x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Tuon kannen pakokanavissahan on ne "nystyrät" joiden kautta lisäilmpumppu pumppaa ilman pakosarjaan (ainakin omassa kannessa)

Joutaskohaa noi pois siitä, vai aiheuttaakohan tuonne kanaviin liikaa painetta tms. taino jos ne hitsais tukkoo, on meenaan pikkusee idioottisti tehty.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
AM
'Senator'
'Senator'
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Ylöjärvi, Finland

Viesti Kirjoittaja AM »

Miro.Simounen kirjoitti:Joutaskohaa noi pois siitä, vai aiheuttaakohan tuonne kanaviin liikaa painetta tms. taino jos ne hitsais tukkoo, on meenaan pikkusee idioottisti tehty.
Luonnollisesti lisäilmapumppu on siis poistettava tuon operaation myötä. Voihan ne poistaa ja parantanee hieman pakopuolenvirtausta. C18XEL:n kannessahan moiset patit myös löytyy, mutta ilman reikiä ;)

Kuva

Kuva Saarelan Jarkon sivulta; http://www.cardomain.com/ride/739071
Astra GSI 2.3T MY95
Saab 9-5 Aero MY01

Kuva
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Lukitsin tän nyt pysyväks aiheeks mutta jos ecotecin virittämisestä alkaa löytyä useampi keskusteluketjuja niin poistuu lukitus samallalailla kun ohc-ketjulta.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3855
Liittynyt: 10 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Jarno kirjoitti:Lukitsin tän nyt pysyväks aiheeks mutta jos ecotecin virittämisestä alkaa löytyä useampi keskusteluketjuja niin poistuu lukitus samallalailla kun ohc-ketjulta.
Eikös niitä muita keskusteluketjuja vois pistää lukkoon ja kehottaa siirtymään tämän topicin alle jatkamaan?
Kuva
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Oliskohan tosta XEV:n kaasuläpästä hyötyä NE:n virityksessä....

Oletko muuten ajatellu leimaamista tolla imusarjalla?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Vecstra kirjoitti:Oliskohan tosta XEV:n kaasuläpästä hyötyä NE:n virityksessä....

Oletko muuten ajatellu leimaamista tolla imusarjalla?
Läpästä en tiiä ja onhan tuota ajateltu :roll:
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

noh, miro, kuvia nokkapyörästähän löytyy osoitteesta :

http://batman.jypoly.fi/~52039/netti/nokkapyora/

saa noita käyttää hyödykseen ihan suoraan, mukana on .dxf, meinaan x20xev:tä ajatelleen joutuu varmasti siirtämään kehiä sekä pienentämään ulkohalkaisijaa (on muistaakseni pienempi se pyörä?)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

repsa kirjoitti:noh, miro, kuvia nokkapyörästähän löytyy osoitteesta :

http://batman.jypoly.fi/~52039/netti/nokkapyora/

saa noita käyttää hyödykseen ihan suoraan, mukana on .dxf, meinaan x20xev:tä ajatelleen joutuu varmasti siirtämään kehiä sekä pienentämään ulkohalkaisijaa (on muistaakseni pienempi se pyörä?)
Jep ei varmastikaan käy edes sinnepäinkään tuo x20xev:n nokkapyörään. Siinä on sellanen hassu pattikin sisäkehällä.

Mutta idean tajuaa kuvista helposti verrattuna tekstiin
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Jarno kirjoitti: Eiköhän ollut, en muista valmistajaa. Hyöty lienee +-0Hv tolla vempeleellä.
Toi ecotekin imusarjahan on todella syvältä.
Saiskohan hyötyä sen vaihtamisesta esim. zletin imusarjaan?[/quote]

Eikös tuo ole sama sarja melkeempä?
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
bone
'Senator'
'Senator'
Viestit: 803
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja bone »

Nokkapyörät voi tehdä/teettää myös vakiopyöristä, 2 vakiopyörästä saa tehtyä yhden säädettävän. Ainakin kasivenaisiin nokkapyörät on halpoja varaosina (n.12e), en tiedä sitten näiden 16 venaisten pyörien hinnoista. Tulee samalla vähän kevyempi rakennelma kuin tuossa ylläolevassa linkissä.
-respect to the man in the ice cream van-
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

jeppe jääkarhu kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Lukitsin tän nyt pysyväks aiheeks mutta jos ecotecin virittämisestä alkaa löytyä useampi keskusteluketjuja niin poistuu lukitus samallalailla kun ohc-ketjulta.
Eikös niitä muita keskusteluketjuja vois pistää lukkoon ja kehottaa siirtymään tämän topicin alle jatkamaan?
Tää on kyl mielenkiintoinen topikki! =) Asiallista et tää on lukittuna ylhäällä.. ;)
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Miro.Simounen kirjoitti:
Vecstra kirjoitti:Oliskohan tosta XEV:n kaasuläpästä hyötyä NE:n virityksessä....

Oletko muuten ajatellu leimaamista tolla imusarjalla?
Läpästä en tiiä ja onhan tuota ajateltu :roll:
Xev:in kaasuläppäkotelo on muistaaksein muutaman millin isompi kuin 20ne:n (58mm vs. 55mm). Laitan kuvia ecotecin kotelon suurentamisesta, kun löydän ne jostain..

Mahtuuko tuo imusarja pellin alle? Näyttäisi tuosta kuvakulmasta tulevan aika ahdasta.

Kellään tietoa, onko c18xe/c20xev imusarja parempi kuin x18xe/x20xev:n? Vai onko noissa muuta eroa kuin uudempien muuttuva pituus?
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Vanhemmissa -94-95 x20xev:ssä ei edes ole muuttuvapituuksista imusarjaa, eikä c18xe:ssä, eikä c18xel:ssä. Käsittääkseni c20xev konetta ei edes ole olemassa. :roll:
Nismo, millo lie taas ajos
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Joulu 2005, 08:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Peltipakosarjaa X20XEV:hen

Onko näihin olemassa mitään peltipakosarjoja?jos, niin missä? Onko kellään kokemuksia miten kyseinen moottori käyttäytyy peltipakosarjan kanssa?
Astra F 2.0 16v GSi
Vastaa Viestiin