x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Joo nyt ku katoin sitä päätypalikkaa niin egr kanava on, mutta ei paikkaa venttiilille, mutta pakosarjassakin on nuo lisäilma reiät niinku xev koneessa.

Kaverin äidillä on tuollainen c18xel niin siinäkään ei ole lisäilma reikiä eikä egr:rää, mutta kannessa ja pakosarjassa on kanavat kyllä.

No huomenna tuo selviää ku mittaa nokan, että saako sen laittaa roskiin koko paskaläjän...

Vertasin xev kannen tiivistettä kannen päälle niin on kyllä tosiaan melkoinen ero tuossa palotilassa mittaamattakin kieltämättä....
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Jos myydään imusarjoja, läppärunkoja ja muuta imupuolen osaa niin jos myynti ilmotuksessa on että "DCOE jako" niin sopiiko se sillon x20xeviin?

En oo nyt ostamassa mitään mutta kattelin palikoita eilen ja samalla noita läppiksiä uteliaisuuttani ja muutamassa oli että DCOE jako ja lukiko vielö perään jotenkin 90x90x90 tai jotenki tolleen...
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Keme »

Rizla^^ kirjoitti:Jos myydään imusarjoja, läppärunkoja ja muuta imupuolen osaa niin jos myynti ilmotuksessa on että "DCOE jako" niin sopiiko se sillon x20xeviin?
Sopii, jos siinä on x20xev imusarjalaippa. Tuo "DCOE jako" meinaa niiden kaasareiden/läppärunkojen jakoa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4993
Liittynyt: 13 Loka 2010, 16:16
Paikkakunta: Kokkola

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Keme kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:Jos myydään imusarjoja, läppärunkoja ja muuta imupuolen osaa niin jos myynti ilmotuksessa on että "DCOE jako" niin sopiiko se sillon x20xeviin?
Sopii, jos siinä on x20xev imusarjalaippa. Tuo "DCOE jako" meinaa niiden kaasareiden/läppärunkojen jakoa.
Joo tiesin että se tarkottaa sitä läppiksien/kaasarien jakoo ja että jakoo pystyy muuttamaan mutta rupesin muisteleen että joskus oon nähny kans että on myyty "DCOE jaolla" ja sit ollu maininta että sopivuus moottoriin esim XE, XEX jne..

Toki pitää olla imusarjat vielä kyseisiin vehkeisiin.
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

ARP tilattu 2,0 16v tiedolla autoracing
Numero 109-6001 vauxhall/opel 2.0L 16v rod bolt kit
C18xe pultti oikealla. Kangessa on kierrettä saman verran kuin pultissa ja muu osa isommalla halkaisijalla kuten pultin paksummat kohdat. Kanta 11mm monikulma

Kuva
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Elikkäns sopii samat pultit myös 1.8 ainakin yhtäkkiä silmällä vakoillen?

Tilasin tuon X22SE yläpään tiiviste sarjan niin näyttäis muuten olevan kaikki oikein, mutta imusarjan tiivisteessä on saman näköiset reiät kun pakosarjan ne lisäilma pumpun reiät??

Viikonloppuna pitäs nyppästä kansi pois tuosta y22xestä kun alkas syömään nestettäkin sen lisäksi että vuotaa öljyä kannen välistä moottorin takapäästä niin olis kiva tietää onko tuo oikea tiiviste, että ei tarvi vetää silikoonilla imusarjaa kanteen :D

Jospa lähtis näin inhimilliseen aikaan työmaalle tekemään pakosarjan laippaa ja muuta joutavaa omegaan, että jaksaa sitte olla työajan 7.00-15.30 tekemättä mitään :D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4060
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

OCF2945 kirjoitti: Tilasin tuon X22SE yläpään tiiviste sarjan niin näyttäis muuten olevan kaikki oikein, mutta imusarjan tiivisteessä on saman näköiset reiät kun pakosarjan ne lisäilma pumpun reiät??
tuossa alla kuva mimmonen se tiivari yleensä on ollut. y/z22xen sarjassa tuli kaks niitä imusarjan tiivistettä metallinen ja mikä lie pahvinen ollut.
Jokusen kerran ihmetellyt että maksaako tuo peltinen imupuolen tiiviste sen 30€ kun sen verta on kalliimpi tuo y/z22xen yläkerran satsi kuin esim x20xev vaikka samat pahvit siellä tulee ja olkohan vielä kalliimpi versio tuohon x22se koneeseen sama satsi.

Kuva
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

DEAD kirjoitti:
OCF2945 kirjoitti: Tilasin tuon X22SE yläpään tiiviste sarjan niin näyttäis muuten olevan kaikki oikein, mutta imusarjan tiivisteessä on saman näköiset reiät kun pakosarjan ne lisäilma pumpun reiät??
tuossa alla kuva mimmonen se tiivari yleensä on ollut. y/z22xen sarjassa tuli kaks niitä imusarjan tiivistettä metallinen ja mikä lie pahvinen ollut.
Jokusen kerran ihmetellyt että maksaako tuo peltinen imupuolen tiiviste sen 30€ kun sen verta on kalliimpi tuo y/z22xen yläkerran satsi kuin esim x20xev vaikka samat pahvit siellä tulee ja olkohan vielä kalliimpi versio tuohon x22se koneeseen sama satsi.

Kuva
Oli pakattu niin ovelasti, että meinasin heittää imusarjan tiivisteen roskiin kun se oli selkäpuolella paketissa.

Oli sellainen x20xev mallinen massatiiviste imusarjaan, mutta pakosarjan tiivisteitä oli 2 erilaista. Toisessa oli pienet kolot siinä missä pakokanavissa on ne nystyrät ja se oli sellainen "pelti/massa" tiiviste, mutta toinen oli halvemman näköinen ja kannen nystyröiden kohdassa oli 20mm korkeat pitkulaiset reiät :roll:

Pitää nyt vielä mitata nuo venttiilit onko oikeat, mutta jos on niin on kyllä ylihalpa yläpään tiiviste sarja kun tuli aivan kaikki tiivisteet, uudet venttiilit, kannen pultit ja vielä iso silikooni pötkö mukana ( ison turun sinappi tuubin kokoinen) ja 156€ kotiin tuotuna =D ja ovelaa tuossa oli se, että tilasin ameriikasta ja maksoinkin dollareina, mutta lähetys maana oli saksa niin ei tullu tulli/veromaksuja päälle
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Vaahtopumppu
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Touko 2016, 21:47

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Vaahtopumppu »

Suunnitelmissa/ajatuksissa toteuttaa edullinen kone jokkikseen... jos oikein olen ymmärtänyt niin Y22XE koneen päälle menee x18xe kansi ja nokissakin enemmän nostoa?
Onko noita toteutettu tuplille? miten sytytyspuoli, jakajalla vai esim atspark:in suorasytkä? Tuollaisessa 2.2 on jo tehoa vakionakin kohtuullisesti niin nuo ei varmaan sitä tiputa..

Anteeksi ja kiitos. Suunnitelmia vasta, ei aina halua tehdä sitä volvon moottoria..
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13460
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Vaahtopumppu kirjoitti:Suunnitelmissa/ajatuksissa toteuttaa edullinen kone jokkikseen... jos oikein olen ymmärtänyt niin Y22XE koneen päälle menee x18xe kansi ja nokissakin enemmän nostoa?
Onko noita toteutettu tuplille? miten sytytyspuoli, jakajalla vai esim atspark:in suorasytkä? Tuollaisessa 2.2 on jo tehoa vakionakin kohtuullisesti niin nuo ei varmaan sitä tiputa..

Anteeksi ja kiitos. Suunnitelmia vasta, ei aina halua tehdä sitä volvon moottoria..
C18xe on paremmat nokat. Ja sen kannen mukana saat hukkakipinä puolan.

X18xe on pienempi nostoiset ja uudempi vectra/astra kone se.
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
^baxxter^
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 1418
Liittynyt: 04 Huhti 2006, 19:19
Paikkakunta: Tre

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja ^baxxter^ »

Omasta otti kanget kyttyrää 180 hepan tienoilla, sit laitettiin 20xe kanget ja männät, kesti sen ainaki 220 mitä koneesta tuli.

Rizla^^ kirjoitti:Justii luin toisaalla että vakio alakerta kestää helposti ainakin 300hp jos vaan muuten on kunnossa.

Totuutta en tiedä
Vaahtopumppu
'Agila'
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Touko 2016, 21:47

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Vaahtopumppu »

Sopiiko c20xe kansi 2.2alakerranpäälle? Jos sopii onko siitä hyötyä verrattuna vaikka tuohon c18xe kanteen :)
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Pienellä sovituksella sopii. Mutta ei vastaavaa hyötyä. Kilpamiehet kehuu Ecotec kansia.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Hectare
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Huhti 2017, 23:00

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Hectare »

Eli näitä pienemmällä palotilalla olevia kansia ovat C18XE ja C18XEL, jotka sopivat X20XEV:iin. Onko X18XE ja X18XE1 kannet pienemmällä palotilalla kuin X20XEV ja sopiiko ne X20XEV:iin?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15788
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

X18XE on ihan sama kuin C18XEL

X18XE1 on taas pikkulohkon kansi.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin