B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
eli oli tossa suunnitelmissa tommoseen 2.0 16v b omegaan uusia vähän putkistoa. Alkuperäinen putkisto on toi 2 tuumaa ja se tuntuu olevan aika nuhanen. Osaisko joku sanoo mistä asti sitä putkistoa kannattasi uusia uudella 2.5 tuumasella putkella ? Kokemuksia kellään ?
Opel omega B, 2.0 16v,- vm95
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
Katista taakse.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
Mitään näistä tiedä,mut kuitski...
Eikös pakokaasut jäähdy matkalla->kaasun tilavuus pienenee(?).
Eli alku osa isolla ja ehkä akselin ylitys(jos sellanen on),ja sit vapaammin virtaavat "pöntöt" putkeen.
Ja sitte tietenkin vaikuttaa haluaako koslasta hiljasen vai pörinä putkella olevan.
Eikös pakokaasut jäähdy matkalla->kaasun tilavuus pienenee(?).
Eli alku osa isolla ja ehkä akselin ylitys(jos sellanen on),ja sit vapaammin virtaavat "pöntöt" putkeen.
Ja sitte tietenkin vaikuttaa haluaako koslasta hiljasen vai pörinä putkella olevan.
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
Näin minuakin on "vanhemmat" ohjeistaneet putken teossa ja juurikin noilla perusteluilla ja siksipä olen usein ihmetellyt että mihin nuo "katista taaksepäin" -muutokset oikein perustuu?? Itse en edes tiedä tarvitseeko kuuma pakokaasu enempi tilaa virratkseen kuin kylmä, mutta joku osaa varmaan sanoa siihenkin totuuden? Oho ot:ksi meni, sorry....aako kirjoitti:Mitään näistä tiedä,mut kuitski...
Eikös pakokaasut jäähdy matkalla->kaasun tilavuus pienenee(?).
Eli alku osa isolla ja ehkä akselin ylitys(jos sellanen on),ja sit vapaammin virtaavat "pöntöt" putkeen.
Ja sitte tietenkin vaikuttaa haluaako koslasta hiljasen vai pörinä putkella olevan.
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
Mihin perustuu tämä että katilta taaksepäin ?Timonen kirjoitti:Katista taakse.
Opel omega B, 2.0 16v,- vm95
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
aako kirjoitti:Mitään näistä tiedä,mut kuitski...
Eikös pakokaasut jäähdy matkalla->kaasun tilavuus pienenee(?).
Eli alku osa isolla ja ehkä akselin ylitys(jos sellanen on),ja sit vapaammin virtaavat "pöntöt" putkeen.
Ja sitte tietenkin vaikuttaa haluaako koslasta hiljasen vai pörinä putkella olevan.
Alkuosa ? heti pakosarjan jälkeen ensimmäisestä liitoksesta ? paikallaan on tällä hetkellä virtaavampi takavaimennin.
Opel omega B, 2.0 16v,- vm95
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
Tietty sitä voi vaihtaa virikatinkin tai katinkorvausputken ja peltipakosarjan, jos sellasia on saatavilla! Ja pätäkkää riittää!totoni kirjoitti:Mihin perustuu tämä että katilta taaksepäin ?Timonen kirjoitti:Katista taakse.
Mutta yleensä nuo viripakoputkistot ovat juuri katista taaksepäin kai siksi, että katalysaattorin laippa on kaiketi kooltaan sama riippumatta moottorikoosta, eikä myöskään tarvitse alkaa pähkäilemään patenttia sille, miten saa 2" (tai pienempään) keskiputkeen kiinni tiiviisti 2,5" päätevaimentimen.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
2" on täysin oikea putkikoko k.o moottorille. Isommalla ei tule kuin ääntä.
- Juutas
- OCF Member 2024
- Viestit: 5892
- Liittynyt: 26 Kesä 2006, 19:24
- Paikkakunta: Jämsä
- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Re: B1 omegan 2 tuumaisen putkiston muutos 2.5 tuumaiseen.?
aamen.motorsport kirjoitti:2" on täysin oikea putkikoko k.o moottorille. Isommalla ei tule kuin ääntä.
Opel Astra J OPC-line stw -15
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"
VW Golf GTI -06
"Acta Non Verba"