Mitkä tuplat c20xe:he?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Mitkä tuplat c20xe:he?

Viesti Kirjoittaja Agi »

viisaammat kertokaas mitkä olis sopivat tuplat c20xe:hen? ja mistä imusarja tuplille.. jos jollain sattus olee ylimääräset nii tarjota voi.. :roll:
Vectra A c20xe
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Jos olet niitä vasta hankkimassa, niin eikö kannattaisi harkita läppärunkoja? Toimii paremmin ja kuluttaa vähemmän. Maksaahan ne enemmän, mutta sanoisin että se on hyvin käytettyä rahaa.
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Agi »

no mitkäs olis sopivat läppikset ja mistä vehkeestä sopivat?
Vectra A c20xe
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Vaikka SBD ja läppikset mistä vaan? tai DIY meiningillä orggis imusarja katkastuna ja läppikset jostain moposta?
JEEEEEEEEEEEEE!
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Agi »

nii.. taitaa vaa olla tuollaiseen vanhempaan autoon nuo tuplat sopivammat..
Vectra A c20xe
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Voi sinne laittaa jotkut prätkän kaasaritkin,briteissä niitä käytetetään yllättävän paljon eri moottoreissa.
Avatar
16VAVO
OCF Member 2020
Viestit: 82
Liittynyt: 11 Tammi 2007, 00:56
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja 16VAVO »

moposportista imusarja ja KMS:n läppikset... ja toimii ainakin varmasti
Hyvät jatkot jos omat ei riitä...
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

dbilaksellahan on kokonainen läppärunkosatsi tehtynä XE:tä varten. Taitaapa noita olla täällä foorumillakin joillain asennettuna.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Totta ja taitaa olla varsin toimiva sellainen.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

http://www.qednet.demon.co.uk/xe/d2htb.htm

Tuokin on yksi. Hinta taisi olla jossain tonnin pinnassa, kun joskus kyselin.
JEEEEEEEEEEEEE!
Jiska
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Ei muuta ku 45 Dellorto/Weber/SK Racing-pari ja vaikka moposportin imusarja. Semmosen voi väsäillä itse tahi teettää jos ei alusarja ole itselle must. Ja esim. KMS:n ohjelmoitava suorasytty ni avot! Kyl noihin läppiksiin ja ohjelmoitaviin ruiskuihin (jos nyt Mega ei satu hyppysissä taipumaan) saa enemmän pätäkkää menemään ku tohon pakettiin. Usein on käyny niin, että kaasareiden syyks on laitettu syttypuolen ongelmia ja esim. rallipuolella on useissa virkeissäki peleissä todettu, ettei ruisku ole onni ja autuus sen jälkeen kun syttypuoli on ohjelmoitavan suorasytyn muodossa pistetty kuosiin. Nostan hattua jos värkkää tuplilla ;)
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Jiska kirjoitti:Ei muuta ku 45 Dellorto/Weber/SK Racing-pari ja vaikka moposportin imusarja. Semmosen voi väsäillä itse tahi teettää jos ei alusarja ole itselle must. Ja esim. KMS:n ohjelmoitava suorasytty ni avot! Kyl noihin läppiksiin ja ohjelmoitaviin ruiskuihin (jos nyt Mega ei satu hyppysissä taipumaan) saa enemmän pätäkkää menemään ku tohon pakettiin. Usein on käyny niin, että kaasareiden syyks on laitettu syttypuolen ongelmia ja esim. rallipuolella on useissa virkeissäki peleissä todettu, ettei ruisku ole onni ja autuus sen jälkeen kun syttypuoli on ohjelmoitavan suorasytyn muodossa pistetty kuosiin. Nostan hattua jos värkkää tuplilla ;)
Kaasareilla ja ruiskulla pärjää, kun ne ovat säädöissä. Ruiskun säätöihin laittaminen on huomattavasti helpompaa verrattuna kaasarin säätöihin, molempiin hommiin tarvitaan osaamista. Mutta kaasareilla tarvitaan tarvikkeita, suuttimia, jarruilmasuuttimia, hajoittimia (vai oliko ne apukurkkuja), seosputkia jne.

Ohjelmoitava suorasytynkin säätö voi vaatia läppistä, joten sitä on ehkä turha moottorinohjauksen kuluihin laskea.

Rallipuolella F-ryhmässä ruiskut taitava olla selkeänä enemmistönä voittaja autoissa.

j.h

Kalliimpi hankinta kustannus tulee takaisin pienempänä polttoaineen kulutuksena ;-)
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

jpisteh kirjoitti: Ruiskun säätöihin laittaminen on huomattavasti helpompaa verrattuna kaasarin säätöihin,
Tuplakaasareidenkin säätäminen on todella helppoa ja luotettavuus on parempi kuin ruiskuvermeillä. Työnä kestää toki pitempään kun joutuu käyttämään työkaluja läppärin sijaan.

jpisteh kirjoitti:Kalliimpi hankinta kustannus tulee takaisin pienempänä polttoaineen kulutuksena ;-)
Vika on säätäjässä jos näin on. Kulutusero on kuitenkin todella pieni oikein säädetyillä kaasareilla. Tuplilla pääsi 4a-ge moottorissa matka-ajossa jopa pienempään kulutukseen kuin alkuperäisellä ruiskulla.
Todennäköisesti väärässä.
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Täältä saa tulla ostamaan 20XE koneen läppärungoilla ja säädettävällä moottorinohjauksella. 2000e
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti: Ruiskun säätöihin laittaminen on huomattavasti helpompaa verrattuna kaasarin säätöihin,
Tuplakaasareidenkin säätäminen on todella helppoa ja luotettavuus on parempi kuin ruiskuvermeillä. Työnä kestää toki pitempään kun joutuu käyttämään työkaluja läppärin sijaan.

jpisteh kirjoitti:Kalliimpi hankinta kustannus tulee takaisin pienempänä polttoaineen kulutuksena ;-)
Vika on säätäjässä jos näin on. Kulutusero on kuitenkin todella pieni oikein säädetyillä kaasareilla. Tuplilla pääsi 4a-ge moottorissa matka-ajossa jopa pienempään kulutukseen kuin alkuperäisellä ruiskulla.
Tuplakaasarit matka-ajoon, siellähän tuplien hyödyt tulee esiin ;-) Käsittääkseni harva hankkii tuplakaasarit matka-ajoa varten, vaikka olisikin pieni kulutus.

Oli käyttötarkoitus mikä tahansa, niin ruiskutusjärjestelmällä olevat moottorit ovat kiistattomasti osoittautuneet taloudellisemmiksi kuin kaasarit (jos säätäjät osaa asian).

Ilmeisesti uusien laadukkaiden tuplien löytäminenkin on vähän ongelmallista. Uudet Weberit eivät ole kuulemma korkeassa kurssissa.

jh

Säätäminen voi olla helppoa (säätämisen osaavia on vain kuitenkin turhan harvassa) ja työkaluja tarvitaan vähän tuplien säätöön, mutta säätöosien hankkiminen on työlästä ja niitä tarvitaan paljon, jos kutostakin kolmella tuplalla lähdetään säätämään...
Vastaa Viestiin