18E jakaja 20NE koneeseen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Chaos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori/Suodenniemi

18E jakaja 20NE koneeseen

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Eli minkälainen operaatio on kyseessä? Paljon puhutaan eri topikessa 18E jakajista, mutta itse sen asentamisesta en löytänyt mitään. Mitä kaikkea joutuu vaihtamaan ja joutuuko jotain patentteja tekemään, että saa kyseisen kompinaation toimimaan? Kerta homma ei taida olla ihan bolt-on...

Niin ja 20NE turbotus menossa ja ruiskua tulee säätämään megasquirt.
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Eikös se aika suoraa istu siihe... alipaine- ja keskipakoennakot vaan lukittee. Ja ohjeet löytyy kytkemiseen muistaakseni iha ms:n sivujen kautta, sehän tartti sen boschin sytkämoduulin kaveriks.

Sit tommoseen jakajaan törmäsin kerran, koitin kyselläkki mut ei kuulunu mitään ja se asia vähä jäi.
http://sutii.fi/kauppa/catalog/product_ ... cts_id=120
Saattas olla jopa parempi ratkasu, mut kannattaa kysellä ennenku hommaa.
Omega A 2.0i
Manta B
Avatar
glo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 637
Liittynyt: 05 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Viljakkala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Tarttet sen 18E:n nokan, tai sitten koneistat siihen 20NE:n nokkaan pyörijän kiinnityksen. Nokkapukki pitää myöskin vaihtaa, tai koneistaa siihen 20NE:n nokkapukkiin jakajan kiinnitykset tuolle 18E:n jakajalle.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
vetukka
'Senator'
'Senator'
Viestit: 777
Liittynyt: 16 Kesä 2005, 15:58
Paikkakunta: Mellilä City/Tre

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Miks nokkapukki pitää vaihtaa? mun muistaakseni se meni suoraa ku sovittelin, mut siit on taas aikaa. Ja mulla sopi nokkaanki mut se ei ole alkuperäne.
Omega A 2.0i
Manta B
Chaos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori/Suodenniemi

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mitäs tuosta nokkapukista pitää oikein koneistaa? onnistuuko ihan kotikonsteilla? Tuo 18E nokka jo löytyykin hyllystä. Mitäs muita sytytyksen osia tarvii vaihdella tuosta 18E:stä vai sopiiko jotain ottaa 20NE:stä?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19319
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Mä uskaltaisin kans väittää, et nokkapukki on sama 18E:ssä ja 20NE:ssä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Timonen kirjoitti:Mä uskaltaisin kans väittää, et nokkapukki on sama 18E:ssä ja 20NE:ssä.
Ei ole sama, eroa löytyy virranjakajan kiinnityksestä ja 18E:n pukista puuttuu kampikammiosta tulevan huohotinputken pätkä. 20NE pukissa on kiinnitykset uudelle virranjakajan kannelle sekä vanhalle 18E jakajalle. 18E pukissa ei ole kiinnityksiä uudelle kannelle.
Chaos
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 64
Liittynyt: 03 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori/Suodenniemi

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Minkäslaisen boschin sytkämoduulin se nyt siihe kaveriks tarvisi? Onko niitä jossai malleissa vakiona vai mistä sellasen löytäis?
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

Onhan noita jossain ascoissa ja kadeteissa, myös vanhoista saabeista löytyy. En nyt tähän hätään muista sen oman numeroo mut -008 loppunen oli. Noissa on eroja että onko modulissa puolan latausajan säätö vai ei. myös -139 loppusessa modulissa on toi puolan latausajan säätö. Motonetistä noita mm. löytyy, tosin joillain on tarvike osana ostettujen, Unipoint valmistajan, moduuleiden kans ollu ongelmia, itellä ei tosta tietoa ku on Bosch. Noi on sellasia 7-napasia hall-anturillisen virranjakajan kanssa käytettäviä moduuleita.
Vastaa Viestiin