1.6-2.0 OHC koneen viritys
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Löytyy, Motronic M1.5
Kadett E: 0 261 200 374 tai 0 261 200 375 kirjaintunnus: GD
Vectra A: 0 261 200 378 tai 0 261 200 379 kirjaintunnus: GF
Kadett E: 0 261 200 374 tai 0 261 200 375 kirjaintunnus: GD
Vectra A: 0 261 200 378 tai 0 261 200 379 kirjaintunnus: GF
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
telwin kirjoitti:Löytyy, Motronic M1.5
Kadett E: 0 261 200 374 tai 0 261 200 375 kirjaintunnus: GD
Vectra A: 0 261 200 378 tai 0 261 200 379 kirjaintunnus: GF
iso kiitos! kerrankin tulee kaikki tarvittava kerralla!
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Anteeksi tuplapostaus, mutta paljonkohan mahtaa nokka-akseli mennä myöhäiselle kun kantta on madallettu 1.4mm ? jos säätäisi vakio pyörän reikää vähän takaisin niin paljonko?
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ihan paras vaihtoehto ois ne ajotukset tarkistaa vaikka heittokellon kanssa kohilleen.
Sitä nokkapyörän silmäreikää hiomalla olen kyllä nähnyt nuita ajotuksia tehtävän.
Sitä nokkapyörän silmäreikää hiomalla olen kyllä nähnyt nuita ajotuksia tehtävän.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Sämä kirjoitti:Ihan paras vaihtoehto ois ne ajotukset tarkistaa vaikka heittokellon kanssa kohilleen.
Sitä nokkapyörän silmäreikää hiomalla olen kyllä nähnyt nuita ajotuksia tehtävän.
Mistä mahdollisesti näen paljonko ajoitus on nyt myöhäisellä ? kyllä hiomalla meinasin tai sorvaan säädettävän ja astelevykin löytyisi kotoa
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 58
- Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Noniin, eli vaihdoin vanhanmallisen johtosarjan ja ''GSI'':n ecun + tps anturin toimii normaalisti mutta tuntuu kuin kiihtyminen olisi huonontunut? Voiko mahdollisesti vaatia enemmän soppaa? Nyt on nokka, 1.4mm madallus kannelle ja kanavia kohdistettu ja hieraistu 2mm suuremmaksi
pirun tuplapostaukset
pirun tuplapostaukset
OHC venttiilinjouset
Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)
Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Re: OHC venttiilinjouset
Mulla on 274-asteisessa nokassa (CatCams), jossa on nostoa muistaakseni n. 11mm, uudet vakio venttiilijouset. Tämän aikoinaan Pro&Street ilmoitti. Eikä nokkakortissa vaadittu ventttiilijousien vaihtoa.oupe kirjoitti:Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)
Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Mitä sulla lukee nokkakortissa tai nokka-akselin valmistajan sivuilla ko. nokan spekseissä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
http://www.newman-cams.com/pdf/vauxhall.pdf toi PH4. Newmanilla olis venajousiakin, sitä vaan mietin,että meniskö vakiojousilla.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Ei tuossa mun mielestä lue mitään, että vaadittais jäykemmät venajouset?oupe kirjoitti:http://www.newman-cams.com/pdf/vauxhall.pdf toi PH4. Newmanilla olis venajousiakin, sitä vaan mietin,että meniskö vakiojousilla.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
Tuli pieni ongelma uuden nokan kanssa. Nokkana on enem z9 ja moottori c20ne sekasikiö. Ilmeisesti sytkävehkeet ovat 1.8:sta, koska virranjakaja on eri mitä c20nessä.
Virranjakajan tappi ei mene nokkaan sisälle kuin 14mm ja virranjakajan akseli on n.20mm. Voiko nokan reikää porata syvemmälle vai pitääkö hankkia c20ne sytkävermeet?
http://aijaa.com/MF4K34 uusi nokka
http://aijaa.com/sldCDX vanha nokka
Virranjakajan tappi ei mene nokkaan sisälle kuin 14mm ja virranjakajan akseli on n.20mm. Voiko nokan reikää porata syvemmälle vai pitääkö hankkia c20ne sytkävermeet?
http://aijaa.com/MF4K34 uusi nokka
http://aijaa.com/sldCDX vanha nokka
Corsa A, Corsa B
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
C20NE nokassa on öjykanava tulpattu kuten kuvastakin näkee, 18E nokassa reikä on auki läpi asti koska virranjakaja tulppaa sen.TPL kirjoitti:Tuli pieni ongelma uuden nokan kanssa. Nokkana on enem z9 ja moottori c20ne sekasikiö. Ilmeisesti sytkävehkeet ovat 1.8:sta, koska virranjakaja on eri mitä c20nessä.
Virranjakajan tappi ei mene nokkaan sisälle kuin 14mm ja virranjakajan akseli on n.20mm. Voiko nokan reikää porata syvemmälle vai pitääkö hankkia c20ne sytkävermeet?
http://aijaa.com/MF4K34 uusi nokka
http://aijaa.com/sldCDX vanha nokka
Lyhennä se jakajan tappi sopivaksi.
C20NE koneessa ei muuten ole edes varsinaista virranjakajaa, vain kansi ja pyörijä mutta ei mitään ennakonsäätöön liittyviä osia.
Re: OHC venttiilinjouset
On jo pari kk vanha juttu, mutta onko kone jo kasattu ?oupe kirjoitti:Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)
Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Nuo 1.8 jousethan (jos siis 18e kansi kyseessä) ovat jäykemmät kuin 2.0.
Itellä paikallaan olevassa koneessa on 293/288 12.45/12.40 nokka 18e kannessa vakio jousilla, ollut jo vuosia nipussa eikä ongelmia ole ollut.
Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys
mikähän nokka mahtaa olla kyseessä?
1.8E kannessa, mutta jakajan päässä pelkkä B kirjain
tönärillä mitattuna venttiili kiinni asennos 28mm ja venttiili auki asennos 35mm.. jos tuota kukaan ymmärtää mitä tarkoitin =D
1.8E kannessa, mutta jakajan päässä pelkkä B kirjain
tönärillä mitattuna venttiili kiinni asennos 28mm ja venttiili auki asennos 35mm.. jos tuota kukaan ymmärtää mitä tarkoitin =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri