spm-kkanget, kokemuksia?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona » 28 Tammi 2008, 20:52

^ Miksi siihen pitää niin paksu pahvi olla? :o
Mulla tulee männät 0,4mm yli dekkitason millisellä tiivisteellä.

Kotis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 228
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kotis » 28 Tammi 2008, 23:13

Beeascona kirjoitti:^ Miksi siihen pitää niin paksu pahvi olla? :o
Mulla tulee männät 0,4mm yli dekkitason millisellä tiivisteellä.
hyvä pelata varman päälle. tiiä miten paljon kantta sorvattu ja vaihdanko joskus räyhemmät nokat ja miten löysät venajouset on. ja hyvä ottaa vähemmän puristuksia ku enemmän. jne...

Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 » 28 Tammi 2008, 23:30

Kyllä let koneen männät kuulunkin tulla lohkotasosta hieman yli.

Kotis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 228
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kotis » 29 Tammi 2008, 16:01

onko tarkkaa tietoa kuinka paljon tulee yli? kuulostaa vaan vähän villiltä että tulee yli... yritin kyl kattoa c20xe:n speksejä mutta ei siinä ainakaa sanottu mitää, mut siinä onki eri männät...

Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7243
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ » 29 Tammi 2008, 18:04

samaten tulee vakio xe männät 0,4mm yli lohkotason
-Janne

9³SS Turbo X '08

Kotis
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 228
Liittynyt: 17 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kotis » 29 Tammi 2008, 22:25

JJ kirjoitti:samaten tulee vakio xe männät 0,4mm yli lohkotason
selvä. no eipä siinä sitten mitää. löytyiskö samalla tietoa paljon on vakio kannen korkeus?

ventora
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 41
Liittynyt: 15 Helmi 2006, 19:48
Paikkakunta: lohja

.

Viesti Kirjoittaja ventora » 01 Helmi 2008, 21:16

onko niissä spm veiveissä missä silmä on pettänyt niin tarkistettu välys ennen asennusta?jos on niin sitten toi kuluma on kovinkin outo.itellä tossa yhet mitkä pitäis kaivaa 22mm tapille,siinähän sen työstäessä näkee mimmosta kamaa se holkki on sit.

Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona » 01 Helmi 2008, 21:28

^ Työkseen koneita kasaava kaveri on sanonut että hän on löytänyt liian tiukkoja/hieman soikeita silmiä kankien yläpäistä,eli olisiko ne jäänyt hoonaamatta?
Se toisaalta osittain selittäisi sen soikeaksi menemisen kun holkki lämpenee ollessaan liian tiukka.
Jos mäntä on painava niin silloinhan yläsilmään kohdistuu woimaa,mutta perus männillä siihen kangen silmukkaan ei kohdistu juuri muuta kuin alaspäin rasitusta,jos ei sitten ole männät liian tiukalla sovitteella pyttyyn tms. :roll:
Toisaalta sekään ei olisi mikään mahdottomuus(mielestäni) että kun ajetaan vakio männillä x2(tai jopa yli) tehoilla niin mäntä alkaa leikkautumaan pyttyyn ja se osaltaan edes auttaa sitä kangen silmukan "venymistä".(?)

Vastaa Viestiin