läppärungot

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
JN
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 98
Liittynyt: 06 Touko 2005, 10:11

läppärungot

Viesti Kirjoittaja JN »

kai tää tälle puolelle kuuluu kun aika rakenteluks kumminki menee. eli onkos täällä ketään sovitellut moottoripyörän läppärunkoja autoon, ja minkämoisella menestyksellä kaikkea saa kertoo. olis vaan sen verran edullisesti tyrkyllä että ostan joka tapauksessa ne pois, ja auto olis niitä vaille. mielipiteitä kiitos.
otto82
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Syys 2005, 08:26
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja otto82 »

En ole moottoripyörän läppiksiä kokeillu, mutta kait siinäkin on tärkeää että läpät saa aukeamaan samaan aikaan, läppien koko on moottoriin nähden sopiva jne, jne... Taisin joskus netissä surffatessa törmätäkin tuollaiseen konstruktioon...

Itelläkin menossa läppärunko rojekti, mutta teen ne vain itse alusta loppuun (jos niistä nyt koskaan valmista tulee)... 40 mm läppikset aattelin tehdä, 2.0 ohc koneeseen. Samalla tulee väännettyä koko imusarja uusiksi, kauhea tuskailu vain noiden imusarjan putkien mittojen kanssa...
Avatar
matlab
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 144
Liittynyt: 26 Syys 2006, 16:55
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja matlab »

Jos tarviit 34mm johonkin pienempään koneeseen (itelle liian pienet 2.4seen) viestiä tuleen, on aika halvat..
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Hyvin pelaa Skoda 130S Superissa, kone tosin hiivatin tc. Ruuttana MS. Aika kompakti paketti kun nyrkin kokoiseen möttiin sisältyy suuttimet sekä 2kpl 43mm läppiä, näitä siis kaksi kappaletta luonnollisesti.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 »

Tietääkö joku missä pyörässä on sellaiset läppärungot että kaikki neljä on erikseen, ei siis 2+2 ?
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

janne75 kirjoitti:Tietääkö joku missä pyörässä on sellaiset läppärungot että kaikki neljä on erikseen, ei siis 2+2 ?
Ulkoapäin kurkittuna kawa z750/1000 :roll: Aika vähän näkyy mutta muistikuva olis tuo.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
mizaa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 09 Syys 2006, 17:50
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja mizaa »

Sama ajatus itseänikin on kiinnostanut jo pidemmän aikaa. Minkäkokoiset läppärungot olisivat passelit 1.6;seen Toyotan Twincamiin (4A-GE)? Missä voisi imusarjat teetättää sopivasti niille?
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

vanhemmista Honda CBR:stä löytyy myös neljä erillistä läppärunkoa...
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana »

Pääsääntöisesti kaikissa vanhemmissa on neljä erillistä, ne on vaan kiskoilla yhdessä. Jostain 80-luvun 1100 kuutioisista alkaa löytymään sopivia.
Calibra 2.0i 16v -91
Avatar
Motocoyote
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 30 Maalis 2005, 09:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Motocoyote »

Totta tosiaankin...
Astra Rf
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 93
Liittynyt: 17 Marras 2005, 12:32
Paikkakunta: Helessinki

Viesti Kirjoittaja Astra Rf »

Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Hayabusassa 46mm läpät, riittää virtauksiltaan vakiona 300hp, modattuna 360hp.
Suuttimet riittävät todistetusti just 260hp asti.
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Mitäs se modaus niinkuin käsittää? :o Läppien ja akselien ohentamista, vaiko suurempia läppiä?
Avatar
Katana
'Senator'
'Senator'
Viestit: 965
Liittynyt: 18 Elo 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja Katana »

Astra Rf kirjoitti:Mulla on paikoillaan (c20xe) yamaha R1:n läppärungot. Kone käy mutta vielä säätämättä.
Suzuki GSXR läppärungot kannattaa hankkia.. saa kurkut erilleen ja riittävät vakio suuttimilla pitkälti yli 200hv. Ihan varma en ole mutta olen kuullut väitettävän että 750cc-1400cc olis kaikissa samat n.45mm läppärungot.
Kaikki taisi olla tosiaan samaa koko luokkaa, suuttimet erikokoa. Pitäis tarkastaa, olisi varastossa yksi 750cc suzukin sarja.
Calibra 2.0i 16v -91
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

kosunen kirjoitti:Mitäs se modaus niinkuin käsittää? :o Läppien ja akselien ohentamista, vaiko suurempia läppiä?
Jep, modaus suomennettuna. Vakiona hayabusan läppikset on kanteen liittyvältä puolelta kokoo 40mm (läpät 46mm) ton 40mm osuuden pystyy avaamaan 44,3mm, siitä virtauslisä.
Ja mikäli intoa riittää niin vaihtaa 48mm läpät jatkoksi niin "patterin" kokonais virtaus kasvaa 400hp.
Ja noi virtausmittaukset on vain vertailukelpoisia keskenään, hp arvot on vertailu lukuja.

Kuvatus noista modatuista läppiksistä http://galleria.busanistit.org/album70/tuunauskuvat_022
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Vastaa Viestiin