Putkistoista
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- Viestit: 3355
- Liittynyt: 26 Marras 2002, 02:00
- Paikkakunta: Gutter
Putkistoista
Elikkäs vaikka opeli ei olekaan, niin käy tämä keskustelu yleisesti kaikkiin. Elikkäs tarkoitus olis laittaa putkistoa hieman uusiksi. Sen mitä tiedän, niin ei näyttäis hirveästi tehoja cat-back systeemeillä kuitenkaan saavan, hinnan ollessa tyyris. Omaani tais maksaa katilta taakse siinä tonnin hujakoilla, joten en tiedä kannattaako. Sen sijaan tarkoituksena on ainakin parantaa ääniä, kunhan vain tehot pysyvät vähintään ennallaan.
Merkkikohtaiset takapöntöt maksoi doc.powerilla sen 595e, joten mielummin käytän nuo rahat kaljaan ja thai-naisiin Satuin eksymään autotarvikeliikkeeseen ja törmäsin Sebringin yleismallisiin pönttöihin. Silmää miellytti RS6:n tyylinen ovaalinen isolla ulostulolla.....Hintakin yllätti sillä tuon olisi saanu 89e/kpl, kun sebrigin nettikaupassa tuo oli 225e/kpl Ja kysehän oli tästä Ongelmaksi tässä tekee sen, että tarran mukaan tuon takapöntön sisäänmeno on 48mm eli tuumissa n.1,8 Oma putkisto lienee lähemmäksi 2,5" halkaisijaltaan. Muodostuuko tästä nyt ongelma virtausten ja vastapaineiden suhteen? Onko edes mitään järkeä ajatella laittaa tuota, ellei halua tehojen tippuvan? Pikaisesti kun katsoin, niin sisältä tuo tais olla avarampi, kuin tuo sisäänmeno...
Tonnia en siis rupea putkistosta maksamaan enkä vaimentimista ainakaan 600e. Jos cat-backin teen, niin teetän sen tiittasella.... Vinkkejä ja vihjeitä kaivataan asian suhteen...
Merkkikohtaiset takapöntöt maksoi doc.powerilla sen 595e, joten mielummin käytän nuo rahat kaljaan ja thai-naisiin Satuin eksymään autotarvikeliikkeeseen ja törmäsin Sebringin yleismallisiin pönttöihin. Silmää miellytti RS6:n tyylinen ovaalinen isolla ulostulolla.....Hintakin yllätti sillä tuon olisi saanu 89e/kpl, kun sebrigin nettikaupassa tuo oli 225e/kpl Ja kysehän oli tästä Ongelmaksi tässä tekee sen, että tarran mukaan tuon takapöntön sisäänmeno on 48mm eli tuumissa n.1,8 Oma putkisto lienee lähemmäksi 2,5" halkaisijaltaan. Muodostuuko tästä nyt ongelma virtausten ja vastapaineiden suhteen? Onko edes mitään järkeä ajatella laittaa tuota, ellei halua tehojen tippuvan? Pikaisesti kun katsoin, niin sisältä tuo tais olla avarampi, kuin tuo sisäänmeno...
Tonnia en siis rupea putkistosta maksamaan enkä vaimentimista ainakaan 600e. Jos cat-backin teen, niin teetän sen tiittasella.... Vinkkejä ja vihjeitä kaivataan asian suhteen...
Allekirjoittaneella rupeaa ikä painamaan... Näkökin rupeaa heikkenemään, kun ei meinaa enään selvää päivääkään nähdä.
hinta aika uskomaton mutta en ihan heti laittais kiinni koska voi tulla jonkun näköisiä oireita koska on halkasialtaan pienenpi. suosittelisin jos haluut suht halvalla päästä niin ostat esim simons merkkisen yleismallin vaimentajan ja siihen erikseen ulostulon niin saat siitä sellaisen kun silmää miellyttää ja ääniäki siinä samalla.
Onhan nuo hieman karvasen hintaisia, itsellä kohta tulossa takavaimentajien vaihto C Vectra 2.0T malliin ja siihen maksaa noin 850 euroa pelkät vaimentajat taakse, onko muilla tullut jo putkien vaihtoa eteen C Vectrassa kahdella ulostulolla ? tai vaihtoehtoisia ostopaikkoja ?
- Pasi
- Pasi
- Vectra C wagon 2.0T -04, BSR 2
Kuka suomentaa meneekö tuo putkisto täällä pohjolassa läpi konttorilla ??
http://cgi.ebay.de/Supersport-Duplex-Ko ... dZViewItem
- Pasi
http://cgi.ebay.de/Supersport-Duplex-Ko ... dZViewItem
- Pasi
- Vectra C wagon 2.0T -04, BSR 2
Aivan, ja ahdistus yleensä onkin pakosarjan/alkukäyrän ongelma. Nuo putkistoille luvatut tehoarvot on yleensä samaa luokkaa kuin lastuissa ja vapaavirtaussuodattimissa, eli vähintään kyseenalaisia.GSi+to4 kirjoitti:Pakokaasun jäähtyessä tilan tarve pienenee, loppupää voi olla hyvinkin pienempää tuubia.
Calibra 2.0i 16v -91
Tuossa hyvä juttu noista putkistoista: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=59317
Vectra B2 2.0DTI -00
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
ex-Vectra B2 Z22SE Elegance Voyage -01 Irmscher-line http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=143788
ex-Ascona B -78 "busbil" http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=157614
Juu onhan se noin, mutta putken pituus lisää virtausvastusta jolloin ne kumoavat toisensa...GSi+to4 kirjoitti:Pakokaasun jäähtyessä tilan tarve pienenee, loppupää voi olla hyvinkin pienempää tuubia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009
- Viestit: 1982
- Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Klaukkala
- Viesti:
Jos haluat hyvän ja toimivan ja hienon putkiston niin---> www.lakesteel.org
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R