16v pikkulohkomoottorien speksejä
Lähetetty: 03 Huhti 2016, 21:00
samalla idealla kuin ohc pikkulohkojen speksejä topickki eli sieltä voi luntata
hydrauliset nostajat kaikissa
x10xe
3sylinterinen ketjukone
Männän halkaisija (mm): 72,5 Iskun pituus (mm): 78,6
Puristus-suhde: 10,1 : 1
vaihteistot: f13
corsa b
x12xe
4sylinterinen ketjukone
Männän halkaisija (mm): 72,5 Iskun pituus (mm): 72,6
Puristus-suhde: 10,1 : 1
vaihteistot f13
z12xe
kuten edellä mutta uudempi
ja löytyy agilasta
vaihteistot f12
x14xe
Männän halkaisija (mm): 77,6 Iskun pituus (mm): 73,4
männäntappi puristus-soviteella kiertokankeen pituus 55mm
imu 31mm x 101,51-101,93mm
pako 27,5mm x 100,51-100,97mm
kampilaakeritappi 42,971-42,987mm
runkolaakeritappi 54,980-54,997mm
vaihteistot f13
c16xe 109hv
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5
Puristus-suhde: 10,5 : 1
corsa b f15cr
Vauhtipyörän paino 11kg mallia potero.
x16xe 106hv
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5
Puristus-suhde: 10,5 : 1
corsa b ja tigra f15
Egr
X16xel 100hv/101hv jakautuu kahteen eri "ikäluokkaan"
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5 molemmissa
Puristus-suhde: 10,5 : 1
vauhtipyörä 6pultilla, mallia "viistetty" potero 200mm levyllä
venttiilit samaa kokoa kuin x14xe (lue ylempää)
kampiakselin laakerikaulojen mitat myös (lue ylempää)
Egr mötikät käyvät ristiin.
Vanhempi, tunnistettavissa pitemmästä imusarjasta, uudempaan nähden erillainen jakopää koska moottorin kannake muuttuu, f astrassa 169hammasta, lisäilmapumppu härdelli löytyy
kaasuläppä 55mm
mustat suuttimet, keltaiset liittimet
Edit. Vectra b1 Sama jakopää kuin c16xe.
Hukkakipinäpuolalla
Egr voi sotkea kaasuläppää imupuolelta jos ohjarinkumet koppuraa.
uudempi, moottorinkannake tulee jakopäästä läpi 162hampainen hammashihna (astra G)
kaasuläppäkeskellä moottorin takana pystössä, ainakin uudemmassa puolakasetti
x18xe1 116hv
ei tule sekoittaa muihin 1,8l moottoreihin, tämä on pikkulohkoinen
Männän halkaisija (mm): 80,5 Iskun pituus (mm): 88,2
Puristus-suhde: 10,5 : 1
Z18xe 125hv tai 122hv
Katti pakosarjassa.
Ei egr venttiiliä.
Kahta eri jakopäätä. Toisessa etummainen ohjarin rulla muovia ja toisessa peltiä eri offsetillä
Astra g, vectra b, vectra c astra H
lähteet: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php
ja alfamer seka pihalla lojuvat oopelin osat
lisää tietoa voi laittaa kommentteihin, niin muokkailen tänne
hydrauliset nostajat kaikissa
x10xe
3sylinterinen ketjukone
Männän halkaisija (mm): 72,5 Iskun pituus (mm): 78,6
Puristus-suhde: 10,1 : 1
vaihteistot: f13
corsa b
x12xe
4sylinterinen ketjukone
Männän halkaisija (mm): 72,5 Iskun pituus (mm): 72,6
Puristus-suhde: 10,1 : 1
vaihteistot f13
z12xe
kuten edellä mutta uudempi
ja löytyy agilasta
vaihteistot f12
x14xe
Männän halkaisija (mm): 77,6 Iskun pituus (mm): 73,4
männäntappi puristus-soviteella kiertokankeen pituus 55mm
imu 31mm x 101,51-101,93mm
pako 27,5mm x 100,51-100,97mm
kampilaakeritappi 42,971-42,987mm
runkolaakeritappi 54,980-54,997mm
vaihteistot f13
c16xe 109hv
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5
Puristus-suhde: 10,5 : 1
corsa b f15cr
Vauhtipyörän paino 11kg mallia potero.
x16xe 106hv
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5
Puristus-suhde: 10,5 : 1
corsa b ja tigra f15
Egr
X16xel 100hv/101hv jakautuu kahteen eri "ikäluokkaan"
Männän halkaisija (mm): 79,0 Iskun pituus (mm): 81,5 molemmissa
Puristus-suhde: 10,5 : 1
vauhtipyörä 6pultilla, mallia "viistetty" potero 200mm levyllä
venttiilit samaa kokoa kuin x14xe (lue ylempää)
kampiakselin laakerikaulojen mitat myös (lue ylempää)
Egr mötikät käyvät ristiin.
Vanhempi, tunnistettavissa pitemmästä imusarjasta, uudempaan nähden erillainen jakopää koska moottorin kannake muuttuu, f astrassa 169hammasta, lisäilmapumppu härdelli löytyy
kaasuläppä 55mm
mustat suuttimet, keltaiset liittimet
Edit. Vectra b1 Sama jakopää kuin c16xe.
Hukkakipinäpuolalla
Egr voi sotkea kaasuläppää imupuolelta jos ohjarinkumet koppuraa.
uudempi, moottorinkannake tulee jakopäästä läpi 162hampainen hammashihna (astra G)
kaasuläppäkeskellä moottorin takana pystössä, ainakin uudemmassa puolakasetti
x18xe1 116hv
ei tule sekoittaa muihin 1,8l moottoreihin, tämä on pikkulohkoinen
Männän halkaisija (mm): 80,5 Iskun pituus (mm): 88,2
Puristus-suhde: 10,5 : 1
Z18xe 125hv tai 122hv
Katti pakosarjassa.
Ei egr venttiiliä.
Kahta eri jakopäätä. Toisessa etummainen ohjarin rulla muovia ja toisessa peltiä eri offsetillä
Astra g, vectra b, vectra c astra H
lähteet: http://www.netikka.net/phweb2/Auto/Opel_moottorit.php
ja alfamer seka pihalla lojuvat oopelin osat
lisää tietoa voi laittaa kommentteihin, niin muokkailen tänne