x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen » 20 Helmi 2006, 09:21

Tehdäämpä tällekin koneneelle oma topic, kun moni tuntuu tätäkin yrittävän virittää.

Tänne voipi sit alkaa kerää niitä ideoita ja vinkkejä.

Kukas hullu nykyään enää vapareita koittas virittää :what:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"

-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- » 20 Helmi 2006, 09:39

Kasittääkseni kaikissa vm.93-> isommissa koneissa on sama (painava)vauhtipyörä. Kevyempiä taitaa löytyy suoraan vain juuri tuosta c20ne koneisesta.
Nismo, millo lie taas ajos

wiquel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 484
Liittynyt: 28 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja wiquel » 20 Helmi 2006, 17:52

Mites pakopuolen kanssa. Ainakin Supersprintin peltipakosarja maksaa hunajaa! Itsellä menossa huomenna pakoputken pöntöt vaihtoon -> vapaammin virtaaviin ja lisäksi katin tilalle tulee korvausputki. Pakosarja ja downpipekin on kyllä jo suunnitteilla.

Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen » 20 Helmi 2006, 17:54

wiquel kirjoitti:Mites pakopuolen kanssa. Ainakin Supersprintin peltipakosarja maksaa hunajaa! Itsellä menossa huomenna pakoputken pöntöt vaihtoon -> vapaammin virtaaviin ja lisäksi katin tilalle tulee korvausputki. Pakosarja ja downpipekin on kyllä jo suunnitteilla.
noo tuo Karala heitti tuohonkin että vakio o iha jees.. :o

itelle meenasin c20xe peltisarjasta tehä, laippa vaihtoon ja pientä sovitusta.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"

Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6187
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian » 20 Helmi 2006, 19:36

Dbilas Flowtec -imusarjalla valmistajan mukaan 18hv lisää tehoa hintaan 1364€ (tüv-hyväksytty). Ko. valmistajalta löytyy myös tüv-hyväksytyt läppärungot hintaan 2075.85€, niillä luvataan 35hv tehonlisäys, tai halvemmat läppärungot 1453.09€/25hv. Ja jos ei vapari kiinnosta niin löytyyhän siihen turbosarjaakin 4982.20€ jolla luvataan 245hv tehoa.

www.dbilas.de

Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen » 20 Helmi 2006, 20:14

Enochian kirjoitti:Dbilas Flowtec -imusarjalla valmistajan mukaan 18hv lisää tehoa hintaan 1364€ (tüv-hyväksytty). Ko. valmistajalta löytyy myös tüv-hyväksytyt läppärungot hintaan 2075.85€, niillä luvataan 35hv tehonlisäys, tai halvemmat läppärungot 1453.09€/25hv. Ja jos ei vapari kiinnosta niin löytyyhän siihen turbosarjaakin 4982.20€ jolla luvataan 245hv tehoa.

www.dbilas.de
nii ja V6 konetta saa halvalla yms.. ^^vähän turhan kalliita ainakii mulle.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"

Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6187
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian » 20 Helmi 2006, 20:18

Siten vaan X20XER tilalle. Ko. koneessahan on aika paljon eroa X20XEViin (kansi, männät, nokat, jne.) ottaen huomioon ettei siinä ole tehoa "kuin" 24hv enemmän.

-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- » 21 Helmi 2006, 08:11

Saako tähän koneesee mitää Powercapin tyylistä vempelettä?

Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen » 21 Helmi 2006, 08:21

Enochian kirjoitti:Siten vaan X20XER tilalle. Ko. koneessahan on aika paljon eroa X20XEViin (kansi, männät, nokat, jne.) ottaen huomioon ettei siinä ole tehoa "kuin" 24hv enemmän.
tämäkö on sitten x20xev:n virittämistä??

bw. meenasitko jostain löytää kys koneen, saattaa olla aika harvassa ;)

ja saman tien kyllä menis z20let vaikka.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"

Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen » 21 Helmi 2006, 08:22

-jupe- kirjoitti:Saako tähän koneesee mitää Powercapin tyylistä vempelettä?
Eiköhän ollut, en muista valmistajaa. Hyöty lienee +-0Hv tolla vempeleellä.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"

AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Re: x20xev koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja AM » 21 Helmi 2006, 10:40

Miro.Simounen kirjoitti:Kierrosherkkyyttä koneeseen saa parilla asialla, toinen on vakio vauhtipyörän vaihtaminen. Vakio ilm. painaa jotain 15-xxKg välistä sopivia lienee x18xe tai c20ne koneesta.
.
X20XEV:n vauhtipyörä painaa vakiona 9,4kg ja "suoraksi" (potero pois) sorvaamalla paino tippuu sinne kuuden kilon hujakoille.
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva

Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6187
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian » 21 Helmi 2006, 10:42

Miro.Simounen kirjoitti:
Enochian kirjoitti:Siten vaan X20XER tilalle. Ko. koneessahan on aika paljon eroa X20XEViin (kansi, männät, nokat, jne.) ottaen huomioon ettei siinä ole tehoa "kuin" 24hv enemmän.
tämäkö on sitten x20xev:n virittämistä??
No ei, mutta voihan ko. koneesta käyttää jotain palikoita X20XEVn piristämiseen. Uusia kansia oli ainakin eBayssa myynnissä joku aika sitten.

AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM » 21 Helmi 2006, 10:53

Enochian kirjoitti:No ei, mutta voihan ko. koneesta käyttää jotain palikoita X20XEVn piristämiseen. Uusia kansia oli ainakin eBayssa myynnissä joku aika sitten.
Se Ebayssa myynnissa ollut kansi tais olla ns. raaka kansi eli ei nokkia ja venttiileitä ym. Ja hintaakin tais olla 300€ -mielestäni huomattavasti kustaannustehokkaampaa käyttää tuokin summa vakiokannnen parantamiseen. Venturi seetit ja kanavien siistiminen sekä kohdistaminen melko todennäköisesti tekee paljon enemmän kuin tuo X20XER:n kansi...
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva

AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM » 21 Helmi 2006, 10:59

Miro.Simounen kirjoitti:itelle meenasin c20xe peltisarjasta tehä, laippa vaihtoon ja pientä sovitusta.
Helpompi vois olla tehdä tarpeeks paksusta levystä väliin adapteri jossa senkkaukset uppokanta pulteille joilla adapteri vedetään kiinni kanteen. Adapteriin sitten C20XE: pakosarja kiinni ;)
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva

Avatar
Jarno
OCF Member
OCF Member
Viestit: 8407
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno » 21 Helmi 2006, 11:02

Miro.Simounen kirjoitti:
-jupe- kirjoitti:Saako tähän koneesee mitää Powercapin tyylistä vempelettä?
Eiköhän ollut, en muista valmistajaa. Hyöty lienee +-0Hv tolla vempeleellä.
Toi ecotekin imusarjahan on todella syvältä.
Saiskohan hyötyä sen vaihtamisesta esim. zletin imusarjaan?
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Ascona-B /R6 - Corsa-C GSi

Vastaa Viestiin