x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Oon lukenut koko topicin läpi niin ymmärsinkö mä oikein, että 2.2 koneeseen menee "heittämällä" 2.2 vakio kannen tiivisteellä c18xe kansi ja c18xe kanteen menee suoraa 2.2 imu ja pakosarja? ja nokkiin vaihtaa XEV nokkapyörät vain?

Tuli ostettua talvi autoksi tuollainen 2.2 automaatti omega niin "pakko" edes vähän yrittää virittää kun kaikki vakio tuntuu jotenki tylsältä =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

menee heittämällä se kansi siihen mutta pitää puolakasetille taikoa kiinnikkeet jotta pysyy paikallaan jos siis meinaat laitella y/z22xen moottorinohjauksella.
Ja 1.8 kanteen menee 2.2 imu ja pakosarja. Pakosarja on sama siinä c18xessä kuin y/z22xessä. Imusarja taas oltava siitä 2.2 kun ei mene 1.8 imusarjaan se kaasuläppäkotelo on kiinnityspisteet jokusen millin eri kohassa ja tais huohotuskin olla vähän eri kohassa. Ja nokkapyöriksi ne 2.2 nokkapyörät kun tuossa on erillainen se nokkaanturi kuin 1.8-2.0. taisi riittää kun imupuolen pyörän kun laitto vai kummastako se anturi haisteli asentoja. Puristukset nousee muistaakseni 13 pintaa jos en ihan väärin muista mutta ainakin yli 12.
Ite mietin samaa kun oli kansijumppa eessä josko ois 1.8 kannen istuttanut tuohon y22xen alakerran päälle mutta tul vähän liikaa muuttujia niin ei kehannut alkaa käyttistä pitkään pitämään työn alla. Ja jos löytyy niin ne c18xen nokat kanssa kannattaa laittaa.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Ok. Juu koko c18xe kansi nokkineen tulee.

Puolapaketin kiinnike melko helppo varmaan toteuttaa.

Pitää siis varmaan suurentaa palotiloja että ei tarvitse yrittää ajaa viinalla??
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

OCF2945 kirjoitti:Ok. Juu koko c18xe kansi nokkineen tulee.

Puolapaketin kiinnike melko helppo varmaan toteuttaa.

Pitää siis varmaan suurentaa palotiloja että ei tarvitse yrittää ajaa viinalla??

Jos haluat isomman palotilan niin miksi ei x20xev kansi?
Luulisi siinä olevan pienempi palotila mitä 2,2?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Minusta niissä on saman kokoiset palotilat. Erona vain ne pahkat y/z22xen kansien tulppien poteroissa joihin tulee se puolakansi kiinni. Ite meinasin laittaa xevin kannen kun ol valmiina kunnes tajusin että pitäs tehä puolakannen kiinnikkeet niin hommasin y22xen kannen. Jos tarvetta ja haluaa kairata 2.2 kantta niin mulla ois joutilaana yks vakio y/z22xen kansi
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Tosiaan vois tietysti käyttää xev kanttakin, mutta "budjetti" viritys niin ei pysty ostaa toista kantta lisäksi ny just =D

'Pakosarjankin vois tietysti väsätä samalla.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

Miten herkkä lie näissä y/z22xe koneissa se jälkimmäinen lambda? Lähinnä mietin jos heittää sen esikatin pois kun tekee uuden pakosarjan niin alkaako lambda herkällä herjailemaan kuten esim y26se koneessa vai onko näissä se lambda tarpeeksi etäällä jo valmiiksi niin sama miten toimii se esikatti. Ja ohan niitä adaptereita millä sen lambdan pään saa pois sieltä putkesta niin ei ainakaan niin helpolla kitise. Jokusen kerran kun oon vikakoodeja omasta nollaillut niin ollut muistissa koodi jälkimmäisestä lambdasta. Y koneen kanssa ei ongelmaa mutta jos z kone on niin obd lipetti kannattaa ainakin sitten ennakkoon hakea kun on leiman aika. Vikavaloa tuo ei ole polttanut mutta vikakoodi löytynyt muistista.

Ocf2945 sulla On muuten väärin allekirjoituksessa tuo koneen tyyppi se on y22xe ei xev. Vähän jo mietin kun puhutaan xevistä...
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

DEAD kirjoitti:Miten herkkä lie näissä y/z22xe koneissa se jälkimmäinen lambda? Lähinnä mietin jos heittää sen esikatin pois kun tekee uuden pakosarjan niin alkaako lambda herkällä herjailemaan kuten esim y26se koneessa vai onko näissä se lambda tarpeeksi etäällä jo valmiiksi niin sama miten toimii se esikatti. Ja ohan niitä adaptereita millä sen lambdan pään saa pois sieltä putkesta niin ei ainakaan niin helpolla kitise. Jokusen kerran kun oon vikakoodeja omasta nollaillut niin ollut muistissa koodi jälkimmäisestä lambdasta. Y koneen kanssa ei ongelmaa mutta jos z kone on niin obd lipetti kannattaa ainakin sitten ennakkoon hakea kun on leiman aika. Vikavaloa tuo ei ole polttanut mutta vikakoodi löytynyt muistista.
Eipäs tullutkaan mieleen tuollainen asia.... Toisaalta kun niitä esikatteja on ihmiset tyhjäillytkin niin kuvittelisi, että ei polta vikavaloa??

Mutta varmaankin melko samalla etäisyydellä kannesta pitää lambdat olla jos silläkään on merkitystä

Kiitos DEAD huomautuksesta =D
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Tavallaan asiaan liittyen onko tämä sama tiiviste sarja kuin y22xe koneen??

Olis kohtuu edullinen kun tulee venttiilitkin mukana

http://www.ebay.ie/itm/Fit-Isuzu-Suzuki ... xy0QBSPOsC
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
makkis7
'Agila'
Viestit: 2
Liittynyt: 27 Huhti 2011, 13:30

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja makkis7 »

z22xe/xev nokkien vakio nostot
Avatar
DEAD
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 4067
Liittynyt: 26 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Vuorela

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja DEAD »

9.2mm ol kun viimeksi mittailin ja c18xe:n 10mm.
ASTRA K SPORTS TOURER INNOVATION PLUS 150 TURBO A
Calibra c20let fwd
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

DEAD kirjoitti:9.2mm ol kun viimeksi mittailin ja c18xe:n 10mm.
Lukee tämän topickin syövereissä
Turbot 8,5mm
Xev c18xel 9,2mm
C18xe oli enempi yli 10mm
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15814
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

10,2mm
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13552
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Juho M-P kirjoitti:10,2mm
Juu. Tuolla edellisessä käppyrässä ne onkin käytössä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Avatar
OCF2945
OCF Member 2017
Viestit: 1566
Liittynyt: 20 Loka 2008, 11:49
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

Z22YH
Tyyppi: R4 Laji: DOHC Venttiilit: 16
Männän halkaisija (mm): 86,0 Iskun pituus (mm): 94,6
Tilavuus (cm³): 2198
Teho ( kW r/min): 110 / 5600 (Zafira B), 114 / 5600
Vääntö (Nm r/min): 215 / 4000 (Zafira B), 220 / 3800
Puristus-suhde: 12,0 : 1
Moottorin-ohjain: Siemens Simtec 81, MJ05 Siemens Simtec 81.1
Oktaanivaatimus: 95 / 98, nakutusanturi säädetty
Koneisto: Jakoketju
Pakojärjestelmä: EGR, lamdaohjattu katalysaattori
Erikoispiirteet: Tasapainotusakseleita, Suorasuihkutus, Kaasukäyttö, Vakionopeudensäädin
Mallit ja vaihteistot: Signum (F23SR, M32WR, AF23), Vectra C (F23SR, M32WR, AF23), Zafira B (M32WR, AF22)

Pitääköhän nuo Retroautot.fi sivun tiedot ihan paikaansa?? :D Voiko olla vakiona 12,0 puristukset mukamansa tuos Z22YH moottoris?
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
Vastaa Viestiin