Suositelkaa nokka-akselia 20NE/18E koneeseen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Suositelkaa nokka-akselia 20NE/18E koneeseen

Viesti Kirjoittaja janne75 » 01 Tammi 2008, 11:07

Uutta akselia olisin ostamassa, mitä suosittelette?

Perustiedot:
20NE-vakio alakerta
18E-tosi hyvin tehty kansi vakio venttiileillä, jousilla, keinuvivuilla ja nostajilla
18E-vakio imusarja, suuttimet, kaasuläppä, ilmamäärämittari
Säädettävä nokkapyörä
Vakiopakosarja, Kilpaputkisto läpivirtausvaimentimella
LE2-jetronic
F20-vaihteisto
Kilpakäyttöön. Päästöillä ei ole mitään väliä

Hinnan takia jättäisin vakiot yläkerran osat, mutta jos on tiedossa halpa paketti jousineen niin kertokaa.

jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Re: Suositelkaa nokka-akselia 20NE/18E koneeseen

Viesti Kirjoittaja jpisteh » 03 Tammi 2008, 00:00

Rata, ralli vai jokkis?

j.h

Ei sen puoleen, ei apuja mihinkään noista...

Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10872
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta » 03 Tammi 2008, 11:30

^tarkenna käyttötarkoitusta niin suosittelen sitten jotain enemin nokkia tarkemmin

mutta ei noilla vakio jousilla kaikista kovimpia saa ja tuo jetronickkin jonkin verran rajoittaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben

Avatar
janne75
'Senator'
'Senator'
Viestit: 544
Liittynyt: 28 Elo 2005, 21:37
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janne75 » 03 Tammi 2008, 20:01

Radalle enduranceen. 6-24h pitää ajaa yhtä soittoa eli ei mitään drag race moottoria ei tehdä :D
Vakiojouset ja keinut on hinnan takia. Jetronicilla saadaan kylllä yläpään seokset kohdalleen, ja jakajasta saadaan sytytysennakkokäyrä halutunlaiseksi. Kierrosalue voisi olla vaikka 5000-7000rpm.

Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1502
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport » 03 Tammi 2008, 20:48

eikös tuo venakoneisto ole muutenkin tuon moottorin herkkä paikka, eli siihen varmaan on pakko panostaa.

Mutuna sanoisin, että kireimmät nokkaprofiilit kannattaisi unohtaa. Kone ei tule vakioimusarjalla toimimaan ala- ja keskikierroksilla ja osakaasulla. Bensan kulutuskin on varmaan yksi tekijä, mitä halutaan vaalia...

Avatar
KADETT GT/E
OCF Member 2015
Viestit: 680
Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaan kauppala

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E » 04 Tammi 2008, 18:25

cat cams 274/11.22mm toimi ainakin mun vanhassa 1.8E Kadetissa pirun hyvin vakio jousilla, kannella, ruikulla ym. Kierroksia sai n.7500rpm eikä seonnut. Jyrkemmällä nokalla tai suuremmilla kierroksilla sekoaa aivan varmasti. Lopullinen teho oli n.150hp/200Nm
tsek:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=37848

Vastaa Viestiin