Mitkä tuplat c20xe:he?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7178
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T » 13 Helmi 2008, 23:16

jpisteh kirjoitti:
omega16T kirjoitti:
jpisteh kirjoitti: Ruiskun säätöihin laittaminen on huomattavasti helpompaa verrattuna kaasarin säätöihin,
Tuplakaasareidenkin säätäminen on todella helppoa ja luotettavuus on parempi kuin ruiskuvermeillä. Työnä kestää toki pitempään kun joutuu käyttämään työkaluja läppärin sijaan.

jpisteh kirjoitti:Kalliimpi hankinta kustannus tulee takaisin pienempänä polttoaineen kulutuksena ;-)
Vika on säätäjässä jos näin on. Kulutusero on kuitenkin todella pieni oikein säädetyillä kaasareilla. Tuplilla pääsi 4a-ge moottorissa matka-ajossa jopa pienempään kulutukseen kuin alkuperäisellä ruiskulla.
Tuplakaasarit matka-ajoon, siellähän tuplien hyödyt tulee esiin ;-) Käsittääkseni harva hankkii tuplakaasarit matka-ajoa varten, vaikka olisikin pieni kulutus.

Oli käyttötarkoitus mikä tahansa, niin ruiskutusjärjestelmällä olevat moottorit ovat kiistattomasti osoittautuneet taloudellisemmiksi kuin kaasarit (jos säätäjät osaa asian).

Ilmeisesti uusien laadukkaiden tuplien löytäminenkin on vähän ongelmallista. Uudet Weberit eivät ole kuulemma korkeassa kurssissa.

jh

Säätäminen voi olla helppoa (säätämisen osaavia on vain kuitenkin turhan harvassa) ja työkaluja tarvitaan vähän tuplien säätöön, mutta säätöosien hankkiminen on työlästä ja niitä tarvitaan paljon, jos kutostakin kolmella tuplalla lähdetään säätämään...
Niin...kuka sitä nyt tuplakaasarit laittaisi käyttöautoon jolla saattaa joskus tulla käytyä ihan reissussakin :o , ihan hullua hommaa kun niitä tuplia tuskin kukaan osaa säätääkään...tosin olen kyllä kuullut että jotkut hullut ajaa noilla harrasteautoillakin päivittäin :no: , lienee pelkkää huhupuhetta.

Meillä päin tosin kaupungista poistuttaessa on tapana kaupungin rajalla vaihtaa ruisku tuplakaasareihin ja palatessa sitten vaihtaa ruisku takaisin. Voishan noilla kaasareilla tietty ajella kaupungissakin mutta ei oikein kehtaa kun niistä tuppaa kulumaan ne rungot siihen tahtiin että saisi jatkuvasti olla ostamassa uusia ja laadukkaampia. Joku koiranleuka kyllä joskus sanoi että riittäisi kun niihin laittaisi pelkät uudet huolto-osat mutta liekö yrittänyt vaan kusettaa :roll:
Todennäköisesti väärässä.

Vastaa Viestiin