1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
Paikkakunta: alajärvi
Viesti:

1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

eli jollonki tulevaisuudessa ois tarkoitus vähä piristää tota 8 venttiilistä..

ihan kyselisin että paljonko kannattaa ottaa kannesta pois ja kun kansi teetetään eli imua ja pakoa vähä työstetään ja venttiilit hiotaan ja kevennetään..

mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi :-?
tyriz
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 184
Liittynyt: 02 Marras 2005, 14:37
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja tyriz »

helpompi lyödä 16 tappinen nokille? en siis tiedä itse mutta arvelisin ?
Omega B 2.0 16v
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Re: Opel calibra-92 2.0 8v koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

^^TeamAhma^^ kirjoitti: mitän saa säädöt kohdilleen tarkotan lähinnä miten ruiskua saa säädettyä nii että se saa tarpeeks soppaa että ei mee laihalle nii ja tietysti nokka lyyään vähä jyrkempi :-?
Nokan kanssa kannattaa olla tarkkana, että pääset vielä päästöistä läpi. Vähpäästöinen pirulainen, juunou...

Ruiskua ei voi kotikonstein säädellä, ellei sulla ole laitteet ECU:n uudelleen ohjelmoimiseksi.
Seokset säädetään lambdan avulla oikeaksi. Tiedä sitten toimiiko uuden nokan kanssa, vai sytyttääkö vikavalon.
Muut vastusten kanssa leikkimiset ECUn huijauksena menee sinne amis- ja räpellys kategoriaan ja ei ole käytännön hyötyä.
prööt
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kaikkein halvin viritys on tosiaan nostaa se c20xe sinne nokalle. Millä muulla virityksellä saat ne 35 hv samaan rahaan? Ellei sitten välttämättä halua säilyttää sitä 8 tappista.
Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Avatar
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 7423
Liittynyt: 19 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

jariz kirjoitti: Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Ei mene.
prööt
AksuPaksu
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 1805
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 03:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja AksuPaksu »

Ei ole tehosta tietoa, mutta ainakin muuttui ihan eri luonteiseksi oma 20ne 290tkm ajettu, Kantta laskettiin ihan vähän reilu 1milli, imusarja kohdistettu ja venttiilit hiottu.

Näillä päästiin varmaan suunilleen tehtaan ilmottamiiin arvoihin.
Avatar
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
Paikkakunta: alajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

joo no pitää nyt sitte kattoa et kannattaako tehä mitään.. helpommalla pääsis varmaan ku kävis hakemassa 4x4 turbo kalikan :D
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Täällä foorumissa kannattaa aina kysyä että miten viritetään mitäkäin mootoria, mainitsematta missä autossa se on.
Siten saa paljon parempia vihjeitä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
Paikkakunta: alajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

Jartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
meneeköhän päästöistä läpi noilla muutoksilla.. nuo nyt ei ois pahat tehä tohon jos sen saa päästöistä vaan läpi
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 895
Liittynyt: 12 Touko 2004, 03:00

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

ite aattelin seuraavaa reseptiä kun päästöistä ei tartte c-kadetissa välittää ollenkaan: c20ne lohkoon c20xe:n alakerran rojut, seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka. Imupuolelle ei vielä ajatuksia. Sais nyt ekana tuon alakerrankin nippuun.
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

reiskaar kirjoitti:seh:in kansi kevyesti siloteltuna, seetityö ja venat muotoon. Säädettävä pyörä ja keskiverto nokka.
Seh:in kannessa ei taida olla mitään eroa ne:n vastaavaan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
^^TeamAhma^^
'Senator'
'Senator'
Viestit: 333
Liittynyt: 02 Marras 2005, 12:13
Paikkakunta: alajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ^^TeamAhma^^ »

Jartsa kirjoitti:omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu

näillä eväillä kelas vitosella rajoittimeen

no joo mutta nälkä "kasvaa" syödes ja c20ne meni tallin nurkkaan ja vaihdettiin tilalle c20let,kirmaa etuvetosena ihan kivasti :roll:

eli kyllä ton c20ne koneenkin saa "laulamaan" aika pienillä muutoksilla.
mutta jos tosta haluu lisää niin sit kannatta ruveta harkitsemaan sitä koneen vaihtoa...
paljonko kannesta oli otettu pois. Siinä on varmaan aika reippaasti varaa tiputtaa mutta ei varmaan oo kovin järkevää laittaa tie autoon kovin hirveitä puristuksia
Sami B
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Sami B »

Lurttinen kirjoitti:
jariz kirjoitti: Meneekö muuten c20ne läpi päästöistä 20seh:n palikoilla? Niillähän se 15hv tulisi lisää.
Ei mene.
Ilmeisesti faktatietoa???

Jos ei katalysaattoria heitä pois, niin hyvin menee päästöistä läpi. Noilla kirjaimilla ei oo mitään merkitystä katsastuksessa mitattaviin päästöihin, siis niin kauan kuin siellä on edes jotenkin toimiva katti.

-Sami
mikado
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 106
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 17:15
Paikkakunta: kankaanpää

Viesti Kirjoittaja mikado »

Jartsa kirjoitti:
omassa calikassa oli c20ne "kansiset" kannella(portattu,laskettu,muotoillut venat,yms)nokkana oli enem z9.

putkisto 2,5 tuumaa(oma valmiste yhellä vaimentajalla)
K&N kartio suodin ja ilmamäärämittarin jousta säädetty ja bensanpaineita nostettu
Minkäslaisilla virityksillä tuota c20ne mottia on ihmiset on saanu katsastuksesta (päästöt) läpi? onko jartsa saanu noilla sydeemeillä leiman? välistä tuntuu niin vaikeelta saada yksiselitteistä vastausta kysymyksiin. ittellä olis kans nokka-akselin osto mielessä,mutta ei o tullu viel hommattua kun ei o tietoo pääseekö sen vaihdon jälkeen päästöistä läpi. esim juuri tolla enem z9 nokalla? :-? fakta tietoja kaipaillaan,ei arvuutteluja tai kaveri kaverin ukin kummin tarinaa kun saanut osilla x leiman paperiin :lol:
Vastaa Viestiin