1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Mitä venttiilinjousia kannattaa käytää mekaanisen nokan kanssa 2litrasen kannessa? Mistä saa tilattua? Miellällään ei tupla jousia, tai jos tuplajouset, niin mistä lautaset? Newmaniin jouset tilasin, mutta ovat asennus pituudeltaan pikkulohkoon käyvät.
Kadett D GTE
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Kiitos vinkeistä! tilasin dbilakselta.ARRNOW kirjoitti:Mitä venttiilinjousia kannattaa käytää mekaanisen nokan kanssa 2litrasen kannessa? Mistä saa tilattua? Miellällään ei tupla jousia, tai jos tuplajouset, niin mistä lautaset? Newmaniin jouset tilasin, mutta ovat asennus pituudeltaan pikkulohkoon käyvät.
Kadett D GTE
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Eli kysyn nyt vielä kerran, onko kellään mielenkiintoa toteuttaa OHC rullanokka kantta? Tämmöinen lähtee ihan lähiaikoina toteutumaan ja samalla voisi teettää useammankin nokka-akselin ja hankkia kaikki liikkuvat osat. Venttiilit tulevat hieman suurentumaan vakioista ( pakopuolelle tulee suuremmat istukkarenkaat, mutta vakioimurengas sallii maltillisen suurentamisen). Venttiilijouset tulevat olemaan mallia tupla ( jousivakiot asettuvat 6,5-7,5 kg/1mm ), myös jousilautaset muuttuvat.
Kansi tulee kanaviltaan, sekä palotiloiltaan muuttumaan vakiosta todella paljon.
Tehoa tällä saanee varovasti arvioiden ja riippuen ahtimesta jne. 600-800hp. Vaparitehoa saanee 225-230hp luokkaa esim. XE alakerralla. Liukunokalla ahdettuna 2L:n kellarilla ajettu varttimaili 9,3s / 236-237 km/h vakioventtiileillä. Joten 8s ajat+250km/h+ ovat tavoitteena tällä uudella yläkerralla.
Jos jotain hyvää, niin kansi aihiot eivät pitäisi olla kovin kalliita
Hinnoista kiinnostuneet voivat soittaa 0400-510138.
Kansi tulee kanaviltaan, sekä palotiloiltaan muuttumaan vakiosta todella paljon.
Tehoa tällä saanee varovasti arvioiden ja riippuen ahtimesta jne. 600-800hp. Vaparitehoa saanee 225-230hp luokkaa esim. XE alakerralla. Liukunokalla ahdettuna 2L:n kellarilla ajettu varttimaili 9,3s / 236-237 km/h vakioventtiileillä. Joten 8s ajat+250km/h+ ovat tavoitteena tällä uudella yläkerralla.
Jos jotain hyvää, niin kansi aihiot eivät pitäisi olla kovin kalliita
Hinnoista kiinnostuneet voivat soittaa 0400-510138.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13542
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Multa saa matkahuollon rahteja vastaan c20ne kannen ja nokkakehdon jos haluat teettää itsellesi vaikka hyllyyn.kosunen kirjoitti:Eli kysyn nyt vielä kerran, onko kellään mielenkiintoa toteuttaa OHC rullanokka kantta? Tämmöinen lähtee ihan lähiaikoina toteutumaan ja samalla voisi teettää useammankin nokka-akselin ja hankkia kaikki liikkuvat osat. Venttiilit tulevat hieman suurentumaan vakioista ( pakopuolelle tulee suuremmat istukkarenkaat, mutta vakioimurengas sallii maltillisen suurentamisen). Venttiilijouset tulevat olemaan mallia tupla ( jousivakiot asettuvat 6,5-7,5 kg/1mm ), myös jousilautaset muuttuvat.
Kansi tulee kanaviltaan, sekä palotiloiltaan muuttumaan vakiosta todella paljon.
Tehoa tällä saanee varovasti arvioiden ja riippuen ahtimesta jne. 600-800hp. Vaparitehoa saanee 225-230hp luokkaa esim. XE alakerralla. Liukunokalla ahdettuna 2L:n kellarilla ajettu varttimaili 9,3s / 236-237 km/h vakioventtiileillä. Joten 8s ajat+250km/h+ ovat tavoitteena tällä uudella yläkerralla.
Jos jotain hyvää, niin kansi aihiot eivät pitäisi olla kovin kalliita
Hinnoista kiinnostuneet voivat soittaa 0400-510138.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Katso ettei ole venttiilien välistä halki. Halkinaisia en tarvitse. Jos ehjä, niin soita tai laita viestiä.
2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Kadetin 20seh moottorissa alkup. nokka-akseli on jo sen verran kulahtanut, että taitaa olla pikkuhiljaa vaihdon aika.
Onko kellään kokemuksia Cat Camsin sport nokka-akselista?
https://www.opel-tuning.nl/sport-camsha ... 44881.html
Väittävät että toimii ihan vakiomoottorissa jossa vakio venttiilit ja jouset, ECU, nokkapyörä ja imu-/pakosarjat.
Käykö moottori tämän nokan kanssa ihan normaalisti edelleen, että voi ajaa kevyttä kylähuru-ajoakin vielä niinkuin vakionokalla?
Omassa moottorissa ei vielä suurempia virityksiä. Kannesta on edellisen omistajan mukaan otettu "vähän pois", mutta ei ota kyllä venttiilit vielä edes mäntiin kiinni.
Onko kellään kokemuksia Cat Camsin sport nokka-akselista?
https://www.opel-tuning.nl/sport-camsha ... 44881.html
Väittävät että toimii ihan vakiomoottorissa jossa vakio venttiilit ja jouset, ECU, nokkapyörä ja imu-/pakosarjat.
Käykö moottori tämän nokan kanssa ihan normaalisti edelleen, että voi ajaa kevyttä kylähuru-ajoakin vielä niinkuin vakionokalla?
Omassa moottorissa ei vielä suurempia virityksiä. Kannesta on edellisen omistajan mukaan otettu "vähän pois", mutta ei ota kyllä venttiilit vielä edes mäntiin kiinni.
Kadett GSi 20seh
Re: 2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Sen verran mieto nokka että en usko olevan vaikutusta normiajoon kautta päästöihin. Toki plaanatulla kannella kannattaa venttiilin ja männän etäisyydet mitata.
Vectra C 2.8t - Signum 2.0t - Astra F C20XE
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Kettusen viestit vaikuttavat mielestäni "kypsän" (positiivisessa mielessä) ihmisen mietteiltä. By: vsq
Re: 2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Mulla mantassa about samanlainen nokka paitsi kentcamsin tekele ja se toimi vakio motronic:illakin paras vääntö löytyy 4000rpm kohdalta. Saa tosta kannesta ottaa tavaraa ennenkuin venttiilit ja männät kohtaa omasta lohkosta 0,5 ja kannesta 1mm.
ps. saattais olla lexmaul imusarja myynnissä jos tarvetta?
ps. saattais olla lexmaul imusarja myynnissä jos tarvetta?
Opel Manta B -77
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Opel Corsa A -87 1.2 S
Opel Zafira B -06 Z20LER
Re: 2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Kyllä kyllä.
Joo kylhän tommonen nokka vois olla ihan ok korvaamaan ton vakion.
Varsinkaan kun ei ole hakusessa mitään suuria tehonlisäyksiä, niin varmasti mulle riittäis tollanen.
Ja olisi ainakin ihan laadukas tuote, eikä mikään motonetin -mistälie- metallista tehty halpisnokka.
Joo kylhän tommonen nokka vois olla ihan ok korvaamaan ton vakion.
Varsinkaan kun ei ole hakusessa mitään suuria tehonlisäyksiä, niin varmasti mulle riittäis tollanen.
Ja olisi ainakin ihan laadukas tuote, eikä mikään motonetin -mistälie- metallista tehty halpisnokka.
Kadett GSi 20seh
Re: 2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Mulla on Asconassa vastaava CatCamsin nokka; 274-astetta ja nostoa 11,22mm.
Muistaakseni nokan kierrosalue on 2000-6000rpm, eli ei haittaa normaaliajoa.
Muistaakseni nokan kierrosalue on 2000-6000rpm, eli ei haittaa normaaliajoa.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 2.0 SEH moottoriin CatCams Sport nokka-akseli.
Noniin kiva kuulla!
Kiitoksia kokemuksista.
Kiitoksia kokemuksista.
Kadett GSi 20seh
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 592
- Liittynyt: 01 Kesä 2014, 18:57
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Onko kukaan toteuttanut c20ne alakertaa ja 16sh kansi? Jos yhtään laskin oikein puristussuhde olisi n.13.7:1, tosin tässä ei ole huomioitu ne koneen männän kolosta. Onko onnistuneita kokeiluja?
Opel on pop
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Onko näin, että tuo kireämpi 18E nokka on aina vanhemmasta mallista, jossa vanhemmantyylinen jakaja?
Kysymys sen takia, koska sain käsiini yhden nokkapukin ja nokan, jonka olisi pitänyt olla 18E kannesta, mutta
päädyssä oli uudemman mallinen jakaja ja nokan päässä jakajalle sopivat pulttipaikat jotka eivät olleet omatekoisen näköiset.
Kysymys sen takia, koska sain käsiini yhden nokkapukin ja nokan, jonka olisi pitänyt olla 18E kannesta, mutta
päädyssä oli uudemman mallinen jakaja ja nokan päässä jakajalle sopivat pulttipaikat jotka eivät olleet omatekoisen näköiset.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Sulla taitaa olla 18SE kansi. Se on kait kanaviltaankin sama kuin C20NE
18E on eri imukanavilla
18E on eri imukanavilla
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tuossa ei ollut kantta ollenkaan, vaan nokkapukki ja nokka, niin ei tiedä yhtään mistä tuo edes on. Keneltä sain osan sanoi purkaneensa tuon 1.8i koneesta, mutta onkohan sitten ollut tuollaisesta 18SE:stä. Eli nähtävästi tuo 18SE nokka on sitten tehottomampi, koska muutenhan porukka olisi näitä ruuvannut 2 litrasiin, koska pulttipaikat valmiina uudemmalle jakajalle.
Venakopan alapuolella oli GM osanumerot joilla Google sanoi olevan Calibra 2.0i tai Kadett E 2.0i, mutta sitäpä ei osaa sanoa onko joku vaihtanut venakopan tuohon.
Venakopan alapuolella oli GM osanumerot joilla Google sanoi olevan Calibra 2.0i tai Kadett E 2.0i, mutta sitäpä ei osaa sanoa onko joku vaihtanut venakopan tuohon.
http://www.retropelit.fi
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic
http://www.retroautot.fi
Rekord 3.0iS/C, Commodore A GS Coupe 3.0tic, Opel Kadett C 1.3tic