1.6-2.0 OHC koneen viritys

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja telwin »

Löytyy, Motronic M1.5

Kadett E: 0 261 200 374 tai 0 261 200 375 kirjaintunnus: GD
Vectra A: 0 261 200 378 tai 0 261 200 379 kirjaintunnus: GF
tiirikkav2
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

telwin kirjoitti:Löytyy, Motronic M1.5

Kadett E: 0 261 200 374 tai 0 261 200 375 kirjaintunnus: GD
Vectra A: 0 261 200 378 tai 0 261 200 379 kirjaintunnus: GF

iso kiitos! kerrankin tulee kaikki tarvittava kerralla! :worship:
tiirikkav2
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Anteeksi tuplapostaus, mutta paljonkohan mahtaa nokka-akseli mennä myöhäiselle kun kantta on madallettu 1.4mm ? jos säätäisi vakio pyörän reikää vähän takaisin niin paljonko?
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3617
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Ihan paras vaihtoehto ois ne ajotukset tarkistaa vaikka heittokellon kanssa kohilleen.
Sitä nokkapyörän silmäreikää hiomalla olen kyllä nähnyt nuita ajotuksia tehtävän.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
tiirikkav2
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Sämä kirjoitti:Ihan paras vaihtoehto ois ne ajotukset tarkistaa vaikka heittokellon kanssa kohilleen.
Sitä nokkapyörän silmäreikää hiomalla olen kyllä nähnyt nuita ajotuksia tehtävän.

Mistä mahdollisesti näen paljonko ajoitus on nyt myöhäisellä ? kyllä hiomalla meinasin tai sorvaan säädettävän ja astelevykin löytyisi kotoa
tiirikkav2
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Joulu 2014, 11:40

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja tiirikkav2 »

Noniin, eli vaihdoin vanhanmallisen johtosarjan ja ''GSI'':n ecun + tps anturin toimii normaalisti mutta tuntuu kuin kiihtyminen olisi huonontunut? Voiko mahdollisesti vaatia enemmän soppaa? Nyt on nokka, 1.4mm madallus kannelle ja kanavia kohdistettu ja hieraistu 2mm suuremmaksi

pirun tuplapostaukset
oupe
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Loka 2010, 20:44

OHC venttiilinjouset

Viesti Kirjoittaja oupe »

Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)

Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: OHC venttiilinjouset

Viesti Kirjoittaja Timonen »

oupe kirjoitti:Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)

Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
Mulla on 274-asteisessa nokassa (CatCams), jossa on nostoa muistaakseni n. 11mm, uudet vakio venttiilijouset. Tämän aikoinaan Pro&Street ilmoitti. Eikä nokkakortissa vaadittu ventttiilijousien vaihtoa.

Mitä sulla lukee nokkakortissa tai nokka-akselin valmistajan sivuilla ko. nokan spekseissä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
oupe
'Agila'
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Loka 2010, 20:44

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja oupe »

http://www.newman-cams.com/pdf/vauxhall.pdf toi PH4. Newmanilla olis venajousiakin, sitä vaan mietin,että meniskö vakiojousilla.
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19316
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja Timonen »

oupe kirjoitti:http://www.newman-cams.com/pdf/vauxhall.pdf toi PH4. Newmanilla olis venajousiakin, sitä vaan mietin,että meniskö vakiojousilla.
Ei tuossa mun mielestä lue mitään, että vaadittais jäykemmät venajouset?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
TPL
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 210
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:55
Paikkakunta: Parainen

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja TPL »

Tuli pieni ongelma uuden nokan kanssa. Nokkana on enem z9 ja moottori c20ne sekasikiö. Ilmeisesti sytkävehkeet ovat 1.8:sta, koska virranjakaja on eri mitä c20nessä.

Virranjakajan tappi ei mene nokkaan sisälle kuin 14mm ja virranjakajan akseli on n.20mm. Voiko nokan reikää porata syvemmälle vai pitääkö hankkia c20ne sytkävermeet?

http://aijaa.com/MF4K34 uusi nokka
http://aijaa.com/sldCDX vanha nokka
Corsa A, Corsa B
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja telwin »

TPL kirjoitti:Tuli pieni ongelma uuden nokan kanssa. Nokkana on enem z9 ja moottori c20ne sekasikiö. Ilmeisesti sytkävehkeet ovat 1.8:sta, koska virranjakaja on eri mitä c20nessä.

Virranjakajan tappi ei mene nokkaan sisälle kuin 14mm ja virranjakajan akseli on n.20mm. Voiko nokan reikää porata syvemmälle vai pitääkö hankkia c20ne sytkävermeet?

http://aijaa.com/MF4K34 uusi nokka
http://aijaa.com/sldCDX vanha nokka
C20NE nokassa on öjykanava tulpattu kuten kuvastakin näkee, 18E nokassa reikä on auki läpi asti koska virranjakaja tulppaa sen.
Lyhennä se jakajan tappi sopivaksi.
C20NE koneessa ei muuten ole edes varsinaista virranjakajaa, vain kansi ja pyörijä mutta ei mitään ennakonsäätöön liittyviä osia.
TPL
OCF Staff
OCF Staff
Viestit: 210
Liittynyt: 12 Huhti 2005, 22:55
Paikkakunta: Parainen

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja TPL »

Suuret kiitokset :worship:
Corsa A, Corsa B
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: OHC venttiilinjouset

Viesti Kirjoittaja CTi »

oupe kirjoitti:Moro. Mitä venttiilinjousia ootte käyttäny oharissa virinokan kanssa? Ja minkälaiset pitäs olla tämmöselle nokalle?(asteita 288 ja nostoa 12,87)

Kone 2,0 ja 1,8:sin laskettu kansi.
On jo pari kk vanha juttu, mutta onko kone jo kasattu ?

Nuo 1.8 jousethan (jos siis 18e kansi kyseessä) ovat jäykemmät kuin 2.0.

Itellä paikallaan olevassa koneessa on 293/288 12.45/12.40 nokka 18e kannessa vakio jousilla, ollut jo vuosia nipussa eikä ongelmia ole ollut.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

mikähän nokka mahtaa olla kyseessä?
1.8E kannessa, mutta jakajan päässä pelkkä B kirjain

tönärillä mitattuna venttiili kiinni asennos 28mm ja venttiili auki asennos 35mm.. jos tuota kukaan ymmärtää mitä tarkoitin =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Vastaa Viestiin