2.0 cih viritystä?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
opel16
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 119
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 17:03
Paikkakunta: mikkeli

2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja opel16 »

tulee 1.2 kadetin koneen tilalle. Tänään tuli alotettuu koneen purku. tällä tai ens viikol kansi koneistamolle. käyään tarkastaa onko suora ja otetaan siivu pois.. miten on ku jotku on sanonu et tohon sopis 2.4l diiselin kampura ni minkä laista merkitystä tolla on jos vaihtaa..
paljon kannattas ottaa kannesta pois? auto tarkotus ainakin alkuun pitää vaparina.. millä sais helpoiten tosta koneesta n.150hv irti.. tossa ois muutama kysymys alkuun :D
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja CTi »

Lueskele nyt vaikka ens hätään tota

http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=36&t=83246

2.4 4-sylinteristä dieseliä ei ole ooppelilla tietääkseni olemassa. Se diesselin kampurakaan, mistä sulle on puhuttu, ei mene missään nimessä sellasenaan suoraan.
Avatar
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4738
Liittynyt: 10 Touko 2007, 01:17
Paikkakunta: Lahti

Re: 2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

juu ei oikeesti kannata alkaa vääntää sitä dieselin kampuraa.

http://www.opel6070club.com/forum/viewtopic.php?t=2981
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
2.5 cdx
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Joulu 2004, 02:00

Re: 2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja 2.5 cdx »

_Jape_ kirjoitti:juu ei oikeesti kannata alkaa vääntää sitä dieselin kampuraa.
Ite vähän toista mieltä, jos vaan sen diesel koneen kampuran tai koko koneen jostain saa kahvirahoilla. Näpertämistä, mittailua ja miettimistähän siinä riittää kun alkaa hieman eri mitoituksella olevasta kampurasta muokkaamaan. Nuoruusvuosina pari kyseisenlaista konetta rakentaneena ihan hyviä kokemuksia, kunhan muistaa, ettei konetta saa kierrättää yli 6 tuhannen kierroksen. Saattaa tulla/ tulee romut lohkosta kurkistamaan päivänvaloa. Kiertokangen kaulat kannattaa hioa epäkeskeiseti 54 millisestä 52 milliseksi, näin saadaan iskupituus maksimoitua. Kannaa vaan olla tarkkana, jos mäntä tulee lohkon tasosta yli, ettei ainakaan lähde kantta madaltamaan ja mäntiin pitää tehdä venttiileille kolot. Muistaakseni ainakin Chevyn 350 koneen takomännistä laen tasaikseksi sorvaamalla sai sopivat ja hinta ei päätä huimaa.

Taitaa vaan sepät jotka enemmän näitä koneita tehneet olla jo eläkkeellä. Itellä onnistunein versio oli 2,48 litrainen, muistaakseni Enemin X1 nokalla, 40/45 venoilla ja 45 Webereillä 172 heppaa koneesta.
Kun itte tekee, saa mitä tulee
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: 2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja omega16T »

2.5 cdx kirjoitti:Muistaakseni ainakin Chevyn 350 koneen takomännistä laen tasaikseksi sorvaamalla sai sopivat ja hinta ei päätä huimaa.
Korjataan muistikuvaasi sen verran että kyseessä on 305:n männät.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: 2.0 cih viritystä?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

2.5 cdx kirjoitti:
_Jape_ kirjoitti:juu ei oikeesti kannata alkaa vääntää sitä dieselin kampuraa.
Ite vähän toista mieltä, jos vaan sen diesel koneen kampuran tai koko koneen jostain saa kahvirahoilla. Näpertämistä, mittailua ja miettimistähän siinä riittää kun alkaa hieman eri mitoituksella olevasta kampurasta muokkaamaan. Nuoruusvuosina pari kyseisenlaista konetta rakentaneena ihan hyviä kokemuksia, kunhan muistaa, ettei konetta saa kierrättää yli 6 tuhannen kierroksen. Saattaa tulla/ tulee romut lohkosta kurkistamaan päivänvaloa. Kiertokangen kaulat kannattaa hioa epäkeskeiseti 54 millisestä 52 milliseksi, näin saadaan iskupituus maksimoitua. Kannaa vaan olla tarkkana, jos mäntä tulee lohkon tasosta yli, ettei ainakaan lähde kantta madaltamaan ja mäntiin pitää tehdä venttiileille kolot. Muistaakseni ainakin Chevyn 350 koneen takomännistä laen tasaikseksi sorvaamalla sai sopivat ja hinta ei päätä huimaa.

Taitaa vaan sepät jotka enemmän näitä koneita tehneet olla jo eläkkeellä. Itellä onnistunein versio oli 2,48 litrainen, muistaakseni Enemin X1 nokalla, 40/45 venoilla ja 45 Webereillä 172 heppaa koneesta.

Miksi ihmeessä pitää tehä väkisin Dieselin möykystä?
C24NE kampuroita on onneksi nykyään tarjolla...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin