Powercap

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.
Eikös GT ole yleensä 20SEH 8V, ja 2000 on sitten 16V :roll: Ei nyt varmaksi voi sanoa mutta mutu perusteella ainakin :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

-WW- kirjoitti:
Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.
Eikös GT ole yleensä 20SEH 8V, ja 2000 on sitten 16V :roll: Ei nyt varmaksi voi sanoa mutta mutu perusteella ainakin :lol:
Todellista mutua kyllä :roll: Jos automalli on Vectra GT 16V niin meinaat että se olisi 8 venttiilinen ja Opelilla olisivat tehneet vaan vähän Biltema-tuninkia 16V merkillä :lol:
Kuva
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:
Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.
Eikös GT ole yleensä 20SEH 8V, ja 2000 on sitten 16V :roll: Ei nyt varmaksi voi sanoa mutta mutu perusteella ainakin :lol:
Todellista mutua kyllä :roll: Jos automalli on Vectra GT 16V niin meinaat että se olisi 8 venttiilinen ja Opelilla olisivat tehneet vaan vähän Biltema-tuninkia 16V merkillä :lol:
Sanoinkin mutua, yhtäkään GT 16V versiota en ole nähnyt, käsitys on ollut että gt 8 v ja 2000 = 16v. Kiitos jabajee, elämäni on tästä eteenpäin paljon helpompaa :wink:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

"ATAN" Vectra on juurikin Vectra A GT 16V , kuvia galleriassa.
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

-WW- kirjoitti:
Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:
Jabajee kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tai ettei vectrassa ois 20XE?
Ei ainakaan, mikäli on ollut vakio GT 16V. Silloin kone on aina C20XE ja Motronic M2.8, eli suorasytytys versio.
Eikös GT ole yleensä 20SEH 8V, ja 2000 on sitten 16V :roll: Ei nyt varmaksi voi sanoa mutta mutu perusteella ainakin :lol:
Todellista mutua kyllä :roll: Jos automalli on Vectra GT 16V niin meinaat että se olisi 8 venttiilinen ja Opelilla olisivat tehneet vaan vähän Biltema-tuninkia 16V merkillä :lol:
Sanoinkin mutua, yhtäkään GT 16V versiota en ole nähnyt, käsitys on ollut että gt 8 v ja 2000 = 16v. Kiitos jabajee, elämäni on tästä eteenpäin paljon helpompaa :wink:
Ollos hyvä :wink:
Nimimerkillä: Reilu 100000 kilometriä GT 16V Vectralla joskus kurvanneena :bye:
Kuva
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja virkm »

Nyt penkitettiin astra powercapilla. Jonkin verran parempia tuloksia. +6hv ja +10nm.
sen verran auttaa vakio gsi astraa. Täytyy vectraa tutkia tarkemmin, olisko joku entinen omistaja lastuttanut sen verran huimat tehot lähti. Edellinen omistaja ei ainakaan ollut.
Jabajee
'Senator'
'Senator'
Viestit: 525
Liittynyt: 17 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

virkm kirjoitti:Nyt penkitettiin astra powercapilla. Jonkin verran parempia tuloksia. +6hv ja +10nm.
sen verran auttaa vakio gsi astraa. Täytyy vectraa tutkia tarkemmin, olisko joku entinen omistaja lastuttanut sen verran huimat tehot lähti. Edellinen omistaja ei ainakaan ollut.
Rekkari? Väri?
Tuli vaan mieleen kun oma ex oli lastutettu ja saattaa olla vielä hengissä jossain päin maailmaa. Ei siinä tosin noin kovia lukemia ollut silloin vuosia sittenkään, joten tuskin samasta kyse.
Kuva
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja virkm »

Rekkari ifz-350 ja tummanharmaa tai musta. Huomenna mitataan vectra ilman povercappia ja sitten povercapin kanssa ja digital racingin boksilla.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

virkm kirjoitti:Nyt penkitettiin astra powercapilla. Jonkin verran parempia tuloksia. +6hv ja +10nm.
sen verran auttaa vakio gsi astraa. Täytyy vectraa tutkia tarkemmin, olisko joku entinen omistaja lastuttanut sen verran huimat tehot lähti. Edellinen omistaja ei ainakaan ollut.
Oisko käyriä näytille vakiosta ja uudesta? Ihan mielenkiinnosta miten käyrä tuommoisesta muuttuu.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
virkm
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 55
Liittynyt: 01 Helmi 2008, 15:41

Viesti Kirjoittaja virkm »

En saa käyriä näytille, mutta selkeimmät erot huipputehon ja huippuväännön kohdilla, muuten aikalailla samanlaiset. Maaliskuun alussa laitan Iisalmeen avattavan uuden korjaamon kotisivun osoitteen jossa voisi näkyäkin. Laitoin jo viestiä asiasta dyno sivuille.
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana »

virkm kirjoitti:En saa käyriä näytille, mutta selkeimmät erot huipputehon ja huippuväännön kohdilla, muuten aikalailla samanlaiset. Maaliskuun alussa laitan Iisalmeen avattavan uuden korjaamon kotisivun osoitteen jossa voisi näkyäkin. Laitoin jo viestiä asiasta dyno sivuille.
Oliko tuo penkki siis jossain iisalmen lähellä, jos, niin missä?
Calibra 2.0i 16v -91
Matso89
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 32
Liittynyt: 31 Elo 2007, 11:52
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Powercap

Viesti Kirjoittaja Matso89 »

TeBa kirjoitti:
kulkuri kirjoitti:Tervehdys, mistä powercappeja saa ostaa opelin x20xe koneeseen?
Eikö tossa X20XE:ssä ole ihan hyvä putki siihen kaasuläpälle, eikä semmonen kampela kun X18XE1:ssä :lol:
Tästä on jotain juttua ollukkin....

Onkohan mitään hyötyä laittaa powercapia x18xe:hen? Itse ajattelin tehdä sellaisen ja kokeilla.
Avatar
kolkoti
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 686
Liittynyt: 21 Maalis 2009, 10:27
Paikkakunta: Valkeakoski/Urjala

Re: Powercap

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Mitä nyt googlella kattelin niin siinähän näyttäisi olevan jo valmiiksi opelin oma "powercap" (Itsellä siis myös kyseinen mutka c20xe koneessa) :)
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Re: Powercap

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

tein tossa ajankuluksi ja osien sopivasti löydyttyä ko. mutkan ja nyt ennen kuin kerkesin sitä alkaa asentaa niin tuli mieleen että mahtuuko se sinne vakio konepellin alle? korkeus tässä omassa tekeleessä on aika tarkkaan 14cm kun 90 asteen mutka oli jokin vesiputki ja halkasija 3"... laippa 4mm...

toisena mietin että millä liitän tämän ilmamassamittariin? vakio torvihan ei ovaalin muotoisena käy?

ja maalaus, kannattaako myös sisäpuolelta?
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
powerofopel
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1943
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 20:10
Paikkakunta: heinola

Re: Powercap

Viesti Kirjoittaja powerofopel »

^itse itselleni vastaten.

sfi boxi on siis noin 7cm korkea, ei kehtaa ihan noin paljoa nostaa konepellin takareunaakaan mitä vaatisi, taidan luovuttaa ja perehtyä asiaan myöhemmin...

ps.tuo TI-cap olis myytävänä jos joku haluaa huonon aihion... :yes:
vectra a2 (gl->2000/GT) + calibra DTM-edition
Vastaa Viestiin