Lisää voimaa V6 2.5 koneeseen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
dev1
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja dev1 »

Eli autona on vectra b 2.5 V6 caravan -00
ja kaipais kyseiseen autoon lisää voimaa.
Mitähän sille kannattas tehdä?
Joku joskus ehdotti MV6 tai uusien 3.0 V6.n kansien/kampiakselien etc... laittoa että jättäs vanha alakerran...
Kertokaapas ken tietää mitä kandeis tehdä???
Miestään pienestä virityksestä ei olisi kyse vaan tuntuvasta lisäyksestä.
ET
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 13
Liittynyt: 16 Joulu 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ET »

Sen verran ainakin että kyseiseen koneeseen saa jo pelkillä putsari putkisto (katit mäkeen)yhdistelmillä varsin mukavasti lisä tehoja. Tuntuu ahdistusta olevan tehtaan jäljiltä reilusti. Kaverin vastaavasta (vakiona 170hv) pelkillä perus muutoksilla penkissä 204 hv.
dev1
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja dev1 »

tuohan kuulostaa jo varsin loistavalta.
AMW.ltä jo tarjous putkistoista onkin edestä taakse race kateilla
Mut haave oli vielä suuremmista lukemista tossa on toki hyvä alku :smile:
Aatsi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 828
Liittynyt: 03 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

On 2004-08-25 16:00, ET wrote:
Sen verran ainakin että kyseiseen koneeseen saa jo pelkillä putsari putkisto (katit mäkeen)yhdistelmillä varsin mukavasti lisä tehoja. Tuntuu ahdistusta olevan tehtaan jäljiltä reilusti. Kaverin vastaavasta (vakiona 170hv) pelkillä perus muutoksilla penkissä 204 hv.
Oliko penkitetty vakiona 170hp ??
Itte oon pitänyt noita ooppelin ilmottamia tehoja suuntaa antavina ja näin ollen voi olla ,että noi perusmuutokset ei olisikaan tuoneet kun ne 10hp ?
Leon FR 20vt
dev1
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja dev1 »

niin vakiona on tossa ilmotettu 176hv ja 240nm.
Toihan on uudempaa painosta noista 2.5 koneista.
...jos sais loihdittua +340nm niin sitten alkas oleen passeli.
Se vaan vaatinee jo säädettävät nokkapyöriä, ruiskunohjausta etc...
i_kone
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1050
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja i_kone »

On 2004-08-25 17:12, dev1 wrote:
niin vakiona on tossa ilmotettu 176hv ja 240nm.
Toihan on uudempaa painosta noista 2.5 koneista.
...jos sais loihdittua +340nm niin sitten alkas oleen passeli.
Se vaan vaatinee jo säädettävät nokkapyöriä, ruiskunohjausta etc...
Taitaa vaatia aika hyvät systeemit jos meinaat saada 340nm ilman koneen avausta, jos käytät 2.5 alakertaa.
Homma on helpompaa kun pistät 3.0/3.2 koneen.
Speedster SC / GT -70 / Grandland X 4Hybrid / Corsa-e
Wirkku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wirkku »

Mulla on tossa ensi keväänä tehonlisäysprojekti 2,6 V6:en, ja tarkoituksena ois nykäistä sellaiset n.230/370 siitä irti... Nämä tehot on siis paperilla laskettua, joten voi olla, että todellinen jää alle, taikka parhaimmassa tapauksessa menee yli :smile:
Irmscher
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 294
Liittynyt: 11 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Irmscher »

dev1
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja dev1 »

heh toi 230/370 vaatii jo varmasti melkosesti muutosta joskin kuulostaa kyllä kivoilta lukemilta :smile:
Talven tullen tässä pitäänee toi oma vekkuli talliin ajaa ja moottori auki vetästä...
Kivan hintasia paketteja oli tossa linkissä joskin eihän se V6 koneen kutittaminen halpaa ole :smile:
spooky
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 206
Liittynyt: 17 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja spooky »

Putkiston ja suodattimen laittamisellä saa 205 hv ja 267nm tai ainakin itse sain autoa ei kylläkään käytetty penkissä ennen muutoksia ja mulla on toi vanhempi malli tosta koneesta kun on a-veccu...
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Viritin sellaista moottoria asiakkaalle viime keväänä( kannet, imusarjan ym). Nyt teon alla peltisarjat ja pakoputkisto( tulee myöhemmin Lyssholmin ruuvikompura tai Rotrex). Auto menee dynoon ensi kuun puolella/säätöihin.En suosittele ainakaan poistamaan alkuperäistä suodatinkoteloa, siihen kannattaisi tehdä suurempi imuputki halkaisijaltaan sileäseinämäisestä putkesta. Ja ilmanotto joka tapauksessa keulalta, jotta moottori saa viileää ilmaa. Kansiviritys J.Kosunen
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

On 2004-08-26 07:45, Irmscher wrote:
Tuolla vois olla jotain http://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/ps-bausatze.html
pistetään nyt tähänkin että tuota Imotecia kannattaa välttää. Kaverin 4.0 24V oli siellä huollossa useamman kuukauden, mitään ei tapahtunut ja palaute kyselyihin oli täyttä vi..tuilua. Palvelu lienee samantasoista muissakin asioissa, voisi helposti päätellä.
ja katu-uskottavuutta pönkitetään tänään näillä: HX40 & Autorotor 3150
White
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 188
Liittynyt: 22 Maalis 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja White »

HERRA KOSUNEN!
Olen myös kiinnostunut peltipakosarjasta
ja rosteripakoputkistosta katin kanssa. Kohde valkoinen 2.6 -01 vectra B

Miten kannen ja imusarjan viritys
vaikuttaa ks. moottoriin?
Millaisia arvoja uskotaan syntyvän?

Lysholmia mietin mutta haluan säilyttää
ilmastoinnin....
Ensikuussa ratkeaa
päädynkö perinteiseen ahtimeen...
Mutta tulossa se on, siis se hiukan pirteämpi polle.!

Tosin vasta ensi kevääksi, kunhan selvitän hieman sitä päästötyypitystä ja tehomittausta. Ihan laillinen peli tässä kiinnostaa...
Tehdään nyt ensin se äänieristys ja hifisetti.

Olisi mielenkiintoista kerätä kuutoskoneiden
vecculi B lista, jotka haluaisivat tehdä
moottorilleen ja miksei muutenkin autolleen
jotain....
Ata! Oiskohan oman palstan paikka?
jamppulix
'Agila'
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: EFRO

Viesti Kirjoittaja jamppulix »

Sanotaan nyt sitten sivusta näin että ajelin 2.5 V6 Omegan (Sedan) perässä joka lähti ohittamaan täysperävaunurekkaa suoralla ja meikäläinen roikkui perseessä mittarinpeutta sinne 200 km/h asti kunnes piti toppuuttaa vastaantulevan vuoksi. Alla (siis meikän) oli V40 2.0i vapari ja täytyy kyllä sanoa että petyin ompun suorityskykyyn, naapuri polki omppua minkä ehti mutta ei hirveitä poonuksia jäänyt (toki huipuissa olis tullu tukkaan kun V40 menee sinne 210 pintaan, näköjään ripeästi...) Noh, =) on se omppu sen verran mukavia ajella. Ja toki täytyy muistaa että kyseessö oli ISO auto =) Mutta jokatapauksessa phase 1 Volvo yllätti ripeydellään. Vois melkeen miettiä T4 -mallia =)
Wirkku
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 07 Touko 2003, 03:00
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Wirkku »

On 2004-08-28 01:46, jamppulix wrote:
Sanotaan nyt sitten sivusta näin että ajelin 2.5 V6 Omegan (Sedan) perässä joka lähti ohittamaan täysperävaunurekkaa suoralla ja meikäläinen roikkui perseessä mittarinpeutta sinne 200 km/h asti kunnes piti toppuuttaa vastaantulevan vuoksi. Alla (siis meikän) oli V40 2.0i vapari ja täytyy kyllä sanoa että petyin ompun suorityskykyyn, naapuri polki omppua minkä ehti mutta ei hirveitä poonuksia jäänyt (toki huipuissa olis tullu tukkaan kun V40 menee sinne 210 pintaan, näköjään ripeästi...) Noh, =) on se omppu sen verran mukavia ajella. Ja toki täytyy muistaa että kyseessö oli ISO auto =) Mutta jokatapauksessa phase 1 Volvo yllätti ripeydellään. Vois melkeen miettiä T4 -mallia =)
Pitää sitten myös sanoa näin sivusta, et minä taasen petyin T4:en, kun se ei pystyny liittymältä moottoritielle kiihdyttäessä eksyttämään mua kannoiltaan :razz:
Vastaa Viestiin