Terve!
Minkäs mittasia imuputkia hayabusan runkojen kanssa pitäs käyttää XE-kannen kanssa? Jätetäänkö suuttimet alkuperäiseen paikkaan vai siirretäänkö lähemmäs kantta? Paljonko laitetaan imukotelon aukon halkaisijaksi? BMW miehiltä kuulin, että M3:n rungoissa olisi 46mm läpät, noin vertauksena.
t, Ari
läppärungot
Jep, noin karkeesti aluksi.asassi kirjoitti:Terve!
Minkäs mittasia imuputkia hayabusan runkojen kanssa pitäs käyttää XE-kannen kanssa? Jätetäänkö suuttimet alkuperäiseen paikkaan vai siirretäänkö lähemmäs kantta? Paljonko laitetaan imukotelon aukon halkaisijaksi? BMW miehiltä kuulin, että M3:n rungoissa olisi 46mm läpät, noin vertauksena.
t, Ari
Kokonaispituus venttiililtä suppilon päähän 390mm silloin huipputeho astettunee 6-7000 rpm, 330mm päästään selkeesti ylemmälle kierrosluku alueelle. Toki asia ei kumminkaan ole ihan yks selitteinen, pakosarja /käytettävät nokat vaikuttavat myös.
Liikkeelle lähtisin tosta 390mm mitasta ja mikäli tarvetta ilmenee niin hakisin lopullisen mitan dynossa kokeilemalla.
Hayabusassa imukotelon lähdöt vastaa n. 90mm aukon kokoa. Tosta lävestä olen saanut konetehoo 260hp / 9900rpm (pitkällä suppilolla)/11400rpm (lyhyellä suppilolla), tarkempia tietoja ton koneen mitoituksesta saa pyydettäessä.
Suuttimet toimivat omalla paikallaan hyvin. Lähemmäs kantta niitä ei kannata viedä, huonompi ratkaisu kaikin puolin.
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2
Hmm.. jos tulee läppikset imusarjalla niin voi tokkiinsa siirtää, mut ei kannata.gse70 kirjoitti:Eipä niitä voi edes lähemmäksi siirtää, koska tällöin ne ottavat jo kanteen kiinni.asassi kirjoitti:Jätetäänkö suuttimet alkuperäiseen paikkaan vai siirretäänkö lähemmäs kantta?
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2