytössä niin en kuitenkaan kaipaa sitä että auto alkaa viemään yli 10 maantieajossa.
Ja kun tarkotus ei oo ottaa mitään ihan hillittömiä tehoja niin uskoisin, että noi orkkis nostajat ja jouset pysyy kyllä tehoissa mukana, korjatkaa jos olen väärässä?
ti.ku kirjoitti:Nokat, nostajat ja jouset maksaa jo ton tonnin.
Helposti, mutta nokka-akselit voi hiotuttaa vakioistakin. Hinta on alkaen 100€/kpl
Nokkapyöriä saa teetettyä muutamalla kympillä. Motronicciin uusi ohjelma maksaa muutaman satasen.
Eniten tossa hommassa maksaa kannen teko.
Mulla oli kadetissa kent camssin nokat ja säädettävät nokkapyörät ja se veti aikalailla erilaisesti kuin nykyinen astma jossa on vaan vapari ja poverkuppi. Lastutetusta turpo aa kolmosesta ei kadetille ollut vastusta. En nyt sit tiiä et onko noista 1.1 vag turpo koneista mihkään muutenkaan.
No tuon Kuola Lumpurin sepät on vähän huonossa muistissa mut täälläkin palloilee heeboja jotka on noita vissiin tehnyt duunissa tai jossain. Ei tarvi kummonenkaan maisteri olla että ne saa tehtyä, jos vaan on pelit ja rensselit. Satkun maksaa Tommin Piljetillä kaarinassa.
Mulla oli e-kadetissa cat camsin 268/10,9 nokat, karalan softa, vakio pakosarjasta ne sisäpuolen hitsisaumat pois hiottuna, K&N-vapari ja 2" simons putkisto. Näillä eväillä 183hv. Kulutus ei muuttunut mihinkään vakioon verrattuna. Vakio venajousilla ei ongelmaa vaikka vaihtovalo oli 7600rpm. Hestecin ohjeiden mukaan vakio suuttimet oli liian pienet tuolle. En sitten tiedä johtuiko niistä vai tosta 2":n putkistosta mutta jotenkin oli yläpäässä tukkoisen tuntuinen. Bensanpaineiden nosto ei auttanut asiaan. Useammalta taholta kyllä kuullut että tollaseen voi laittaa huoletta 3":n putkiston. Sama moottori a-omegassa nostetuilla bensanpaineilla mutta vakionokilla 2,5":n putkella oli paremman tuntuinen ylhäällä mutta sen tehoista ei ole mitään faktaa.