Tämähän on loistavaa. Kohta joku käyttää neuvoja johonkin 600hv mv6 sytkän päivittämiseenWesku79 kirjoitti:Ei varmaan sitäkään. Askartelun ilosta ja varaosien edullisuudesta tämä ajatus.
V6 koneiden viritys
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: V6 koneiden viritys
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: V6 koneiden viritys
tuolla vakio hukkakipinällä kyllä ajaa helposti 600hv laitteitakin1,2sorsa kirjoitti:Tämähän on loistavaa. Kohta joku käyttää neuvoja johonkin 600hv mv6 sytkän päivittämiseenWesku79 kirjoitti:Ei varmaan sitäkään. Askartelun ilosta ja varaosien edullisuudesta tämä ajatus.
Bmw e61 msport
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
Ascona B ”sport” m20 +600whp
Museoinnilta pelastetut Powered by BMW
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: V6 koneiden viritys
No joo mutta jos olisin 1000hp kirjottanu ni se olis ollu jo jotain utopiaan haukuttavaa...
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: V6 koneiden viritys
Hintavertailu sytkäjärjestelmän uusimisesta uusilla tarvikeosilla.
-hukkakipinäpuola (bosch, ngk) n. 120€
-tulpanjohtosarja (bosch) n. 50€. Tämä muuten oli jonkin aikaa sitten liki 100€. Muut laatumerkit ovat edelleen.
-> Yhteensä 170€
-COP-puolat (ngk) 6x30€ = 180€.
Ei paha hinta mun mielestä. Pitää toki muistaa, että COP-systeemiin tarvitaan alkuperäisen lisäksi toinenkin transistorimoduuli (uusi merkkiosa väh. 40€) tai 3 kpl yksittäisiä transistoreja (esim. bosch BIP373, 8€/kpl). Tuossa voisi kyllä hyvin hyödyntää käytettyäkin moduulia. Muutama yksittäinen euro menisi vielä nanoarduinoon, piuhoihin ja liittimiin.
Päätin kuitenkin, että en kyllä ala tuon C25XE:n imusarjan kanssa tätä toteuttamaan. Jos omegan lyhyempi hattu menee suosiolla Astran pellin alle tai vaikka joku DIY-kötöstys, niin värkkään sitten sen kanssa joskus myöhemmin.
-hukkakipinäpuola (bosch, ngk) n. 120€
-tulpanjohtosarja (bosch) n. 50€. Tämä muuten oli jonkin aikaa sitten liki 100€. Muut laatumerkit ovat edelleen.
-> Yhteensä 170€
-COP-puolat (ngk) 6x30€ = 180€.
Ei paha hinta mun mielestä. Pitää toki muistaa, että COP-systeemiin tarvitaan alkuperäisen lisäksi toinenkin transistorimoduuli (uusi merkkiosa väh. 40€) tai 3 kpl yksittäisiä transistoreja (esim. bosch BIP373, 8€/kpl). Tuossa voisi kyllä hyvin hyödyntää käytettyäkin moduulia. Muutama yksittäinen euro menisi vielä nanoarduinoon, piuhoihin ja liittimiin.
Päätin kuitenkin, että en kyllä ala tuon C25XE:n imusarjan kanssa tätä toteuttamaan. Jos omegan lyhyempi hattu menee suosiolla Astran pellin alle tai vaikka joku DIY-kötöstys, niin värkkään sitten sen kanssa joskus myöhemmin.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Ei lisää tehoa, mutta kestävyyttä kuitenkin.
Eli onko 2.6 koneiseen omegaan olemassa joltakin valmistajalta vahvistettua jakopääsarjaa, eli racing tms hihnaa?
Eli onko 2.6 koneiseen omegaan olemassa joltakin valmistajalta vahvistettua jakopääsarjaa, eli racing tms hihnaa?
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13552
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: V6 koneiden viritys
Gates kevlar hihnaa pitäisi saadamihin tahansa autoon.pera187 kirjoitti:Ei lisää tehoa, mutta kestävyyttä kuitenkin.
Eli onko 2.6 koneiseen omegaan olemassa joltakin valmistajalta vahvistettua jakopääsarjaa, eli racing tms hihnaa?
Race liikkeistä eli vaikka race.fi kyselemään?
Vaihtoväli ei liene alkuperäistä pidempi.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: V6 koneiden viritys
Saksalainen insinööriopiskelija teki sen mitä ite en saanu aikaseksi Kova sälli kaikin puolin. Hienoo kattoo kun tehdään asioita kunnolla ja ihan vaan "koska mä voin" asenteella Noita sarjoja saanee piakkoin ostaakin jos jotakuta oikeesti kiinnostaa ja perse kestää
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: V6 koneiden viritys
Hyvä että edes joiltakin löytyy mynttiä tuommoiseen virittelyyn. Ovelasti keksi integroida letkut samaan pakettiin. Hyvää tietoa myös tuosta MAFin rangesta ja sen muuttamisesta. Ei näyttänyt liian vaikealta. Yllättävän iso kuoppa tuli alakierroksille, mahtaakohan korjaantua ohjelmoinnilla?
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Re: V6 koneiden viritys
Joo, ton MAF-koodin kanssa muistan jonkun täälläkin painineen aikoinaan. Vaatii tosiaan vaan vähän vehkeitä tuo ecun sorkkiminen, mutta ei tänä päivänä pitäs olla ongelma sekkään. Tää vapaastihengittävien virittäminen tuppaa väkisin olemaan sitä että vääntöä siirrellään paikasta toiseen, ylöspäin kierrosalueella yleensä niin muuttuu tehoksi, mutta jostain se on aina pois
Tossa näkee kyllä tosi hyvin sen mitä korva ja persdynokin kertoo, eli ton vakio imusarjan vire on tossa 3,5k tienoolla alunperin ja happi loppuu tossa 4k jälkeen tai ehkä 500 rpm ylempänä pienemmällä iskutilavuudella
Tossa näkee kyllä tosi hyvin sen mitä korva ja persdynokin kertoo, eli ton vakio imusarjan vire on tossa 3,5k tienoolla alunperin ja happi loppuu tossa 4k jälkeen tai ehkä 500 rpm ylempänä pienemmällä iskutilavuudella
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Re: V6 koneiden viritys
Tänään vaihdettiin kaverin -95 MV6 Omegaan jakopää. Kun pyöriteltiin nokkamerkit kohdilleen, niin kampuran merkki on 1 hampaan pielessä.
Saatiin uusi jakopää kasaan, ja se oli tuolla V6-työkalusarjalla ja hyvällä ohjeella pässinlihaa! Nyt kun jako oli kohdillaan, niin käyntiääni tasoittui, ja kaasuunvastaamisessa ollut viive poistui kokonaan. Sanoi kanssa testilenkin jälkeen, että perstuntuntumalla tuli lisää vääntöäkin!
Tuosta automaatti-Omegasta on Saksasta viripajan penkityslappu, jotain 320hv.
Saatiin uusi jakopää kasaan, ja se oli tuolla V6-työkalusarjalla ja hyvällä ohjeella pässinlihaa! Nyt kun jako oli kohdillaan, niin käyntiääni tasoittui, ja kaasuunvastaamisessa ollut viive poistui kokonaan. Sanoi kanssa testilenkin jälkeen, että perstuntuntumalla tuli lisää vääntöäkin!
Tuosta automaatti-Omegasta on Saksasta viripajan penkityslappu, jotain 320hv.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
Miten tuo sun isompi kaasuläppä tehtiin?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
Tuttu sorvari sorvasi kaasuläppäkotelon isommaksi ja teki siihen kaasuläpän.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: V6 koneiden viritys
Ok, ja se oli joko 60mm -> 63mm tai 65mm -> 68mm? Piru kun en muista, että kumpi läppä tossa on...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: V6 koneiden viritys
En varmaksi enää muista mutta jotenkin 64mm kummittelee mielessä. Läppäkotelo meni sorvatessa puhki vesikanavaan jonka joutu paikkaamaan.
Johnny, la gente esta muy loca.
Re: V6 koneiden viritys
Miten parantaa Omega B -94 X30XE:n ilmanottokykyä?
Onko koteloitu kartiosuodatin, josta lähtee iso ilmanottoputki puskurin alle ainoa järkevä vaihtoehto?
Kaverin Ompussa, joka on saksalaisen viripajan virittämä, pitäisi saksalaisen dynolapun mukaan olla n. 320hv.
Kaasuläpät taisivat olla vakiota isommat. Oliko Omegan kaasuläppä 56mm?
Tilanne on siis se, että alkuperäiseen ilmansuodatinkoteloon oli porattu kauttaaltaan n. 15mm reikiä. Näin oli ilmeisesti saatu enemmän ilmaa koneeseen. Myöhemmin tämä oli korvattu kartiosuodattimella, joka siis imi ilman konehuoneesta.
Tuo kartiosuodatin otettiin pois, koska se imi sitä lämmintä konehuoneen ilmaa. Samalla alkuperäiseen suodatinkoteloon tehdyt reiät tulpattiin kumitulpilla, ja se takaisin kiinni. Tuloksena alavääntö kärsi selkeästi. Eli näyttäisi siltä, että alkuperäisen suodatinkotelon kautta tuleva ilmanmäärä ei riitä.
Nyt huomenna kokeillaan laittaa se kartiosuodatin takas kiinni, vaikka se imeekin sitä ilmaa suoraan konehuoneesta.
Onko koteloitu kartiosuodatin, josta lähtee iso ilmanottoputki puskurin alle ainoa järkevä vaihtoehto?
Kaverin Ompussa, joka on saksalaisen viripajan virittämä, pitäisi saksalaisen dynolapun mukaan olla n. 320hv.
Kaasuläpät taisivat olla vakiota isommat. Oliko Omegan kaasuläppä 56mm?
Tilanne on siis se, että alkuperäiseen ilmansuodatinkoteloon oli porattu kauttaaltaan n. 15mm reikiä. Näin oli ilmeisesti saatu enemmän ilmaa koneeseen. Myöhemmin tämä oli korvattu kartiosuodattimella, joka siis imi ilman konehuoneesta.
Tuo kartiosuodatin otettiin pois, koska se imi sitä lämmintä konehuoneen ilmaa. Samalla alkuperäiseen suodatinkoteloon tehdyt reiät tulpattiin kumitulpilla, ja se takaisin kiinni. Tuloksena alavääntö kärsi selkeästi. Eli näyttäisi siltä, että alkuperäisen suodatinkotelon kautta tuleva ilmanmäärä ei riitä.
Nyt huomenna kokeillaan laittaa se kartiosuodatin takas kiinni, vaikka se imeekin sitä ilmaa suoraan konehuoneesta.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa