c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Miksa99
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 18:15

c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja Miksa99 »

eli ooppelissa.. yksi piste suihkun tilalle vaihdettu 4-piste.. ja ecut yms... vapari... kansi myös 2.0..
kansi laskettu ja viilattu/kohistettu..
saako tuohon moottorin ohjaukseen ajettua ohjelmaa tai jotain? motronic 1.5....
ajattelin lähinnä että saisiko sen "optimoitua " jotenkin kun hieman enemmän voisi saada ruokaa...
aavistuksen laihalla käy...
ja mikäli olen oikein ymmärtänyt ooppelin 1.8 koneessa on "jyrkempi " nokka kuin 2.0?
kertokaa tietämättömällä... :D koitin lueskella noita juttuja mutta ei pistänyt silimään.... :kahvia:
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15810
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

18E koneessa on jyrkempi nokka. Ei missään C18NZ nuhapumpussa.


Bensanpaineen nostohan lisää kakkua koko alueelle.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Miksa99
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 18:15

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja Miksa99 »

Tuolla jollakin sivulla oli mainittu ooppelista että moottorin ohjaus poksin navan 20 kun maadoittaa niin ilmeisesti ohittaa lambdan ??
ja pystyy sen jälkeen säätämään co arvon ilman massa mittarin ruuvvista... tarkempia ohjeita??
ja c20ne koneen hilut kyseessä... motronic 1.5 muistaakseni...
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja CTi »

Jos c20ne johtosarja ja mittari, niin siinä ei ole koko joutokäynnin co ruuvia. Tai ei ainakaan muutamassa mitä oon käsissä pyöritelly/hyllyssä makaa.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja telwin »

CTi kirjoitti:Jos c20ne johtosarja ja mittari, niin siinä ei ole koko joutokäynnin co ruuvia. Tai ei ainakaan muutamassa mitä oon käsissä pyöritelly/hyllyssä makaa.
Vanhemmassa motronicissa on ruuvi eli 4.1 versiossa.
Mutta sitten tuohon koneen puristussuhteeseen,jos alakerta on C18NZ ja kansi 2.0 josta on muotoiltu palotiloja niin puristussuhde on vähän pienempi kuin alkuperäinen.
Tuo 2.0 palotila kun on huomattavasti suurempi jo vakiona kuin tuo 1.8,kannen lasku ei pienennä palotilaa riittävästi.
Miksa99
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 25 Heinä 2011, 18:15

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja Miksa99 »

telwin kirjoitti:
CTi kirjoitti:Jos c20ne johtosarja ja mittari, niin siinä ei ole koko joutokäynnin co ruuvia. Tai ei ainakaan muutamassa mitä oon käsissä pyöritelly/hyllyssä makaa.
Vanhemmassa motronicissa on ruuvi eli 4.1 versiossa.
Mutta sitten tuohon koneen puristussuhteeseen,jos alakerta on C18NZ ja kansi 2.0 josta on muotoiltu palotiloja niin puristussuhde on vähän pienempi kuin alkuperäinen.
Tuo 2.0 palotila kun on huomattavasti suurempi jo vakiona kuin tuo 1.8,kannen lasku ei pienennä palotilaa riittävästi.
tarkoittaako tuo nyt että auto ei toimisi oikein? vai täh? tehoja vähän vai? oon vähän kuutamolla...(vasta heräsin) :thumbsup:
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja smppa »

CTi kirjoitti:Jos c20ne johtosarja ja mittari, niin siinä ei ole koko joutokäynnin co ruuvia. Tai ei ainakaan muutamassa mitä oon käsissä pyöritelly/hyllyssä makaa.
On niitä joissain, ehkä vanhemmissa? Mulla oli siinä sinisessä Vecussa.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja telwin »

Miksa99 kirjoitti:
telwin kirjoitti: Mutta sitten tuohon koneen puristussuhteeseen,jos alakerta on C18NZ ja kansi 2.0 josta on muotoiltu palotiloja niin puristussuhde on vähän pienempi kuin alkuperäinen.
Tuo 2.0 palotila kun on huomattavasti suurempi jo vakiona kuin tuo 1.8,kannen lasku ei pienennä palotilaa riittävästi.
tarkoittaako tuo nyt että auto ei toimisi oikein? vai täh? tehoja vähän vai? oon vähän kuutamolla...(vasta heräsin) :thumbsup:
Tarkoitaa sitä että ei siinä juurikaan ole tehot noussut,kerran tehtiin moinen svappi ja lopputulos ei ollut häävi.
Kyllähän sillä ajoi mutta ei se mihinkään mennyt kun puristussuhde oli matalampi kuin alkuperäinen.
Se nelipisteruiskulla ja paremmilla kanavilla saavutettu hyöty katoaa tuon matalan puristussuhteen myötä eli tulos on plus miinus nolla.
PJR
OCF Member 2015
Viestit: 1279
Liittynyt: 10 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: c18nz -94 naitettu c20ne koneen kanssa...

Viesti Kirjoittaja PJR »

Eli "vaimenninta" kaipaa tuo kombinaatio pakosarjan puolelle. Mitenkähän moinen mahtas toimia 18se:n kannella? Liekkö c18nz männät miten paljon erilaiset?
Vastaa Viestiin