CIH R4 -koneiden viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

nisa kirjoitti:mikä ois paras keino saada kampiakselin kauloist pintaruoste pois, Uskaltaakohan niist kevyest vesihioma paperil pyyhkästä?

Kumpi on sitten parempi virityskäytössä 1.9L Cihin kansi vai 2.0cihin kansi?
Toki kampuran kaulat voi hienolla paperilla pyyhkäistä. Teräsvilla myös sopii tarkoitukseen.

Kansien paremmuus riippuu venttiilien koosta, 1.9 kansia on muistaakseni pienemmillä sekä samankokoisilla venoilla mitä 2.0 (42/37mm). Jos venat samankokoiset niin sitten ihan sama kumman kannen laittaa.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

ok, miten paljon siit uskaltaa kanvaii kairata isommiks ? Kannattaako kannen palotiloille tehdä mitään ?
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja motorsport »

...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mielestäni isoventtiilinen 1.9 kansi on kuitenkin ahtailla kanavilla, joten 2.0 on huomattavasti parempi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Juho M-P kirjoitti:Mielestäni isoventtiilinen 1.9 kansi on kuitenkin ahtailla kanavilla, joten 2.0 on huomattavasti parempi.
mutta parempi aihio kuin 2litrasen kansi jos se uudempi versio jossa on 42/37 venat... koska on pienepi palotila ja enennä kairattavaa kanavissi jotta saa mieluiset :D

palotilat kannatta muokata tuon näköiseksi

tuos kuvassa on x1.9S kansi ja martikkala tapani tehnyt kuten monelle muullekin täällä pohjanmaan alueella

Kuva
Kuva
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

Mistähän tohon cihii vois koittaa ettii rullakeinu vipui?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kansiviritys Kosunen osaa auttaa 100% varmuudella.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

Minkä kokoin on 1.9l std moottorin poraus? jostain olin lukevinani et se ois 93mm?

Mul on porattu toi lohko 95mm kokoo ja siihen tarvis nyt kennentiiviste jostian löytää eli pystyyköhän siin käyttää ihan tot 1.9l tivarii?
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

nisa kirjoitti:Minkä kokoin on 1.9l std moottorin poraus? jostain olin lukevinani et se ois 93mm?

Mul on porattu toi lohko 95mm kokoo ja siihen tarvis nyt kennentiiviste jostian löytää eli pystyyköhän siin käyttää ihan tot 1.9l tivarii?
2.0 on vakiona 95mm joten laita sellasen tiivari.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

sitten kytkin asiaa..

Mul on siis se isompi cihin kytkinlevy

Eli huhujen mukaa tohon cihii kävis pienil muutoksil volvon paineasetelma ja siit ois muutama kysymys

Minkä volvon asetelma?

mistä käykö toi risulootan oma käpälä

Mistä painelaakeri?

Mitä muutoksia vauhtipyörä tarvitsee? muuta kun uuet pultin reijät
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Simo »

Volvon vauhtipyörä taitaa olla suora joten Opelinkin pyörä tarvii sorvata niin että levylle ei ole sitä upotusta. Ja pultinreikien lisäksi ohjuritapit että asetelma keskittyy.
240 Turbo Volvon asetelmaa lienee käytetty eniten kun se pitää vähän suuremmankin väännön. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

Kuinkahan paljon uskaltaa tot 1.9l lohkoo madaltaa/ paljon tarve madaltaa et saa puristussuhteen kohallee tolle 314 asteisel nokal ku iskunpituus on se 69,8mm ja kangen mitta se 128mm ja tulee 1mm paksuin kannen tiiviste ja kantta ei o madallettu laisinka ja on sil 2.2.L männäl tehty minkä tapin ja männän laen väli taitaa olla on korkeempi ku tos 2.0lmännäs?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Jakoketjun kanssa tulee ongelmia.


Sitäpaitsi 22 mäntä on matalampi kuin 20, eli puristusta et saa mitenkään tolla patentilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
nisa
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 20
Liittynyt: 10 Joulu 2012, 14:58

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja nisa »

Eihän sil o väli vaikka se mäntä on matalampi ku toi 2.0:n ni lohkoo madaltaes puristusten on pakko nousta verrattuun std dekki korkeutee samoil männil
LUMI
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Haukipudas

Re: CIH R4 -koneiden viritys

Viesti Kirjoittaja LUMI »

aika reilusti saa laskea että tulee nolladekkiin
(77,5-69,8)/2=3,85mm
TOO MUCH POWER, IS ALMOST ENOUGH
Vastaa Viestiin