Sivu 2/5

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 10:49
Kirjoittaja zäne
Siis jos tarkoitat sitä Ascona/Manta konetta niin se ei todellakaan ole OHC
Mantan tai asconan pellin alle en ole selvinpäin katsonut enkä katso :lol:

Mun käsitys ohc koneesta:
-Löytyy esim. "muna" kadetista.
-Venakopassa taisi jopa lukea ohc
-Jakohinna löytyy.
-Jakohihnan kiristys vesipumpulla.
-Kannen yläpuolinen nokka.
-hydrauliset painimet.

Milloin tuo kone ei ollut enää maamoottori, kun siihen laitettiin Irmscherin ruutta :lollis:


Jos tuo ei ole ohc, homma selvä minun osalta :oops:

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 11:36
Kirjoittaja motorsport
telwin kirjoitti:Just just mutta en ymmärrä miten tuosta ohc koneesta tulee "vanha maamoottori"???
Ettei nyt olis kuiteskin puurot ja vellit sekaisin...
Kommentoin vaan tuota omppukuustoistasen linkkiä, missä olis C24SE isuzu koneen tehokäppyrät. Niiden perusteella oli aika amerikkalaisen oloinen truck-kone. En minä mitään CIH juttuja muuten tähän threadiin ole sekoittamassa, kun ei niistä koneista alkujaankaan ollut kyse.

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 12:24
Kirjoittaja telwin
Jep jep,en vaan koskaan ole tuosta ohc koneesta kuullut käytettävän tuota maamoottori nimitystä....
Yleensä kun porukka on maamoottorista puhunut on kyseessä ollut cih moottori.
No enivei ei sulla siitä koneesta sattuis kuvaa olemaan?

Eli jos se kone on malliltaan tuo c24se niin hyvin todennäköistä onn että se akseli voisi käydä 2.0 lohkoon.
Männäthän menee vaihtoon kuitenkin koska 2.0 poraus on 86mm ja 2.4 on 87.5 porauksella.
Myös mäntien korkeudessa voi olla eroa.
Tai sitten 2.4 lohko on korkeampi.
Iskun pituudessa kun on se 16mm eroa eli 2.0 on 86mm iskulla.

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 17:52
Kirjoittaja Juho M-P
2405 cc 2.4 liters in-line 4 engine with 87.5 mm bore, 100.0 mm stroke, 9.6 compression ratio, overhead cam and two valves per cylinder C24SE ...

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 18:03
Kirjoittaja Simo
omega16T kirjoitti:
motorsport kirjoitti:Aikamoinen maamoottori, jopa alle 2.4 CIH:n tehoinen ja vääntöinen vaikka on moderni kuminauhamoottori :lollis:
Silti tollanen motti varmaan nöyryyttää ton cihhin samassa korissa kun 2-litrainenkin sen tekee :lollis:
Eikös 2-litrasessa OHC:ssa oo enemmän tehoa kuin tuossa 2.4:ssa? :roll:
Hyvä aihio tuo toki vois olla..

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 19:02
Kirjoittaja telwin
Tolla on jotain tarinaa aiheeseen liittyen > http://www.daewootech.com/forum/viewtop ... t=0&t=8484

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 19:13
Kirjoittaja telwin
Jotain teholukuja moottorista.

Holden Rodeo C24SE
128 hv 4800 rpm
207 nm 3200 rpm

Chevrolet Luv C24SE
124 hv 4800 rpm
195 nm 3600 rpm

Chevrolet S10 Advantage C24SE
128 hv 4800 rpm
215 nm 2600 rpm

Isuzu Tiger C24SE
114 hv 4800 rpm
185 nm 3200 rpm

tälläisiä löysin googlettamalla.

Tuohan olisi erinomainen kone C-Kadettiin xe kannella...

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 19:29
Kirjoittaja omega16T
telwin kirjoitti:
Tuohan olisi erinomainen kone C-Kadettiin xe kannella...
Tolla iskulla en usko että 16v kansi olis tarpeen. Kuitenkin tossa menetetään se hyöty mitä kierroksilla saavutetaan. Tollanen vois olla hyvä motti tuninki autoon turbolla kun ne kuskit muutenkin vaihtaa jo kolmessa tonnissa....pääasia kun dumppi suhisee :lollis: . Oikeesti tuosta varmaan sais remmiahtimella ihan kivan muulin johonkin reksaan tai muuhun vähän painavampaan koriin mut ei kai tollasesta mihksikään urheilumoottoriksi ole :roll:

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:27
Kirjoittaja Juho M-P
Noita kai se Risse myy 2.3 16V koneina. Tai siis tuollasen kampuralla tehtyjä. Poraus vain pienempi?

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:29
Kirjoittaja telwin
Hyvinkin mahdollista,laskin tuolla 2.0 porauksella jotain 2322 kuutiota.
Eli jos näin on niin se akseli sopii 2.0 lohkoon.. :D :yes:

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:45
Kirjoittaja zäne
Eli jos näin on niin se akseli sopii 2.0 lohkoon.. :D :yes:
Joo jos näin on niin, mä :lovin: opelia. :D

:sleep: väsynyt aihiohan semmonen pitkäiskunen on, ei kannata tyhmä idea oli. :whack:

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:52
Kirjoittaja omega16T
Juho M-P kirjoitti:Noita kai se Risse myy 2.3 16V koneina. Tai siis tuollasen kampuralla tehtyjä. Poraus vain pienempi?
Tais se rissen kitti olla mäntineen. Oliskohan ne ollu 88milliä ja isku jotain 94 tai sinnepäin....voin muistaa väärinkin.

Lähetetty: 05 Tammi 2008, 20:56
Kirjoittaja telwin
Tuata noin minua ainakin kiinnostaa mihin hintaan tollasia akseleita voisi saada ja tietty mäntiä kans.
E-Kadetin nokalle jokkikseen tollanen pata 8) 8)

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 00:09
Kirjoittaja -TTT-
Se kaddu ostetaan heti meille jos tollasella koneella rakennat :lol: -(z)-
Voi vaan olla aika hintava tehä tollanen motti jokkikseen.

Lähetetty: 06 Tammi 2008, 00:10
Kirjoittaja telwin
:lol: :lol: