Z22XE Viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
_pexxi_
'Senator'
'Senator'
Viestit: 336
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 21:08

Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja _pexxi_ »

Tänne vois kertoa vinkkejä kyseisen koneen piristyksestä -(z)-
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Z22XE - kone on perusrakenteeltaan sama kuin X20XEV, joten sen koneen piristykset todennäköisesti pätevät.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja JS »

Josko kuitenkin Z22SE ois lähempänä..
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Z22SE on täysin eri kone... kokonaan alumiinia. Z22XE on ihan Opelin omien insinöörien mukaan lähinnä iskutilavuudeltaan suurempi X20XEV .
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Avatar
_pexxi_
'Senator'
'Senator'
Viestit: 336
Liittynyt: 04 Joulu 2008, 21:08

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja _pexxi_ »

niin mäkin oon ymmärtänyt että se ois lähellä tuota X20XEV konetta mutta ruiskujärjestelmät nissää oli vissiin erilaiset?
Omega B2 2002 Elegance
Z22XE
Avatar
Robertx
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 19745
Liittynyt: 13 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkää - Helsinki

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Ruiskut on tosiaan erilaiset. Z22XE :ssä sama moottoriohjausjärjestelmä(Simtec 71) kuin Y22XE :ssä .
X20XEV - koneessa taas käytetään Simtec 56.1/56.5 - moottoriohjausjärjestelmää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja JS »

No niimpähän onkin, muistelin väärin että tuo olisi ollut jo alumiilu.
hva1944
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Touko 2010, 01:25

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja hva1944 »

Tietääkö kukaan et mistä löytyy kevyempiä vauhtipyöriä, kun en ole löytänyt Z22XE koneeseen tarkoitettua vauhtipyörää?
Vai käykö jonkun muun moottorimallin vauhtipyörä?
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Z22XE Viritys

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Tietääkö kukaan kuinka pitkät kiertokanget on Z22XE tai Y22XE moottorissa?

Vauhtipyörä on kiinni kuudella pultilla, joten esim. 2.0 OHC koneen vauhtipyörä käy. Kytkin on alunperin 9" mutta ei ole tietoa saako tuollaisen OHC:n vauhtipyörään tilaa sen kokoiselle, alunperin niissä on 8.5".
Vastaa Viestiin