Jarno kirjoitti:Pointti olikin se ettei siihen vakioimusarjaan kannata alkaa mitään powercappeja asentelemaan.
Ja ottaen vielä huomioon että X20XEV:ssä ko. kaasuläppäkotelon ja ilmamäärämittarin välissä oleva kuminen kulmaputki on ihan hyvän mallinen ja riittävän tilava...
Pystyykö sitten siitä vakio vauhtipyörästä ottaa siivua pois, koska täällä on joskus lukenut että poteromallista ei pystyisi keventää. Jos ei, niin miksi? Se poteroton kuitenkin näyttää muuten samnlaiselta
-jupe- kirjoitti:Pystyykö sitten siitä vakio vauhtipyörästä ottaa siivua pois, koska täällä on joskus lukenut että poteromallista ei pystyisi keventää. Jos ei, niin miksi? Se poteroton kuitenkin näyttää muuten samnlaiselta
Sorvaamalla "poteromallisesta" kehältä tavaraa pois, saa siitä "suoran" ja paino tippuu kuuden kilon alle; jois sorvaat poterosta suoran, niin tarvitset korotuspalat jotta saat originaali kytkimen sopimaan.
Toinen vaihtoehto on jättää ulkokehälle "tornit" joihin originaali kytkin kiinnittyy; tällöin ei onnistu sorvaamalla -> jyrsintään. Paino jää tällöin reilu kuusi kiloa.
Ja muistetaan sitten että vauhtipyörä on tasapainoitettava jos siitä poistetaan materiaalia...
Keventämisesta mulla ei ole varmaan kun joku suttunen kuva, forssassa tehokannessa sorvattiin ja forssan moottorihiomossa tasapainotettiin uuden asetelman kanssa.
painotkin pitäs olla mulla jossain tallessa, kiloja lähti enemmän kun omistajalta puoles vuodessa vaikka kuinka koitti diattailla.
kierrosherkkyyttä tuli kyllä kivasti lisää.
niin ja jos ton tekee, niin kannattaa sitten samalla vaihtaa asetelma/levy. jos ei liian kalliiksi tule.
katon jos kirjotan isomman listan tosta koko koneesta illalla, pitäs olla aika paljon documenttia valmiinakin mitä vaikutti mikäkin.
Finl kirjoitti:onnistuu keventäminen, voisin tosta x20xev laitosta laittaa vähän infoa jossain vaiheessa. noin 170 hummaa on mulla nyt tosta otettu (174 penkki).
edit: ja kyllä sillä kannen työstämisellä on merkitystä aika rankastikkin.
Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
wiquel kirjoitti:Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
Mikäs Simonssin äänessä on vikana? Omassa 3-ovisessa moinen on katista taakse ja itse olen ollut täysin tyytyväinen ääniin -hiljainen ja sporttisen matala murina. Tuskin se korimalli nyt NIIN paljoa ääniin vaikuttaa...
Edit: eli autossani on nimenomaan Simonssin putkisto eli ei pätkääkään originaalia katin jälkeen -tiedä sitten kumpaan tuossa alla viitattiin; ääniin vai putkiston rakenteeseen. Ja Simonsissa nimenomaan on kolme vaimenninta orkkiksen kahden sijaan.
wiquel kirjoitti:Kun täälläkin nykyään on paljon nuita farkun laittajia, niin minkälaisen putkiston olette autoonne laittaneet? Nimenomaan siis kat:ista taakseppäin. Riittänee toisaalta jos vaihtaa pelkät pöntöt vapaammin virtaaviin ja tekee kat:in tilalle korvauspalan, mutta Simonssia ei juuri kiinnosta laittaa, sen "äänenlaadun" takia, joten kiinnostais muut vaihtoehdot pönttöjen merkeiks tai sit merkkiehdotuksia koko putkistoksi?
Mulla on simonssin vaimentajat, ei kyllä pelkkien vaimentimien vaihdolla äänistä tule ollenkaan huonot, juuri niinkuin AM kirjoitti.. peltisarjan vaihdon jälkeen äänet muuttui aika paljon, mutta ei missään nimessä liian kovaksi eikä haittaavaksi. Kesän kynnyksellä olis tarkotus vaihtaa nokkia ja imusarjaa sekä siinä samassa myös kansi hoonata..