C20XE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
tikkku
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 126
Liittynyt: 06 Helmi 2006, 10:47
Paikkakunta: pieksämäki

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja tikkku »

anza69 kirjoitti:No onhan tohon laitettu teräs kanget, uudet mannät, kevennetty vauhtipyörä, madallettu kansi, maurin virinokat max mitä voi käyttää hydraulinostimilla, muutettu re85:selle ja kansi käyty läpi. Sitten muokattu vakioboxin softa ja kaikkea TSI imukauloja sun muita virityksiä. 2,5" putkisto ja mitäköhän muuta siinä olikaan.

Tämä idea lähti siitä liikkeelle, kun koneella lähti vedättämään 4->2 ja jengat sinne 5000-6000 pienellä kytkin pommilla ni ei pysyny venttiilit perässä ja kaikki venat otti mäntiin kiinni. Koneistaja sanoi heti, että ei pysy vakiot jouset mukana tolle nokalle, varsinki jos on vanhat.

Uskoisin että ennemmin ne sun nostimet tipahtaa pelistä kuin jouset :roll:
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja anza69 »

En oikein usko että nostimista ois ollu kiinni. Kansi oli vain liian matala ja vakiojouset virinokalla tais olla se taika sana. Nyt uusilla jousilla ja vähän korkemalla kannella ei mitään ongelmaa.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

anza69 kirjoitti:Oisko kellää mitää tietoo koskien kyseisen moottorin venttiilienjousia? Onko jossain muussa merkissä tai mallissa saman kokoisia, mutta jäykempiä jousia kyseiseen kanteen? Yrittäny metsästää mitä jäykempiä jousia näihin on laiteltu, mutta huonolla tuloksella.
http://www.performanceenginecomponents. ... ?id=251073 tuollaiset osui silmään...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja anza69 »

http://www.ebay.de/itm/Schrick-Ventilfe ... 2026wt_995

Tuolta tilasin ku sai suht edullisesti ja ainaki viellä tehny tehtävänsä :)
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
male1
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Syys 2010, 11:01

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja male1 »

Yksinkertaset jouset toimii mutta tuplajouset paremmat keski-alueella jne...kosunen vois tarkentaa...
Avatar
anza69
'Senator'
'Senator'
Viestit: 864
Liittynyt: 08 Marras 2005, 16:43
Paikkakunta: Porvoo

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja anza69 »

Eipä noilla asteilla mitää hyötyy oo jos on tupla jouset. Turhaa kuormaa laittaa jakopäälle. Enemmän massaa pyöritettävänä kun jäykemmät jouset. Parhaiten ois ku sais lasketua minkä vahvuset jouset tarvitaan ja sen mukaa laittaa.
Turbo Colibri 4x4
Gsi Kadett 2.0 16v
Mitsubishi Legnum VR-4 2.5L V6 TWINTURBO 4WD
Mitsubishi lancer 1.6 GLXi
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Onko kellään heittää vakion pakosarjan pituuksia?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja CTi »

Mul taitaa olla tallilla ylhäällä... Myös irtopakosarja sekä joku 8venasen marteliuksen sarja, jos ei lappua enää löydy.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Hyvä homma jos sais mitattua. Kahden vaiheilla miten tuota konetta lähtis tekemään ja jos päädyn vaparina pitämään niin pakosarja pitänee uusiksi tehdä.
Itse ymmärsin että vakio mitoitus on aika kohillaan mutta jos vähän paksummasta tavarasta tekisi. Ei vaan ole liikaa tilaa Kadettin konehuoneessakaan pakosarjaa ajatellen.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
CTi
OCF Member 2015
Viestit: 1411
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:51
Paikkakunta: Lahti

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja CTi »

Laittelin mailiin, kun en jaksanu alkaa uppimaan kuvia nyt.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 3614
Liittynyt: 28 Kesä 2007, 07:14

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Tässäpä niitä mittoja kirjoitettuna CTI:n lähettämästä kuvasta

Pituudet noin arvoja

Koodi: Valitse kaikki

Sarja         Ensiöt (halkaisisija)         Ensiöt (pituus)         Toisiot (halkaisija)         Toisiot (pituus)         Eteenpäin
XE vakio         36mm                       330 ja 350mm            42mm                           360mm ja 370mm            51mm
Martelius 8V     43mm                       350mm                   45mm                           750mm                     51mm
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Avatar
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1011
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Talven aikana 2013-14 myyntiin tulee minun konehuoneesta Lexmaul RAM -imusarja täydellisenä pakettina kaikkine tilpehööreineen ja kaasuläppineen, imuputkineen, putsareineen. Laitan itelle läppikset ja ohjauksen, joten kaikki vakio ruiskuunkin liittyvä ylimääräinen tulossa myyntiin. Suuttimia vielä vähän mietitään että pärjäänkö vakio 20XE ruikuleilla. Mitä läppiksiä olette käyttäneet (C)20XE koneissa? Tod. näk. minulle tulossa 45mm Jenveyt pitkillä imusarjoilla. Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
"On tämä saatana työmaa!"
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4421
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja ?! »

GSi 16V kirjoitti:Talven aikana 2013-14 myyntiin tulee minun konehuoneesta Lexmaul RAM -imusarja täydellisenä pakettina kaikkine tilpehööreineen ja kaasuläppineen, imuputkineen, putsareineen. Laitan itelle läppikset ja ohjauksen, joten kaikki vakio ruiskuunkin liittyvä ylimääräinen tulossa myyntiin. Suuttimia vielä vähän mietitään että pärjäänkö vakio 20XE ruikuleilla. Mitä läppiksiä olette käyttäneet (C)20XE koneissa? Tod. näk. minulle tulossa 45mm Jenveyt pitkillä imusarjoilla. Hestec ohjauksesta olen saanut tarjouksen mutta harkitsen toki muitakin ja käytetyt ohjaukset käyvät myös. Eihän ne miksikään käytössä mene ja vähän vanhempikin/yksinkertaisempikin ohjaus riittää vaparikoneelle.
Jos yhtään kiinnostaa bensankulutus/tasakaasualueet ja sujuva kylmäkäynnistys niin älä hommaa ainakaan vanhaa hestecciä,toki toimii kaasupohjassa.(Itse olen ajanut 30tkm Wanhalla Hestecillä, keskikulutus n.17l/100km)
Noilla "nykyajan" ohjausilla pääsee jo lähes yhtä hyvään toimivuuteen kuin orggis ruiskuilla esim.juuri kylmäkäynnistyksessä ja osakaasu käytäytymisessä.
Jos ajokaudella tulee vaikka 5tkm niin rupeaa noikin seikat vaikuttamaan.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
GSi 16V
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1011
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja GSi 16V »

Kyllä nuo kaikki käytännön asiat on otettava huomioon, ettei "downgreidaa" autoansa ja mene järki siihen kikkailuun! Vaikkakin 20-30hv lisää tulisikin. Ei sitä kestä kukaan jos osakaasulla nypyttää ja yskii ja lumpio suorana vaan laulaa. Myöskään kylmäkäynnistykset ja bensankulutukset ei saisi muuttua ihan päin prinkkalaa. Toki RE85'lle en tule muuttamaan autoa ennenkuin 98e5 maskaa sen 2€/ltr, siinä menee mulla kipuraja.

Onko täällä porukoilla käytössä mitä ohjauksia ja läppärunkoja juurikin tässä punakansikoneessa?
"On tämä saatana työmaa!"
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: C20XE virittäminen

Viesti Kirjoittaja madi »

voin tehdä sulle ms2 v3 paketin jos tarttet johtosarjoineen päivineen bolt-on...
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Vastaa Viestiin