x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja JJunior »

Miro.Simounen kirjoitti:http://www.avecom.fi/miro/virit/

Tuolla muutama kuva omista räpellyksistä mitä on työn alla.

mistäs tuon laipan tuohon peltisatsiin hommasit?useampiakin? 8)
2.0t Re85
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

paspartuu kirjoitti:Peltipakosarjaa X20XEV:hen

Onko näihin olemassa mitään peltipakosarjoja?jos, niin missä? Onko kellään kokemuksia miten kyseinen moottori käyttäytyy peltipakosarjan kanssa?
Peltipakosarjoja löytyy useammaltakin valmistajalta, mutta tehon lisäyksen kannalta peltisarja suht turha jos muuten vakio kone.
JJunior kirjoitti:
Miro.Simounen kirjoitti:http://www.avecom.fi/miro/virit/

Tuolla muutama kuva omista räpellyksistä mitä on työn alla.

mistäs tuon laipan tuohon peltisatsiin hommasit?useampiakin? 8)
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#674832
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 15 Joulu 2005, 08:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

No kerro sitten muutama valmistaja. Loppu putkisto on jo vaihdettu mulla.
Astra F 2.0 16v GSi
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JukeN »

paspartuu kirjoitti:No kerro sitten muutama valmistaja. Loppu putkisto on jo vaihdettu mulla.
Lexmaul, RR-Exhaust ja Irmscher ainakin valmistaa peltisarjoja Ecotecciin. Pitäisi mennä Astraankin, vaikka Calibraan varsinaisesti tarkoitettu. Saavutettava teho/hinta -suhde on vain niin huono, että vakio moottoriin peltisarjasta ei ole hyötyä. Noiden hinnalla saa esim. jo kunnolliset nokat. Tietty 20xe peltisarjan laipan vaihdolla saa suht halvalla.
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Juken kirjoitti:
paspartuu kirjoitti:No kerro sitten muutama valmistaja. Loppu putkisto on jo vaihdettu mulla.
Lexmaul, RR-Exhaust ja Irmscher ainakin valmistaa peltisarjoja Ecotecciin. Pitäisi mennä Astraankin, vaikka Calibraan varsinaisesti tarkoitettu. Saavutettava teho/hinta -suhde on vain niin huono, että vakio moottoriin peltisarjasta ei ole hyötyä. Noiden hinnalla saa esim. jo kunnolliset nokat. Tietty 20xe peltisarjan laipan vaihdolla saa suht halvalla.
Mutta uudella isommalla pakosarjalla saavutetaan edes miehekkäät äänet jos ei muuta? ;P :lol: :lol:
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3028
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Tuli sellanen mieleen, että X20XEV käy isommilla arvoilla kun se on kylmä. Muistan, että joku joskus horisi tehneensä jonkin virityksen, jolla motti luulee olevansa kylmä jatkuvasti, mutta tämä johti sitten ongelmiin kestävyyden kanssa.

Mitä jos sen laittas napin taakse, eli kun nappia painaa, niin moottori luulee olevansa kylmä ja vääntää kovempia arvoja. Näin se ei olisi koko ajan käytössä, jo motti säilys kunnossa.

Muistaako kukaan miten toi "huijaus" tehtiin?
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

Koneen lämpötila-anturi antaa seuraavia Ohm määriä:
10-30c -> 3300-1500 Ohm
80c -> 300-360 Ohm
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3028
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Jope kirjoitti:Koneen lämpötila-anturi antaa seuraavia Ohm määriä:
10-30c -> 3300-1500 Ohm
80c -> 300-360 Ohm
Eli jos siinä lämpötila-anturin johdossa ois releen takana 3000 Ohmin etuvastus, niin nappia painamalla sen sais kovemmille arvoille?

Missäs päin tämä anturi on?
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

ekto kirjoitti:
Jope kirjoitti:Koneen lämpötila-anturi antaa seuraavia Ohm määriä:
10-30c -> 3300-1500 Ohm
80c -> 300-360 Ohm
Eli jos siinä lämpötila-anturin johdossa ois releen takana 3000 Ohmin etuvastus, niin nappia painamalla sen sais kovemmille arvoille?

Missäs päin tämä anturi on?
No eikös se ole sama laittaa kytkimen kanssa vaan siihen anturin rinnalle ;) tarvii mitää releitä virittää.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Avatar
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3463
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja JJunior »

ekto kirjoitti:Tuli sellanen mieleen, että X20XEV käy isommilla arvoilla kun se on kylmä. Muistan, että joku joskus horisi tehneensä jonkin virityksen, jolla motti luulee olevansa kylmä jatkuvasti, mutta tämä johti sitten ongelmiin kestävyyden kanssa.

Mitä jos sen laittas napin taakse, eli kun nappia painaa, niin moottori luulee olevansa kylmä ja vääntää kovempia arvoja. Näin se ei olisi koko ajan käytössä, jo motti säilys kunnossa.

Muistaako kukaan miten toi "huijaus" tehtiin?
ei ehkä kannata tuota tehdä. olematon "hyöty" jos sitäkään. enemmän haittaa. ei se ecu turhaan niitä säätele kohilleen. sama jos lambada paskana ja ecu luulee koneen käyvän liian laihalla niin tunkee ainetta ja pitemmällä ajalla katti sanoo sopimuksen irti. polttoaineen kulutus taas ihan pilvissä. on omakohtaista kokemusta tuosta ihan tarpeeks.
2.0t Re85
Avatar
JukeN
OCF Member 2016
Viestit: 2469
Liittynyt: 05 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: x20xev koneen virittäminen.

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Miro.Simounen kirjoitti: -Ensimmäisenä viritys toimena pitää päästä vakio imusarjasta eroon. (tämä tieto tullut karalalta, yli 160Hv on kuulemma turha haaveilla jos vakioo käyttää) (itellä menossa c20ne imusarjan modaaminen tuohon käyväksi, jos o paska nii sit jotai muuta)
Onko imusarjan modaaminen edistynyt? Mitä tuossa menee vaihtoon tai täytyy patentoida? Laippa, kaasuvaijeri, kaasuläppäkotelon letkut?? Oletko jo laipan teettänyt, vois olla kiinnostusta teettää myös?
Avatar
rkr-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 338
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja rkr- »

Miro.Simounen kirjoitti:http://www.avecom.fi/miro/virit/

Tuolla muutama kuva omista räpellyksistä mitä on työn alla.

"C20XE:n vakiopeltisarja, josta tarkotus tehä sopiva x20xev:hen (laippa onkin jo olemassa) http://www.avecom.fi/miro/virit/pakosarja.jpg "

Tossa kuvassa ei muuten ole C20XE:n alkuperäinen peltisarja, nimittäin mulla ainakin on täysin erilainen:
http://vw1600.vw.funpic.de/calibra/PICT0107.JPG

Vai onko noi erilaiset eri korimalleissa? :-?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mullakin olisi moinen peltisarja mutta laippa uupuu... :(
__________________________
Avatar
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkäy

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

jamboy kirjoitti:Mullakin olisi moinen peltisarja mutta laippa uupuu... :(
Minulta löytyisi yksi ylimääräinen laippa ja muuta mukavaa isoille pojille.
.
.
KLIK:*LAIPPA YMS.*KLIK


.
wiquel
'Senator'
'Senator'
Viestit: 486
Liittynyt: 28 Huhti 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja wiquel »

rkr- kirjoitti:
Tossa kuvassa ei muuten ole C20XE:n alkuperäinen peltisarja, nimittäin mulla ainakin on täysin erilainen:
http://vw1600.vw.funpic.de/calibra/PICT0107.JPG

Vai onko noi erilaiset eri korimalleissa? :-?
Mielenkiintoinen pakosarja kun on 3-1 ja sit toi yks yksinäinen, enpä ole itse ainakaan ennen tuommosta nähnyt. :o

Jotain vaihtoehtoa tarkoin selostuksin olisi kyllä kiva löytää tuolle imusarjalle, kun noi viritysimusarjat ovat aika kalliita!?!
Vastaa Viestiin