20se koneeseen 1.8 kansi?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: kangasala

20se koneeseen 1.8 kansi?

Viesti Kirjoittaja K.Watti »

Olen kuullut että noihin 2.0 ohc koneisiin on laitettu 1.8 koneen kansia ja sillä sais tehoa lisää.

Kysymys kuuluu että käykö minkätahansa 1.8 ohc koneen kansi tuohon 2.0se lohkoon ja voiko tohon

1.8 kanteen sitten kuitenkin laittaa tuon 2.0 koneen nokka kotelon nokkineen?

Ja se vielä että onko sen 1.8 kannen imukanavat samaa kokoo 2.0 kannen kanssa että ei tartte

avartaa kun laittaa tuon 2.0 koneen imusatsin siihen kiinni?

Ja suurimpana kysymysmerkkinä on että kannattaako tämmöseen hommaan ylipäätän ruveta, eli

saako sitä tehoa sitten edes niin paljoo että kannattaa moinen vaiva nähdä? :-?
Ör Röh
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

1.8 ja 2.0 OHC 8V-koneiden imukanavat on eri korkeudella kannessa eli 2.0:n imusarja ei mene 1.8-kanteen kiinni. Paitsi jos teet tai teetät välilaipan.

Nokka-akselikotelo on sama.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
Hydrauli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 120
Liittynyt: 17 Loka 2006, 00:52
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja Hydrauli »

1.8e kansi on erinlainen ja siinä tuo nokka-akseli lähinnä tuo sen tehon, mutta 1.8se kansi on sama ku 2.0. Korjatkaa jos olen väärässä.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Joo, mä tarkotin 18E-kantta.

Tosin eiköhän 18SE:ssäkin ole kannen palotila pienempi kuin 20NE:ssä, joten kummallakin kannella puristussuhde nousee.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: 20se koneeseen 1.8 kansi?

Viesti Kirjoittaja smppa »

K.Watti kirjoitti:Olen kuullut että noihin 2.0 ohc koneisiin on laitettu 1.8 koneen kansia ja sillä sais tehoa lisää.

Kysymys kuuluu että käykö minkätahansa 1.8 ohc koneen kansi tuohon 2.0se lohkoon ja voiko tohon

1.8 kanteen sitten kuitenkin laittaa tuon 2.0 koneen nokka kotelon nokkineen?

Ja se vielä että onko sen 1.8 kannen imukanavat samaa kokoo 2.0 kannen kanssa että ei tartte

avartaa kun laittaa tuon 2.0 koneen imusatsin siihen kiinni?

Ja suurimpana kysymysmerkkinä on että kannattaako tämmöseen hommaan ylipäätän ruveta, eli

saako sitä tehoa sitten edes niin paljoo että kannattaa moinen vaiva nähdä? :-?
Kaikki 1.8:t taitaa käydä, mutta se on nimenomaan se 18E mikä kannattaa laittaa.

Siihen voi laittaa 2-litraisen nokan koteloineen, mutta 18E on parempi.

18E:ssä on isommat imukanavat, mutta venttiilinvarret tais olla paksummat ja kanavan muoto on hieman parempi 2-litraisen kannessa. 18E:n imusarjassa on myös isommat kanavat ja kaasuläppäkotelo on isompi.

Tuolla viritys-topicissa on käsitelty jonkun verran:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=89204
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Timonen kirjoitti:1.8 ja 2.0 OHC 8V-koneiden imukanavat on eri korkeudella kannessa eli 2.0:n imusarja ei mene 1.8-kanteen kiinni. Paitsi jos teet tai teetät välilaipan.
Tai jos vaihtaa laipan imusarjaan... :wink:
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Multa löytyis ylimääräisenä 1.8E imusarja, kansi ja 2kpl nokkakehtoja nokkineen, erittäin halvalla :lol:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

eiköhän tuunata ne mun astraan... :lol:
Avatar
Hydrauli
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 120
Liittynyt: 17 Loka 2006, 00:52
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja Hydrauli »

Ville kirjoitti:Multa löytyis ylimääräisenä 1.8E imusarja, kansi ja 2kpl nokkakehtoja nokkineen, erittäin halvalla :lol:
Onko hyväkuntosta 1.8e nokkaa ja mikähän mahtaa olla erittäin halvalla? Tarvetta olis.
Avatar
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja K.Watti »

juu, mitäs nuo kilkkeet maksais (kansi, imusatsi,nokka kehto)
Ör Röh
Avatar
K.Watti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Tammi 2005, 02:00
Paikkakunta: kangasala

Viesti Kirjoittaja K.Watti »

juu, mitäs nuo kilkkeet maksais (kansi, imusatsi,nokka kehto)
Ör Röh
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

50€ kaikki yhdessä läjässä. kansi on ollut alakerran räjäyttäneessä koneessa, ja yhdessä palotilassa on pieniä kosmeettisia jälkiä.
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viestit: 1982
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

joskus vertaillut tota 18se ja 20ne kantta ja tosiaan niissä ei muuta eroa ole ku pienempi palotila, imusarja on sama? Mikä tuossa 18e on parempaa ainakin järjestään noi 18se ollu virkeitä, yhdestä mittasin tehot ja oli 125 vakiona
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Onhan ne kanavatkin ihan erilaiset molemmissa. Mun mielestä 2.0L eduksi. :wink: Suurin hyöty kun tulee siitä 1.8E:n nokasta.

Mulla tuli Omegasta sellasella kärsällä 1.0 bar ahdoilla n.300hp/420nm. Ja kone oli 9,0:1 rutuilla. Eli peruskoneen teho huiteli aika lähellä 150heppaa ilman rusettia.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

aika hyvin garrettin ahtimella :D
Vastaa Viestiin