1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Onko muuten imusarja sovitteita saatavilla valmiina jostain? mitattiinko timonen sulta tehoja koskaan?
Astra F Turbo (B204)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
En tiedä. Mä vein itse 18E- ja 20NE-imutiivisteet yhteen Riksun koneistopaikkaan, jossa ne niiden tiivisteiden perusteella tekivän kuvan, ja sen mukaan leikkasivat sen laippasovitteen.
Siitä tuli raudasta n. 10mm paksu. Kolot ja läpireiät kartiopulteille, jolla laippa tuli kiinni kanteen, ja reiät kierteillä pinnapulteille, joiden varaan imusarja kiinnitettiin. Samalla joutui jatkamaan laturin säätötankoa.
Tää oli siis vuonna 1998.
Tehot mitattiin sekä Asikkalassa Esatechilla, että Veikkolassa Tuning Wordilla Jappe Malin luona. 154hp, väännöt saattoi olla jotain 170Nm.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Noin mieto nokka toimii ehjillä vakiojousillakin. Niitä kannattaa puristella vaikka ruuvipenkissä vastakkain ja kattoo että ei oo kuoleentuneita jousia. 18E imusarjan saa paikalleen ilman laippaa, porailee vaan tarpeellisia reikiä ja pariin kohtaa laittaa jonkun rautalätkä/aluslevy virityksen painamaan imusarjaa kiinni. Kannesta voi ottaa enemmänki siivua,rutut ei nouse liikaa. tulikohan vajaa 2mm laskulla 11+ puristukset...
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mites tuon 1.8 imusarjas toi kaasuläppä modaus? ei taida 20ne läpäntunnistin käydä 18e läppään... kaasuläppä vaihtoon vai miten toteutus? joo tilaan tuon catcamsin 271 nokan. putkisto varmaan passeli 2" koossa? onkoo mitää hyötyy vaihtaa chippii tonne ohjainlaitteelle? muuta hyötyy ku max rpm nousee?
Astra F Turbo (B204)
Re: 20NE Sopivaa nokkaa...
Täällähän on lähes tuoretta tekstiä... Ois tarkotuksena saada pientä piristystä 20NE koneeseen, onko sulla tehoja tuosta mitattu? ois suhkot samasetti mielessä.radet kirjoitti: ↑16 Huhti 2019, 17:47 Porukka kun on sen verta paljon viritellyt näitä 20ne motteja niin kaipailisin hieman neuvoa nokka valintaani. Eli kyseessä perus 20ne vakio alakerralla, kansi -0.8mm. hierotut kanavat + kohdistukset. ulkosesti oli ideana sovitella 1.8 imusarja ja koneeseen on rosterinen peltisatsi olemassa.
autolla olisi tarkoitus joka päivä ajella. Onko esim CatCamsin 4600534 nokka moiseen sopiva vai saisiko olla jyrkempi. ja missä vaiheessa pitää lähtee laittaa tiukempii jousii tilalle? Ehdotuskia otetaan vastaan ja muitakin käytännön vinkkejä saa jaella
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ois tarkotus saada pari hassua hevosta lisää 75hv 1.6NV koneeseen. Onkohan tollanen 1.8SE/SEH nokka mistään kotosin?
[spoiler=]Pistin saman kysymyksen ensin väärään topicciin[/spoiler]
[spoiler=]Pistin saman kysymyksen ensin väärään topicciin[/spoiler]
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Matalapuristeiseen ei juuri hyödytä mitään. Jotain pientä voi saavuttaa mutta mutta.
Hommaa jostain SH moottorin männät ja kansi.
Hommaa jostain SH moottorin männät ja kansi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Missähän hinnoissa nuo pyörii käytettyinä?
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kymppejä
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mäntiä en varmaan vaihda, mutta tuo kansi vois olla ihan todennäkönen. Pärjääköhän säätämättä kaasaria ja täytyykö saada jostain pelkkä sh kansi vai nokka ja kansi? Kattelin että autodocissa myydään samaa nokkaa molempiin moottoreihin, mutta ei siitä sivusta koskaan tiedä.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
No se kannen vaihto yksinään on ihan turha kun Opel tyyliin männissä on eroa.
Kaasarin tilalle kannattas vaihtaa 1.8E moottorin ruiskut. Passaa suoraan sylinterikanteen.
Kaasarin tilalle kannattas vaihtaa 1.8E moottorin ruiskut. Passaa suoraan sylinterikanteen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Paljonko 16nv koneesta kannattaa ottaa siivua pois kannesta? Kone on muuten vakio, puristuksia en ole mitannut mutta tehtaalta näyttäs olevan 8.2:1
Homman saisin ehkä tehtyä vain osien hinnalla niin lähinnä mielenkiinnosta kyselen.
Homman saisin ehkä tehtyä vain osien hinnalla niin lähinnä mielenkiinnosta kyselen.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
16NV on ns pikkulohko eli kuuluisi tuonne 1.2-1.6 keskusteluun.
Mutta 1mm voi ottaa mutta eipä se hyödytä paljoa
Mutta 1mm voi ottaa mutta eipä se hyödytä paljoa
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kyllä tähän ainakin sh ja 1.8 osat sopii. Tää on varmaan vaan 16n niinkuin lohkoon on merkattu, vaikka sen pitäis olla taas cih kone.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Eiku oliki se ihmetapaus. Sori unohin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)