V6 koneiden viritys
Re: V6 koneiden viritys
Sopiiko toi vectran vauhtipyörä omegaan x30xe + r25-28?
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Z28nel vectra c vm-07
Re: V6 koneiden viritys
Sain vecculi92:lta X25XE:n kaasuläppäkotelon, ja sen mitat oli 68mm tulo ja keskellä 64mm.
Eli tuon keskikohdan sorvauttaisi 68mm:iin ja siihen sopiva messinkiläppä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
En suoraa vastausta topicia selaamalla löytänyt, niin osaako joku kertoa mikä noista vakio imusarjoista on paras?
Mietinnässä x30xe nykyisen c25xe mottorin tilalle F astraan. x30xe imusarja ei ilmeisesti mahdu etuvetosessa konepellin alle?
Eli itse kysymykseen mikä imusarja tuon x30xe kanssa kannattaisi F astraan sovittaa, että edes sen tehtaan lupaaman 211hp sieltä saisi ulos
Mietinnässä x30xe nykyisen c25xe mottorin tilalle F astraan. x30xe imusarja ei ilmeisesti mahdu etuvetosessa konepellin alle?
Eli itse kysymykseen mikä imusarja tuon x30xe kanssa kannattaisi F astraan sovittaa, että edes sen tehtaan lupaaman 211hp sieltä saisi ulos
Re: V6 koneiden viritys
c25xe imusarjallakin saat kyllä sen vakiotehon ulos jos muuten on vaan kone tikissä. Tai ainakin minä sain
Re: V6 koneiden viritys
Olisko täällä jollain tietoo, kun pitäis alkaa lyömään tota vectran konetta nippuun. Eli mikähän ero on noissa 2.5 koneissa, kun x25xev puristussuhde on 10.0 ja x25xei koneessa 10.8. Eli onko kansissa eroo vai onko männät erilaiset? Ja mihin puristukset putoo jos laittaa 3.0 kannet 2.5.sen päälle?
Olis vaan hyvät plaanatut 3.0 kannet et vois lyödä paikalle.
Niissä olis taas hiukan isommat imuaukot.
Olis vaan hyvät plaanatut 3.0 kannet et vois lyödä paikalle.
Niissä olis taas hiukan isommat imuaukot.
Re: V6 koneiden viritys
X25XEV konetta ei ole olemassa. Kaikissa 2.5 koneissa puristukset on 10.8
3.0 kansilla puristussuhde laskisi jonnekin 9.3...9.5 kieppeille.
3.0 kansilla puristussuhde laskisi jonnekin 9.3...9.5 kieppeille.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Mihin autoon sulla tulee tuon X30XE-alakerta X25XE-kansilla? Ja mikä ECU?
Omaan Vectra B X25XE:hen olen vaihtamassa tuota X30XE-alakertaa. Aloin vaan funtsimaan, että ymmärtääkö ja osaako X25XEI:n ECU (B2 i500) hyödyntää tuon muutoksen, eli iskutilavuuden suurenemisen. Suuttimet taitaa olla samat? Ja pa-paine tietty.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
F-Astraan tulossa. Ecu C25XE :stä. Mun käsityksen mukaan ecun pitäisi sopeutua muutokselle, mutta vielä ei omakohtaisia kokemuksia löydy. Seosmittarin laitan varalta kuitenkin ja nakutusanturit jollain lailla seurantaan.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
- M lampinen
- OCF Member 2024
- Viestit: 2150
- Liittynyt: 28 Tammi 2011, 17:28
- Paikkakunta: mikkeli
Re: V6 koneiden viritys
Laitoin siihen punaiseen b-vectraan 3litraisn koneen omalla 2,5 eculla hyvin pelasi.
Vikakoodien lukua mikkelissä: TECH2/mdi+Turvakoodin selvitys.
Re: V6 koneiden viritys
Joo kokonaisen koneen vaihto kyllä toimii, mutta puristussuhteen reiluhkosta noususta ei ihan hirveästi luotettavaa tietoa löydy.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Tämä selvä. Rohkein mielin siis kohti konerikkoa!
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 97
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12
Re: V6 koneiden viritys
Tarviiko kukaan "virittäjä" omegan 3.0 nokka-akseleita. Löytyy myös alum.venttiilikopat.
Tiedustelut vain ja ainoastaan SOITTAMALLA! 050-5971585
Tiedustelut vain ja ainoastaan SOITTAMALLA! 050-5971585
Re: V6 koneiden viritys
Onko kenelläkään ylimääräsenä virinokkia, kevyttä vauhtipyörää, läppärunkoa ym viriosaa mv6 omegaan? Ostin eilen sellasen, nyt ekaa kertaa alan virittämään vaparia. Turbot on nyt koettu tältä erää. Ja käykö perus vauhipyörä kaksoismassa vauhtipyörän tilalle omegaan? On kuulemma "turhaa paskaa" toi kaksoismassa
Re: V6 koneiden viritys
XE ja LET koneiden vauhtipyörä käy
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: V6 koneiden viritys
Päädyin kuitenkin kokonaiseen X30XE-mottiin.
Vaikka puristussuhde X25XE-kansilla nousisi 10,8:1 -> 11,5:1, niin kannen palotilojen reunamia olisi pakko avartaa, jotta nakutusherkkyys vähenisi. Pääsee palotiloja modaamatta, kun käyttää X30XE-kansia.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa