OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
eipä tolla haulla löytynyt/onko kukaan sitten tehnyt? eli miten ootte muuttanut hydraulinostimet mekaanisiin/ mekaanisiksi.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Avasin tämän kysymyksen ja muokkasin hieman alkuperäistä kysymystä.
Tämä aihe kun koskee niin pikku kuin isolohkoista OHC moottoria koska molemmissa on samat nostajat.
Näin kun tänä on omana topiccinaan asia löytyy helpommin kuin että se hukkuu tuonne jompaan kumpaan virityskeskusteluun.
Tämä aihe kun koskee niin pikku kuin isolohkoista OHC moottoria koska molemmissa on samat nostajat.
Näin kun tänä on omana topiccinaan asia löytyy helpommin kuin että se hukkuu tuonne jompaan kumpaan virityskeskusteluun.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 1077
- Liittynyt: 23 Huhti 2002, 03:00
- Paikkakunta: Kankaanpää
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Itseäkin kiinnostaisi asia ihan vastaisuuden varalle
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
taidan ite vastata tähän viestii eli tein ne niinkin yksinkertasesti että purin nostajat(sisuskalut pois) ja hitsasin sen öljyreijän ulkopuolelta umpeen ettei öljy vahingossakaan nosta nostajaa.. sitten passasin välyksen kohilleen laittamalla m5 prikkoja hydikan sisään.. todella työläs homma koska joutuu jokaisen tekemään erikseen että saa välyksen kohilleen koska jokaiseen meni eri eriverran/eripaksuisia prikkoja ja joutuu nokkakoneiston nostamaan aina pois kun testaa välyksen ja jos joutuu lisäämään tai ottamaan prikkoja pois hydikasta ja että saa keinun paikalleen/pois.. ja ite vielä kiristin sen muutamalla pultilla kanteen että on varmasti oikea välys silloinkin kun kannen laittaa lohkoon momenttiin..
tosin yritin toisellakin tapaa tehä tätä.. tein samanlaisen säädettävän nostajan kuin esim ford ohc moottorissa on.. eli tein vain sinne hydikan reikään sopivan kokosen patukan mihin reikä keskelle ja siihen pultti mihin oli sorvattu päähän saman kokoinen pallo kuin omassakin.. vaikka oli tarkasti tehty ni jotenki vaikutti että se ei oikeen istunut siihen hyvin.. ja sitten hokasin että ei oikeestaan nopeuta sitä työtä millään tapaa vaikka jengalla saa nopeemmin sen säädettyä koska se on niin ahas se nokkakoneisto että sinne eisaa sormia/työkaluja millään että saisi kerralla sen välyksen kohillee vaan joutu saman ruljanssin tekemään kuin tolla prikkasäädöllä.. mutta itellä tuo prikkasäätö toimi ainakin hyvin ja toimii vieläkin ja nokkana on 13,5 nostonen.. tosin kannen kaivuussa meni jokin ehkä vähän mönkään kun teho jäi 170hp 250nm mutta alkuun kuitenki prototyyppinä ihan jees.. tästä on hyvä jatkaa
tosin yritin toisellakin tapaa tehä tätä.. tein samanlaisen säädettävän nostajan kuin esim ford ohc moottorissa on.. eli tein vain sinne hydikan reikään sopivan kokosen patukan mihin reikä keskelle ja siihen pultti mihin oli sorvattu päähän saman kokoinen pallo kuin omassakin.. vaikka oli tarkasti tehty ni jotenki vaikutti että se ei oikeen istunut siihen hyvin.. ja sitten hokasin että ei oikeestaan nopeuta sitä työtä millään tapaa vaikka jengalla saa nopeemmin sen säädettyä koska se on niin ahas se nokkakoneisto että sinne eisaa sormia/työkaluja millään että saisi kerralla sen välyksen kohillee vaan joutu saman ruljanssin tekemään kuin tolla prikkasäädöllä.. mutta itellä tuo prikkasäätö toimi ainakin hyvin ja toimii vieläkin ja nokkana on 13,5 nostonen.. tosin kannen kaivuussa meni jokin ehkä vähän mönkään kun teho jäi 170hp 250nm mutta alkuun kuitenki prototyyppinä ihan jees.. tästä on hyvä jatkaa
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Aika huikea vääntö on saatu.2,0 16v kirjoitti: tosin kannen kaivuussa meni jokin ehkä vähän mönkään kun teho jäi 170hp 250nm mutta alkuun kuitenki prototyyppinä ihan jees.. tästä on hyvä jatkaa
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Juu, eipä taida 8v oharista tulla 250nm vääntöjä vaparina.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
C20ne vääntö vakiona 170 Nm
20SEH vääntö vakiona 180 Nm
Voipi olla lasten leikkiä saada ulos tuo ~250nm 2.0 ohc koneesta.
20SEH vääntö vakiona 180 Nm
Voipi olla lasten leikkiä saada ulos tuo ~250nm 2.0 ohc koneesta.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Eipä taida olla "lasten leikkiä". Ja jos yhtään ymmärtää moottorien virittämisestä, niin ymmärtää miksei se ole kovinkaan mahdollista/ helppoa. Perseelleen näyttäviä dynoja on sitten sitäkin enemmän, valitettavasti.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Rallyrace Keravalla myy kovat nostajat ruuvi säädöllä.
Jos jarruttaa samassa penkissä pystyy vertailemaan muutoksia, nyt oli yhdessä 20ne moottorissa 163hp231nm. Voihan sekin olla persiillään.
Jos jarruttaa samassa penkissä pystyy vertailemaan muutoksia, nyt oli yhdessä 20ne moottorissa 163hp231nm. Voihan sekin olla persiillään.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
noista väännöistä niin 20se pyörältä 144hp 230nm ja omalla ruiskulla, et ei toi 250nm mahoton ole.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Millä perusteella ei pysty saamaan noin isoa vääntöä? Jos tehoa pystyy kasvattaa 70 hepalla ni miksei vääntöä sitten ei ? Ja onhan noita penkkejä mitkä näyttää eri lukemia mutta mikä onse penkki mikä näyttää oikeen.. ja toi vääntö lukema pyöri koko ajan tuolla 250 huitteilla eri vedoilla ja eri säädöillä.. ja omasta luulosta epäilisin että väännön/ tehon pystyy enemmänkin määrittämään sillä nokka-akselilla..
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
Koska 2v 2L:n rakenteella ja varsinkin tuolla kannella ei mielestäni saavuteta 125nm/L vääntöä. Nippanappa vähän tuon yli pääsee 4v tekniikalla parhaimmillaan ( n.125-130nm/L huippukoneissa). Tuosta kun mennään yli, niin sitten ollaankin jo formulamaailmassa. Voithan laskea liuskasta, pitävätkö vääntö ja teho paikkaansa tietyllä kierrosluvulla.
En tiedä mistä päin olet, mutta käy Kannuksessa Motorsetillä toteamassa tuo vääntö vaikka nyt ensin. On sieltä vähiten huijaavasta päästä dynoja.
Teho ja vääntö koostuu paljon muustakin, kuin nokka-akselista. Mm kannesta, puristussuhteesta, kannen kanavista, kanavien kokonaispituuksista sarjoineen, pakosarjan kollektorista ja ylipäätään jälkitäytöksestä, unohtamatta hyvää moottorin ohjausta ja sen ammattitaitoista säätäjää jne jne.
En tiedä mistä päin olet, mutta käy Kannuksessa Motorsetillä toteamassa tuo vääntö vaikka nyt ensin. On sieltä vähiten huijaavasta päästä dynoja.
Teho ja vääntö koostuu paljon muustakin, kuin nokka-akselista. Mm kannesta, puristussuhteesta, kannen kanavista, kanavien kokonaispituuksista sarjoineen, pakosarjan kollektorista ja ylipäätään jälkitäytöksestä, unohtamatta hyvää moottorin ohjausta ja sen ammattitaitoista säätäjää jne jne.
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
emmä kosunen sitä asiaa epäiliskään että et asiasta jotain tietäis tai olis asiaa pohtinu tai tehnyt.. ja tottakai eri penkeissä on eroja ja voi olla paljonkin.. mutta tämmönen tästä moottorista tuli ja ei ollu pelkästään kasattu c20ne osista..
Re: OHC moottorin hydraulinostajat mekaanisiksi.
just käpistelin eilen 1.8 oharin penkk lappusta 45mm kaasarit jne 155hp/240 ja risat nm pyöräteho. eikä mikään "hipohipo" vakio männät jne..kosunen kirjoitti:Juu, eipä taida 8v oharista tulla 250nm vääntöjä vaparina.