Sivu 168/171

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 11 Syys 2020, 13:47
Kirjoittaja Järkiliitto?
Hei apuja kaivattaisiin nyt.
Yritän löytää venakopan tiivisteitä ja joka kerta saan versiot missä on kopan takana ne mötikät nokkien kohdalla.
Ja tarvitaan malli missä noita ei ole. Jos jollain on auto missä orkkiskoneena x25xe/x30xe alukopallinen versio ilman mötiköitä niin saanko tietää rekkarin. Löytävät osan kuulemma rekkarilla paremmin.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 12 Syys 2020, 02:15
Kirjoittaja Wesku79
Katso nettiautosta jonkin V6 Vectra-B:n rekkari, sillä tähän asti olet ilmeisesti tilannut muovikopille tarkoitettuja tiivisteitä, kuten Omegassa.

Tuolta löytyy osanumerokin https://opel.7zap.com/en/car/j96/e/10/11-0/

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 14 Syys 2020, 17:39
Kirjoittaja Timonen
No mun B-Vecun rekkari on BIS-872

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Syys 2020, 09:48
Kirjoittaja Järkiliitto?
Joo tilannu alukoppaseen tiivisteet mutta joka kerta tullu väärät. Rekkarilla kuulemma löytyy helpommin. No kohta nähdään. Iso kiitos vinkeistä kaikille😁

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 24 Maalis 2021, 08:47
Kirjoittaja Sämä
Onko jollain ollu vaa'alla tuommosta v6:sta, että paljonko ilman vaihdelaatikkoa ja turhia oheishilppeitä tuommonen painaa? Eli kuinka kevyeksi koneen pystyisi saamaan? Ajatellaan lähtökohdaksi vaikka x25xe:tä näin alkuun.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 28 Maalis 2021, 01:20
Kirjoittaja Juho M-P
Sämä kirjoitti: 24 Maalis 2021, 08:47 Onko jollain ollu vaa'alla tuommosta v6:sta, että paljonko ilman vaihdelaatikkoa ja turhia oheishilppeitä tuommonen painaa? Eli kuinka kevyeksi koneen pystyisi saamaan? Ajatellaan lähtökohdaksi vaikka x25xe:tä näin alkuun.
Juho M-P kirjoitti: 23 Helmi 2021, 18:56 Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 14 Huhti 2021, 14:58
Kirjoittaja Wesku79
Ehdin jo ajatella, että tämä projekti on kuopattu:


Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Huhti 2021, 11:59
Kirjoittaja 1,2sorsa
Aivan mahtavaa katsottavaa nuo

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 15 Kesä 2021, 16:37
Kirjoittaja motorsport

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 16 Syys 2021, 02:12
Kirjoittaja @@po
Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:

Kuva

Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.

Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?

Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 16 Syys 2021, 08:28
Kirjoittaja Stuke
@@po kirjoitti: 16 Syys 2021, 02:12 Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:

Kuva

Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.

Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?

Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.


Mulla on tuollainen b308e ja x30xe risteytys ja lohko on semi closed deck. Oman tilasin Ruotsista purkaamolta. www.bildelsbasen.se

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 07 Marras 2021, 22:01
Kirjoittaja Motonetisti
Stuke kirjoitti: 16 Syys 2021, 08:28
@@po kirjoitti: 16 Syys 2021, 02:12 Kellää varmaa tietoa noista x30xe lohkoista. Tarinoiden mukaan tollasesta on olemassa tollanen semi-closed-deck mallinen lohko:

Kuva

Erottaako noita ulkosesti mistään onko täysin avodekkinen vai tollanen? Ilmeisen huonosti saatavilla noita lohkoja tai alakertoja, joten lienee ostettava kokonainen auto/moottori.

Saabin b308 tollanen on, mutta niissäkään ei kuulemma kaikissa. Facelift omegoiden 3.0 moottorit olis vissiin tollasia, mutta siitäkään ei varmuutta. Kuitenkin kuvia tollasista on, joten sellasia lienee olemassa?

Ja joo, 3.2 on tollanen mutta sellaseen heikosti mäntiä saatavilla verrattuna kolmelitrasen 86 poraukselle.


Mulla on tuollainen b308e ja x30xe risteytys ja lohko on semi closed deck. Oman tilasin Ruotsista purkaamolta. www.bildelsbasen.se
Itseäkin jäi tämä tieto kutkuttamaan, että B2 Omegan X30XE:ssä on siis tämä semi-closed-deck?? Omani on vm. -00 jos sillä tiedolla merkitystä.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 08 Marras 2021, 00:18
Kirjoittaja @@po
Pitäis sen olla, yhen sellasen oon nähnytkin ilman kansia joka sellanen oli. Mitään käytönnön eroahan tolla ei avodekkiseen ole, yhtälailla ne taitaa vaparina kestää.

Pitää vaan muistaa että 3 litranen omegakin kun on uusimmillaan yli 20 vuotta vanha auto, niin sinne toki voi olla vaihdettu elämänkaaren aikana myös jotain muuta.

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 20 Tammi 2022, 16:08
Kirjoittaja Wesku79
Uhka vai mahdollisuus?

Saabin kiertokangissa on pienet kolot, joiden tarkoituksena on roiskia öljyä männän pohjaan. Tohtisiko tehdä samanlaiset X30XE:n kankiin? Öljyjäähdytys olisi mun mielestä näissä koneissa tarpeen jo ihan vakionakin. Kaksi lohkoa oon purkanut ja molemmissa koneissa pari kolme mäntää lievästi lämpöleikkautunut. 2-4-6-puolella oli nämä kaikki.

Kuva

Ilmeisesti kolot on kangen molemmilla puolilla samassa kohdassa, kun noihin kohokuviomerkkeihin vertaa. Mutta kumminhan päin kolo on pyörimissuuntaan nähden, onko tuo yläkuolokohdassa ennen vai jälkeen kiertokangen keskilinjaa?

Täältä löytyisi toinen (parempi) vaihtoehto, mutta vaatisi enemmän asennustyötä. En oikein tiedä, että tohtisiko noita varten itse alkaa pylväsporalla työstämään lohkon laakerikauloihin vinoja reikiä. https://ftt-shop.franke-turbotechnik.co ... e-mk3.html

Re: V6 koneiden viritys

Lähetetty: 22 Tammi 2022, 12:34
Kirjoittaja Wesku79
Täällä oli keskustelua tuosta kankien koloista https://lotuselan.net/forums/viewtopic.php?f=39&t=36308

Näköjään monenlaista variaatiota löytyy: kolot keskinjassa, kolot keskilinjan sivussa, kolot keskilinjan molemmin puolin.

Joissain kangissa on reikä ihan kangen varren läpi kuvan mukaisesti. Näissä oikea suunta on niin, että reikä osoittaa mäntää kohti kun kanki on ohittanut YKK:n. Vaikuttaa järkevältä.

Kuva

Jossain artikkelissa (jota en löytänyt uudestaan) kangen kylkipinnan kolon suunnaksi oli suositeltu 3-7 astetta keskilinjasta sivuun. Tämä näyttää olevan samaa luokkaa kuin noissa saabin kangissa. Eli apinoin tämän mukaan. Teräketjuviilalla tehdyt millin syvyiset urat 5 asteen kulmassa on varmaan hyvät.