On 2004-01-14 15:49, Azzyyr wrote:
Siis onko toi 1500 egen läppärunkopaketti täysin bolt-on, ettei mitään muuta tarvitse hommata (chippiä ym)?? Ilmeisesti kuitenkin säädättämässä tarvitsee käydä?
dbilaksen ohje on että säädöt tulee tarkistaa jarrupenkissä
jos on aihetta pitää tehdä muutoksia
usein autot ovat rikkaalla täyskaasurikastuksella joten vakionokilla tai miedoilla nokilla ei aina tarvita uutta ECU:n ohjelmaa
asia on kuitenkin _aina tarkistettava jarrupenkissä_
Aiheesta en mitään tiedä, mutta heräsi vaan sellainen kysymys, että voisiko suurempaa läppärunkoa hankkia jostain toisesta automallista? Tiedän ainakin erääseen autoon käyvän lähes suoraan ihan eri merkkisen ja ikäisen auton läppärungon. No, saman konsernin autoja, mutta voisiko löytyä sopivaa tässä tapauksessa Opelilta tai yleensä GMltä?
millä muulla kuin hyväksytyllä läppärunkosarjalla jossa on imusarja, läppärungot, usein nokat ja asennustarvikkeet(TUV-hyväksyntä siten että pakokaasujen e-normi mainittu pysyvän vakiomoottorissa samana) saat vähäpäästöiseen 2,0 autoon laillisesti lisätehoa 20-30hv ?
[/quote]
Jos lisäät tohon 2.0 c20ne astraan ne rahat mitkä menisi läppärunkoihin niin ei paljoakaan tarvii lisää kun saa jo ostettuu suoraan astran c20xe koneella.. eli siitä sais sen 115-->150, mutta ei nuo läppärungot yhtää huonompi vaihtoehto..
Jos lisäät tohon 2.0 c20ne astraan ne rahat mitkä menisi läppärunkoihin niin ei paljoakaan tarvii lisää kun saa jo ostettuu suoraan astran c20xe koneella.. eli siitä sais sen 115-->150, mutta ei nuo läppärungot yhtää huonompi vaihtoehto..
No harvemmin tuota auton virityksen kannattavuutta olen noin nähnyt laskettavan. Että verrataan virityksen hintaa siihen, että ostaisi kokonaan eri auton....
Yleensä kuitenkin se auto on jo itsellä, mitä tekisi mieli viritellä.
Kyllä itse ainankin harkitsisin autoa virittäessä, että tuleeko yhtä edulliseksi vaihtaa auto sellaiseen autoon missä on mieluinen kone. vaikka maksaisi himpun enemmän.
Niin no, en sitten tiedä miten yleensä tuota viritystouhua lasketaan, mutta minä ainakin aina virittelyn hintaa olen verrannut koko koneen vaihtoon, en auton vaihtoon....
Mutta esimerkkinä, jos minä möisin tuon sigun Vectran niin saisipa lyödä ison kasan euroja lisää tiskiin että jostain saisin koriltaan saman kuntoisen C20XE vecun.
Toisaalta omaa autoa on tullut jo sen verta "ruuvattua", että en kyllä edes harkitsisi, että taas ostais laittamattoman auton ja alkaisin alusta. Eli tässä valossa tuo 1500 egee ei minusta ole lainkaan kova hinta, jos sillä sen noin 25 pollea sais.
Koneen virittämisen ja vaihtamisen kustannuksia ei oikein voi verrata niin että virityssatsi maksaa esimerkiksi 1500 euroa ja C20XE 1000 euroa. Koneen asentaminen on muutamaa kertaluokkaa suurempi homma kuin läppärunkojen asennus, ja sille työllekin pitää laskea joku hinta. Lisäksi koneen vaihdossa tulee monissa tapauksissa iso riesa muutoskatsastuksesta vertailumalleineen ja alustan & jarrujen päivityksineen.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Läppärungoilla varustettu moottori reagoi kaasuun paljon paremmin ja se tekee ajamisesta varmasti paljon hauskempaa, eli läppärungoilla saa muutakin kuin pelkkää tehoa. Läppärunkojen hinta on vaan melko käsittämätön monista syistä johtuen. Pitäis kokeilla etsiä saksasta käytettyjä läppärunkoja.
On 2004-01-15 14:13, Tuomas wrote:
Koneen virittämisen ja vaihtamisen kustannuksia ei oikein voi verrata niin että virityssatsi maksaa esimerkiksi 1500 euroa ja C20XE 1000 euroa. Koneen asentaminen on muutamaa kertaluokkaa suurempi homma kuin läppärunkojen asennus, ja sille työllekin pitää laskea joku hinta. Lisäksi koneen vaihdossa tulee monissa tapauksissa iso riesa muutoskatsastuksesta vertailumalleineen ja alustan & jarrujen päivityksineen.
No juuri tällaisia päätelmiä ja laskelmia olen miettinyt, kun aloin kaipailemaan vähän lisäpotkua tuonne pellin alle.
(Auton vaihto ei ole vaihtoehto).
Nyt keväällä on tarkoitus kutitella tuota omaa vecculia, ja koska mikään ei koskaan riitä (nälkä kasvaa syödessä), myös tuo dbilaksen sarja tulee varmaan jossain vaiheessa vakavaan harkintaan...
saako sitä pelaamaan kuinkaan vakio motronicilla? luultavasti ei
Jättämällä vaan ilmamäärä mittarin ja sen sisältämän lämpöanturin pois niin ei taida toimia.
Jos kehität rungoille "imukotelon+imuputken" liittäen ne sitten ilmamäämittariin kuten esim. dbilaksen vastaavassa niin sitten ehkä + kaasuläpän anturi niin toimis vakio motronicilla.
Parhaan hyödyn saat tietysti kun laitat säädettävän ohjaimen ja voit jättää noi ilmapuntarit kokonaan pois.
saako sitä pelaamaan kuinkaan vakio motronicilla? luultavasti ei
Jättämällä vaan ilmamäärä mittarin ja sen sisältämän lämpöanturin pois niin ei taida toimia.
Jos kehität rungoille "imukotelon+imuputken" liittäen ne sitten ilmamäämittariin kuten esim. dbilaksen vastaavassa niin sitten ehkä + kaasuläpän anturi niin toimis vakio motronicilla.
Parhaan hyödyn saat tietysti kun laitat säädettävän ohjaimen ja voit jättää noi ilmapuntarit kokonaan pois.
No näin vähä arvelinkin... onkos ihmisillä heittä kokemuksia näistä:
Mega, tatech ynm laitteista mikä on hyvä??
moottoriin luultavasti tuloss ahdinkin... pitääkö tää ottaa huomioon ohjaina valitessa??
Jos jollain kokemuksia niin laittakaa vaikka yvllä miten ite ootte tehny. siis lista osista ynm mitä tarvitaan moottorin ohjaamiseen... ei oo näistä mitää kokemuksia nii olis hieno saada neuvoja tietäviltä
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Aloittelijan kannattaa ostaa sellainen tuote, minkä lähin ruiskuosaajafirma osaa asentaa ja säätää. Aivan jokaisella markkinoilla olevalla tuotteella pystyy OHC koneen ohjaamaan. Jos on vakavasti suunnitelmissa ahtaa, niin kannattaa melkein lähteä vakiolla imusarjalla liikkeelle.