Lexmaul imusarja C20XE

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
filtteri^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 29 Marras 2005, 19:55
Paikkakunta: Lahti

Lexmaul imusarja C20XE

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

Jes, elikkäs.

Tuossa katselin joskus kun markus väkersi corsaansa mantzelin sarjasta kopion ja eräs ilta ajattelin että, perkele, kai sitä itsekkin voisi ainakin yrittää, vaikkei siitä mitään tulisikaan.

Joten, mikäli jollain sattuisi olemaan kyseinen Lexmaulin sarja, olisi kiva saada siitä hieman mittoja sekä kuvia enempikin, kuin ne olemattomat, mitä netissä pyörii.

aika liki mahdoton tehtävähän tuo taitaa olla, mutta yrittänyttä ei laiteta :)

Ja samalla, jos markuskin tämän sattuu lukemaan (tai kuka hyvänsä joka on imusarjan joskus rakentanut menestyksekkäästi) niin saa laittaa vinkkejä ja niksejä rakentelua varten.
It's not a dream. opel is real!
Opel Vectra B2 z22se Irmscher Sport
Kuva
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Rakentelu on hauskaa, se että onnistuuko, on aina vähän kyssäri :lol: Itelläni ei enää ole mitään vekotinta jossa olis XE, mutta kuvia Lexmaul-imusarjasta, sen asennuksesta yms entiseen autooni.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
filtteri^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 29 Marras 2005, 19:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

laitatko linkin kuviin vaikka tähän topiccii tai yv:nä? tai sitten voit lähetellä ison läjän kuvia halutessasi myös mailiin. :) Ne kyllä kelpaisi.
It's not a dream. opel is real!
Opel Vectra B2 z22se Irmscher Sport
Kuva
Avatar
Fear
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 19 Touko 2007, 15:41
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Fear »

Itekkin piirtelin jo piirrustuksia ym. imusarjasta, mut jäin vähän miettimään niitä kaikkia huohotus ym. letkujen paikkoja :D Tuntuu olevan suht usea nippa imusarjassa... Muutenhan tuo olisi helppo sorvilla ja tigillä väsätä :)
- Manta B, letitetty 20XE, R25, tulossa...
filtteri^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 29 Marras 2005, 19:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

itse ajattelin käyttää vakiota aihiona. Eli laipat saa kätevästi siitä. sekä mikäli ei muuta keksi, myös kaikki letkujen paikat pystyy "lainaamaan" vakiosta. Vielä vähän auki, kun ei ole itsellä sen suuremmalla asteella kuin mietinnässä. =D ehkä sitä kuitenkin tulee lähdettyä yrittämään. :)
It's not a dream. opel is real!
Opel Vectra B2 z22se Irmscher Sport
Kuva
Avatar
ti.ku
'Senator'
'Senator'
Viestit: 641
Liittynyt: 28 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja ti.ku »

Noita kuvia ja tietoja kans itte joskus kyselin mut ei tullut vastauksia, joten siis meikämanneakin kyyl kiinnostaa...
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

Fear kirjoitti:Itekkin piirtelin jo piirrustuksia ym. imusarjasta, mut jäin vähän miettimään niitä kaikkia huohotus ym. letkujen paikkoja :D Tuntuu olevan suht usea nippa imusarjassa... Muutenhan tuo olisi helppo sorvilla ja tigillä väsätä :)
Eihän sinne imusarjaan tarvitse tulla kun jarrutehostimen letku (ja tyhjäkäyntimoottorin, jos vakio ruisku). Huohotukset eri pyttyyn...
A
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja A »

Imusarjan sisällä on sitten sellainen ilmanjakaja minkä tarkoituksena on ilmeisesti jakaa ilmaa tasaisemmin joka sylinterille.
filtteri^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 29 Marras 2005, 19:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

Itse ajattelin, että mikäli teen tuon lexmaul kopion, tulee se suorilla putkilla, ja tuo "plenum" kotelo tai mikä ikinä onkaan, tulis hieman samaan tapaan kuin mitä C20NE:n lexmaulissa on.
Sieltä sitten jokaiseen neljään kanavaan jako pyöristetyillä reunuksilla = pitäis olla tasainen ilman saanti joka pytylle. tai tietysti 1 ja 4 saattaa saada ihan himpun verran vähemmän, muttei ratkaisevasti.


pitänee varmaa joskus tehä joku paintilla 2D piirrustus, ymmärtäisivät kaikki mitä haen takaa tuolla ilman jakamisella.
It's not a dream. opel is real!
Opel Vectra B2 z22se Irmscher Sport
Kuva
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

Muistelisin jostain lukeneeni, että tasaisin virtaus saataisiin aikaan, jos imutorvet ja tuloputki sijaitsivat plenumin samalla sivulla???
filtteri^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 504
Liittynyt: 29 Marras 2005, 19:55
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja filtteri^^ »

C20NE:n
Kuva

ja XE:n
Kuva

Jep.. siis no, satsihan näyttäis jotakuinkin molempien yhdistelmältä oma valmisteisena, plenum kotelo vaan isompana kuin NE:ssä ja XE:n sarjasta sitten nuo suorat putket.. Ja uskaltaisin toivoa, että olisi toivoa siitä, että se olisi suht toimiva ratkaisu :lollis:
It's not a dream. opel is real!
Opel Vectra B2 z22se Irmscher Sport
Kuva
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

Tuolta toisesta topicista bongasin tämmösen: http://s93.photobucket.com/albums/l69/W ... t%20build/
Kuva
A
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: LPR

Viesti Kirjoittaja A »

Tuo Jabajeen linkin imusarja on ilmeisesti turbo käyttöön tehty. Vapariin ehkä kannattaa tehdä vähän eri tyylinen, ilman tuota tulokammiota. Kaasuläppä suoraan plenumin toiseen päähän.
otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja otto82 »

Itsekin olen väsäilemässä imusarjaa, tosin 20SE koneeseen. Vakio sarjasta olen rakentelemassa ja oon jo muutaman epäonnistuneen köpöstyksen saanu aikaan. Ajattelin hieman tämän tyylistä, kahdella kaasuläpällä: http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/T ... al_pic.htm
Puikolla ajattelin hitsailla tuon tyylisen laitoksen, kun tigillä en osaa alumiiniä hitsata mutta puikolla vähän paremmin... Sitä tässä olen vaan pohtinu, että miten pitkät nuo putket pitäis olla ja kuinka tarkkaa se on että ne on saman mittaset? Ja kannattaako molemmille läpille tehdä omat kammiot, joihin yhdistyy kahden sylinterin putket?

Ei ole ihan helppoa hommaa tämä imusarjan tekeminen, sen oon huomannu... Suunnitelmat muuttuu hetkessä, kun ei joku pikku juttu onnistukaan.
Avatar
Laaban
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 72
Liittynyt: 27 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Laaban »

Heittää tänne topicciin kun kerta tämmönen on olemassa.

Eli en ole itse rakentelemassa tota imusarjaa koska taidot ei riitä, mutta ajattelin sen vajaa 1000e pulittaa siitä eli kaupasta suoraan. Sivuilla lukee että 'Sarjassa mukana kaikki tarvittava asennusta varten tiivisteitä myöten', mutta tarviiko asennuksessa huomioida mitään muuta, esim. jotain letkuja tms? Ei viitti kertoa mikä kauppa kun en tiedä miten tommoseen verkkokauppojen sivujen linkkien antamiseen suhtaudutaan, mutta kuiteski...

Kiitos jo etukäteen.
Vastaa Viestiin