Lisää voimaa V6 2.5 koneeseen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
kädett
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kädett »

On 2004-09-03 18:09, volvoman wrote:
On 2004-08-28 14:32, spooky wrote:
Ja voin sen verran kertoa että tommonen T4nen on täys mopo tai ei ainakaan omalle veculle pärjää missään olo suhteissa ei motarilla ei valoissa elikkä siis ihan laiska :smile:
Ei pärjää vectra http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=592&IdB=580
Ei omega http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=592&IdB=790
Ei GTS turbo http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=592&IdB=1149
Ei MV6 http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=592&IdB=789

GTS vectra on 0,1s 1000m nopeampi, jää sitkeydessä yli 3s.
http://www.zeperfs.com/duel.php?IdA=592&IdB=868

Pienpaine 2.0T:kin kyykyttää omegan 2.5 v6
http

Niinpä niin ho hoijaa

Kyllähän toi vectra kulkee!
spooky
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 17 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja spooky »

Joopa joo mutta edelleenkin ei ollut kyse 170hv vectrasta vaan 205 hv vecusta ja se on täysin varma asia että volvolla voi lukea koko ajan rek. kilpeä!!!
Ja siitä on video pätkää todisteeksi!!!
Andrei
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Andrei »

On 2004-09-03 23:02, spooky wrote:
Joopa joo mutta edelleenkin ei ollut kyse 170hv vectrasta vaan 205 hv vecusta ja se on täysin varma asia että volvolla voi lukea koko ajan rek. kilpeä!!!
Ja siitä on video pätkää todisteeksi!!!
Eli piristetystä V6:sta vai turbovecculista?
Miten on vääntöjen laita sitten..
Näyttäis olevan uudessa 3.2 GTS:ssä saman verran kuin T4:ssä..
Hohhoi..
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1721
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

En tiedä,vaikka paperilla Vectra 2.5 V6 näyttää hyvältä...Audin edessä Vectra on kyllä kyykyssä!!Meinaan olen tuollaisen 75tkm ajetun Vectran myös omistanut,joten vertailu ei ole mutua!
spooky
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 17 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja spooky »

Piristetystä v6:seta on kyse ja vääntöö on enemmän t4:sessa mutta siis se ei aina riitä parissa sadasssa meen työntämällä ohi volgasta ja se ei enään riipu kuskista!! Vai!!! Siis kyllä lähdössäkin volvo jää aina!!!
aksu69
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 11
Liittynyt: 04 Syys 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja aksu69 »

Millä saat 2.5 v6 koneeseen T4:n väännöt?
Siis vapariin +100nm. Ei ihan filtterillä ja katti pois. T4 volvossa tyypillisesti 320-340nm vakiona ja GTS:n 3.2 v6 koneesta ilmoitetaan 300nm. Jos vääntö nousee melkein 100nm niin tehonkin pitää olla vähän eri lukemilla kuin 205hv.

Ja mitä tulee autojen painoon, niin huomioi, että 1995 jäkeen autojen omapaino sisältää keskimääräisen kuljettajan painon 85kg. eli A-vectra painaa 1265kg, T4 1385-85ke=1300kg. Eli paino-ero vaivaiset 35kg.
Vaikka vectrassa olis 205hv, vakio T4 antaa tyypillisesti dynossa 210-225hv, joten teho-paino kokolailla sama. Ja ahdetut hevoset vähän erilaisia, joten eipä vectralla ole mitään jakoa T4 vastaan.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

En nyt mienkään puolustele T4:sta mutta kaverilla on tuollainen T4 automaatti ja tuollaista 2.5v6 a-vectraa kävin koeajamassa vähän aikaa sitten.
Kyllä automaatillakin volvo on täysin eri planeetalta kuin vectra,niinkuin tuossa jo mainittiin niin T4:sta voisi paremmin verrata turbo vectraan/calibraan.
Yllätyin kyllä tuon v6:sen suorituskykyyn,vasta 3500:n kierroksen jälkeen alkaa tapahtua jotakin.Kyllä vapari on aina vapari.Kyllähän vectra varmaan kelaa hyvät huiput mutta paikaltaan lähtiessä edes niskatuille ei ole käyttöä...
Ei silti,kyllä tuollaisella vectralla ajelisin mieluusti pelkästään murinoiden takia... :wink:
Andrei
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Andrei »

On 2004-09-04 05:37, spooky wrote:
Piristetystä v6:seta on kyse ja vääntöö on enemmän t4:sessa mutta siis se ei aina riitä parissa sadasssa meen työntämällä ohi volgasta ja se ei enään riipu kuskista!! Vai!!! Siis kyllä lähdössäkin volvo jää aina!!!
Mitä olet pellín alee pistänyt?

No niin.. Toinen on vakio ja toinen ei.
Miten jos esim. T4:ään laitettaisiin lastu että saisi saman verran "viritystä"??

Löytyy varmaan ladakin joka päihittää kiihdytyksessä vectrasi!
Voi voi..

Oletko muuten kellotellut 0-100 km/h?

<font size=-1>[ This Message was edited by: Andrei on 2004-09-04 10:03 ]</font>
Avatar
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3878
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: ...

Viesti Kirjoittaja Ioni »

Jep, jep

Ja mun isä on kovempi ku sun isä...

Eiköhän tässä nyt verrata kahta aivan erilaista autoa, vaparia ja turboa, vakiona turbo vie ja aina joltain löytyy auto mikä menee kovempaa... jne.

eikä herneitä :grin:
PappilaPA
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 35
Liittynyt: 08 Touko 2004, 03:00
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja PappilaPA »

On tainnu Volvo-pojat löytää tän foorumin... :grin:

Tiedättekö miksi blondit haluaa ajaa Volvolla?
- Voi tarkistaa risteyksessä ratin ollessa suorana, että kumpi olikaan vasen ja kumpi oikea... (V vasemmalla, O oikealla)
:razz: :razz:

Ioni: Mutta meijän iskäpä on vahvin ja viisain...

_________________

Palkokasvin kasvattaminen ylähengitysteihin ei ole mielestäni järkevää. Ei se siellä menesty!
_________________

<font size=-1>[ This Message was edited by: PappilaPA on 2004-09-04 11:03 ]</font>
Turre
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 147
Liittynyt: 02 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Pihtipudas

Viesti Kirjoittaja Turre »

Juu kyllä niistä volvoista on kaiken näköstä ja kokosta juttua liikkeellä, etenkin siitä kestävyydestä/turvallisuudesta.

viime talvena yks volvo päräytti meikän vecun perään ja kuinkas siinä sitten kävikään volvo lunastukseen ja vecculiin uus takapuskin.

Että se siitä ja sen kestävyydestä. mutta ei kerrota kellekkään että se volvo oli 440:nen mutta volvo kuitenkin. :razz:
OPEL = Onnellisen pojan ensimmäinen lelu
Astra H Wagon 1.6 Cosmo
JS
'Senator'
'Senator'
Viestit: 779
Liittynyt: 08 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja JS »

Joo on se tollanen turbokarisma melko vihanen peli näissä netti grand prixeissä.. :roll:
Andrei
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 19 Maalis 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Andrei »

Voe Ruosteiset saksan mosset..
Leksa
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 188
Liittynyt: 18 Loka 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Leksa »

On 2004-09-04 10:56, Ioni wrote:

Eiköhän tässä nyt verrata kahta aivan erilaista autoa, vaparia ja turboa, vakiona turbo vie ja aina joltain löytyy auto mikä menee kovempaa...
Juuri näin eli asian lähtökohta kusas jo tossa "hengitys"asiassa.
"NO Turboshit,Just Real Power"
:grin:
GTS 3.2
Black Diamond
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1721
Liittynyt: 01 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Black Diamond »

Ahdin määrää tahdin... :razz:
Vastaa Viestiin