läppärungot
läppärungot
kai tää tälle puolelle kuuluu kun aika rakenteluks kumminki menee. eli onkos täällä ketään sovitellut moottoripyörän läppärunkoja autoon, ja minkämoisella menestyksellä kaikkea saa kertoo. olis vaan sen verran edullisesti tyrkyllä että ostan joka tapauksessa ne pois, ja auto olis niitä vaille. mielipiteitä kiitos.
En ole moottoripyörän läppiksiä kokeillu, mutta kait siinäkin on tärkeää että läpät saa aukeamaan samaan aikaan, läppien koko on moottoriin nähden sopiva jne, jne... Taisin joskus netissä surffatessa törmätäkin tuollaiseen konstruktioon...
Itelläkin menossa läppärunko rojekti, mutta teen ne vain itse alusta loppuun (jos niistä nyt koskaan valmista tulee)... 40 mm läppikset aattelin tehdä, 2.0 ohc koneeseen. Samalla tulee väännettyä koko imusarja uusiksi, kauhea tuskailu vain noiden imusarjan putkien mittojen kanssa...
Itelläkin menossa läppärunko rojekti, mutta teen ne vain itse alusta loppuun (jos niistä nyt koskaan valmista tulee)... 40 mm läppikset aattelin tehdä, 2.0 ohc koneeseen. Samalla tulee väännettyä koko imusarja uusiksi, kauhea tuskailu vain noiden imusarjan putkien mittojen kanssa...
Hyvin pelaa Skoda 130S Superissa, kone tosin hiivatin tc. Ruuttana MS. Aika kompakti paketti kun nyrkin kokoiseen möttiin sisältyy suuttimet sekä 2kpl 43mm läppiä, näitä siis kaksi kappaletta luonnollisesti.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ulkoapäin kurkittuna kawa z750/1000 Aika vähän näkyy mutta muistikuva olis tuo.janne75 kirjoitti:Tietääkö joku missä pyörässä on sellaiset läppärungot että kaikki neljä on erikseen, ei siis 2+2 ?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
- Motocoyote
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
- Paikkakunta: Tornio
Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Hayabusassa 46mm läpät, riittää virtauksiltaan vakiona 300hp, modattuna 360hp.Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Suuttimet riittävät todistetusti just 260hp asti.
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2
Kaikki taisi olla tosiaan samaa koko luokkaa, suuttimet erikokoa. Pitäis tarkastaa, olisi varastossa yksi 750cc suzukin sarja.Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Calibra 2.0i 16v -91
Jep, modaus suomennettuna. Vakiona hayabusan läppikset on kanteen liittyvältä puolelta kokoo 40mm (läpät 46mm) ton 40mm osuuden pystyy avaamaan 44,3mm, siitä virtauslisä.kosunen kirjoitti:Mitäs se modaus niinkuin käsittää? Läppien ja akselien ohentamista, vaiko suurempia läppiä?
Ja mikäli intoa riittää niin vaihtaa 48mm läpät jatkoksi niin "patterin" kokonais virtaus kasvaa 400hp.
Ja noi virtausmittaukset on vain vertailukelpoisia keskenään, hp arvot on vertailu lukuja.
Kuvatus noista modatuista läppiksistä http://galleria.busanistit.org/album70/tuunauskuvat_022
Opel Vivaro Bi Turbo
Kawasaki Ninja H2
Kawasaki Ninja H2