Sivu 136/140

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 02 Loka 2017, 13:25
Kirjoittaja Juho M-P
Joo 1.8i on nimenomaa 18SE. Viimesissä munakadeteissa on tota moottoria. Ja varmaan ekoissa F-Astroissa.
On lussulla nokalla.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Loka 2017, 00:16
Kirjoittaja kosunen
Kaikista kirein ohc akseli löytyy Kadett D G(TE 1,8 ja Ascona C GT 1,8E 115 hp versioista. Nokan takapäässä ei ole niitä pieniä kierteitä, kuten hieman uudemmissa vaikkapa 20SE, SEH, tai NE, joissa jakaja nokan takaosassa. Mulla on jossain kirjattuna ylös sellaisen alkuperäisen GM nokan tyyppinumerot, sekä värikoodit. Saattaa löytyä myös kaikki mittaustulokset nokasta.

Tällä nokalla tuli muistaakseni vakioon 130 hp SEH moottoriin noin 10hp lisää tekemättä mitään muutoksia.

Eli asteita hieman enemmän, sekä nostoa, kuin vaikkapa SEH nokassa.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Loka 2017, 17:04
Kirjoittaja Juho M-P
Huhun mukaan SEH nokkakin olisi sama kuin NE mutta eri ajoitus.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Loka 2017, 21:10
Kirjoittaja kosunen
Aikoinaan ostin Erikoisrengas C Ekegrenin kautta joitakin 1,8E ja SEH nokkia ( orkkis GM), niin muisteleb että NE:n varaosanumero oli eri, mitä SEH, puhumattakaan 1,8E nokasta. KLisäksi nokissa oli tosiaan eri värikooditkin numeroiden lisäksi. Oisko ollut valkoista, vihreää ja violettia.

Kunhan löydän jostain sen vanhan muistiinpano vihkon, niin tarkastan asian, ettei tullut lasketeltua mitä sattuu :D

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 03 Loka 2017, 22:27
Kirjoittaja Juho M-P
Juu SEH nokka on eri numerolla. Tähänhän riittäisi eri kohtaan koneistettu nokkapyörän kohdistustappi. Mutta jos oot mitannu ne niin ilmotappa faktaa. Olis kiva kuulla mitä eroa niissä oikeasti on.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 15 Loka 2017, 22:29
Kirjoittaja Opve
https://publications.theseus.fi/bitstre ... sequence=1
Ihan mielenkiintoinen opinnäytetyö. Sivulla 37. 18e ja c20ne nokkien erot.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 16 Loka 2017, 07:21
Kirjoittaja Juho M-P
:peukku: Olipas hyvä opinnäytyö. :thumbsup:

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 16 Loka 2017, 15:53
Kirjoittaja ?!
TR81 kirjoitti:Tuossa ei ollut kantta ollenkaan, vaan nokkapukki ja nokka, niin ei tiedä yhtään mistä tuo edes on. Keneltä sain osan sanoi purkaneensa tuon 1.8i koneesta, mutta onkohan sitten ollut tuollaisesta 18SE:stä. Eli nähtävästi tuo 18SE nokka on sitten tehottomampi, koska muutenhan porukka olisi näitä ruuvannut 2 litrasiin, koska pulttipaikat valmiina uudemmalle jakajalle.
Venakopan alapuolella oli GM osanumerot joilla Google sanoi olevan Calibra 2.0i tai Kadett E 2.0i, mutta sitäpä ei osaa sanoa onko joku vaihtanut venakopan tuohon.
Itse en tiedä minkälainen nokka tuossa 1.8SE motissa on,mutta täysin eri luontoinen motti kuin 2.0.Mun kokemuksella tuntuu virkeämmältä kuin 1.8E,joskus käytettiin tuommonen vakio 1.8Se penkissäkin ja 125hv oli moottoriteho tehtaan ilmoittaman 112hv sijaan.

Toi sun nokka voi olla myös 1.8i 90hv (kaasariruisku)motista jos ei ole mitään tietoa mistä irroitettu

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 08 Marras 2017, 18:39
Kirjoittaja pokemon
tarttis vaihtaa f astra 2l 8v vm 92 opeliin suurempi kaasuläppäkotelo osaako joku sanoa et sopiiko jostain muusta autosta vai saako niitä hommattua jostain uutena nykyinen on 60 mm

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 13 Marras 2017, 19:21
Kirjoittaja opelvisio
hmm.. tuli x20se koneen mukana smt6 moottorinohjaus. Onko porukalla kokemuksia tosta? Kone ei ole tällä hetkellä käyntikuntoinen ja vetää seoksen laihalle kuulemma.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 17 Marras 2017, 14:05
Kirjoittaja teukka77
opelvisio kirjoitti:hmm.. tuli x20se koneen mukana smt6 moottorinohjaus. Onko porukalla kokemuksia tosta? Kone ei ole tällä hetkellä käyntikuntoinen ja vetää seoksen laihalle kuulemma.
Smt6 on on ns. piggy-Back. Sillä voidaan muuttaa boksille annettavin auton antureiden antamaa tietoa.
https://www.perfectpower.com/index.php/ ... piggy-back

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 26 Marras 2017, 13:08
Kirjoittaja smppa
pokemon kirjoitti:tarttis vaihtaa f astra 2l 8v vm 92 opeliin suurempi kaasuläppäkotelo osaako joku sanoa et sopiiko jostain muusta autosta vai saako niitä hommattua jostain uutena nykyinen on 60 mm
XEV:n kotelo on vähän 8-venaisen koteloa isompi, ja sopii pienellä askartelulla.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 01:50
Kirjoittaja hote
Millaisia tehoja sais 2.0NE koneeseen vaparina?
Ei tarvitse olla vähäpäästöinen, tarkoitus olisi laittaa weber 45mm tuplakaasarit, peltipakosarja
Mistä nokka ja millainen?

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 10:05
Kirjoittaja Juho M-P
Vaparina saa tehoa kaikkea 115hv ja 225hv väliltä.
Kaikki riippuu siitä millasta vetoaluetta ja käytettävyyttä haetaan.

Re: 1.6-2.0 OHC koneen viritys

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 22:57
Kirjoittaja hote
^ kiitosta
Riitäs 180hv, mutta miksi tyytyä vähemmän :food: