x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

Jarno kirjoitti:
Miro.Simounen kirjoitti:
-jupe- kirjoitti:Saako tähän koneesee mitää Powercapin tyylistä vempelettä?
Eiköhän ollut, en muista valmistajaa. Hyöty lienee +-0Hv tolla vempeleellä.
Toi ecotekin imusarjahan on todella syvältä.
Saiskohan hyötyä sen vaihtamisesta esim. zletin imusarjaan?
Ecotekin imusarja todellakin on syvältä, mutta miten tuo Powercap liittyy imusarjaan... :roll:

Jos intoa löytyy (ja ei lakitekstit rasita omaatuntoa) niin tekee itse tuon imusarjan -ei kovinkaan paha homma ;)
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

AM kirjoitti:
Jarno kirjoitti:
Miro.Simounen kirjoitti:
-jupe- kirjoitti:Saako tähän koneesee mitää Powercapin tyylistä vempelettä?
Eiköhän ollut, en muista valmistajaa. Hyöty lienee +-0Hv tolla vempeleellä.
Toi ecotekin imusarjahan on todella syvältä.
Saiskohan hyötyä sen vaihtamisesta esim. zletin imusarjaan?
Ecotekin imusarja todellakin on syvältä, mutta miten tuo Powercap liittyy imusarjaan... :roll:

Jos intoa löytyy (ja ei lakitekstit rasita omaatuntoa) niin tekee itse tuon imusarjan -ei kovinkaan paha homma ;)
Pointti olikin se ettei siihen vakioimusarjaan kannata alkaa mitään powercappeja asentelemaan.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

Jarno kirjoitti:Pointti olikin se ettei siihen vakioimusarjaan kannata alkaa mitään powercappeja asentelemaan.
Ja ottaen vielä huomioon että X20XEV:ssä ko. kaasuläppäkotelon ja ilmamäärämittarin välissä oleva kuminen kulmaputki on ihan hyvän mallinen ja riittävän tilava...
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Pystyykö sitten siitä vakio vauhtipyörästä ottaa siivua pois, koska täällä on joskus lukenut että poteromallista ei pystyisi keventää. Jos ei, niin miksi? Se poteroton kuitenkin näyttää muuten samnlaiselta :roll:
Nismo, millo lie taas ajos
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

-jupe- kirjoitti:Pystyykö sitten siitä vakio vauhtipyörästä ottaa siivua pois, koska täällä on joskus lukenut että poteromallista ei pystyisi keventää. Jos ei, niin miksi? Se poteroton kuitenkin näyttää muuten samnlaiselta :roll:
Sorvaamalla "poteromallisesta" kehältä tavaraa pois, saa siitä "suoran" ja paino tippuu kuuden kilon alle; jois sorvaat poterosta suoran, niin tarvitset korotuspalat jotta saat originaali kytkimen sopimaan.

Toinen vaihtoehto on jättää ulkokehälle "tornit" joihin originaali kytkin kiinnittyy; tällöin ei onnistu sorvaamalla -> jyrsintään. Paino jää tällöin reilu kuusi kiloa.

Ja muistetaan sitten että vauhtipyörä on tasapainoitettava jos siitä poistetaan materiaalia... :roll:
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Avatar
Finl
'Senator'
'Senator'
Viestit: 622
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

onnistuu keventäminen, voisin tosta x20xev laitosta laittaa vähän infoa jossain vaiheessa. noin 170 hummaa on mulla nyt tosta otettu (174 penkki).

edit: ja kyllä sillä kannen työstämisellä on merkitystä aika rankastikkin. :)
Kuva
Vectra on p0p
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Finl: Pistäpä kaikkee tietoo tähän ketjuun ja kuvia jos sulla on siitä vp keventämisestä.
Avatar
Finl
'Senator'
'Senator'
Viestit: 622
Liittynyt: 02 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Forssa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

Keventämisesta mulla ei ole varmaan kun joku suttunen kuva, forssassa tehokannessa sorvattiin ja forssan moottorihiomossa tasapainotettiin uuden asetelman kanssa.
painotkin pitäs olla mulla jossain tallessa, kiloja lähti enemmän kun omistajalta puoles vuodessa vaikka kuinka koitti diattailla.

kierrosherkkyyttä tuli kyllä kivasti lisää.

niin ja jos ton tekee, niin kannattaa sitten samalla vaihtaa asetelma/levy. jos ei liian kalliiksi tule.

katon jos kirjotan isomman listan tosta koko koneesta illalla, pitäs olla aika paljon documenttia valmiinakin mitä vaikutti mikäkin.
Kuva
Vectra on p0p
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Finl kirjoitti:onnistuu keventäminen, voisin tosta x20xev laitosta laittaa vähän infoa jossain vaiheessa. noin 170 hummaa on mulla nyt tosta otettu (174 penkki).

edit: ja kyllä sillä kannen työstämisellä on merkitystä aika rankastikkin. :)
hmmm.. vakio imusarjalla?
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

OT: voisko joku mode pistää tämänkin tiedotteeksi niin tulisi vielä lisää hyvää keskustelua. :D
Nismo, millo lie taas ajos
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

-jupe- kirjoitti:OT: voisko joku mode pistää tämänkin tiedotteeksi niin tulisi vielä lisää hyvää keskustelua. :D
Niinpä...
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
wiquel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 486
Liittynyt: 28 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja wiquel »

Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

wiquel kirjoitti:Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
Mikäs Simonssin äänessä on vikana? Omassa 3-ovisessa moinen on katista taakse ja itse olen ollut täysin tyytyväinen ääniin -hiljainen ja sporttisen matala murina. Tuskin se korimalli nyt NIIN paljoa ääniin vaikuttaa... :roll:

Edit: eli autossani on nimenomaan Simonssin putkisto eli ei pätkääkään originaalia katin jälkeen -tiedä sitten kumpaan tuossa alla viitattiin; ääniin vai putkiston rakenteeseen. Ja Simonsissa nimenomaan on kolme vaimenninta orkkiksen kahden sijaan.
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Coleman
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 86
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 16:11
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Coleman »

wiquel kirjoitti:Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
Mulla on simonssin vaimentajat, ei kyllä pelkkien vaimentimien vaihdolla äänistä tule ollenkaan huonot, juuri niinkuin AM kirjoitti.. peltisarjan vaihdon jälkeen äänet muuttui aika paljon, mutta ei missään nimessä liian kovaksi eikä haittaavaksi. Kesän kynnyksellä olis tarkotus vaihtaa nokkia ja imusarjaa sekä siinä samassa myös kansi hoonata..
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Finl kirjoitti:noin 170 hummaa on mulla nyt tosta otettu (174 penkki).
:)
Laita ihmeessä tarinaa tuosta kaikkine yksityiskohtineen jos suinkin jaksat. Mielenkiinto heräs :D
Kuva
Vastaa Viestiin