x20xev/22xe koneen virittäminen.

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

caravan-coupe kirjoitti: Minulta löytyisi yksi ylimääräinen laippa ja muuta mukavaa isoille pojille.


Paljonko laipalle jäisi hintaa? Onko tuo siis 100% sopiva X20XEV-kanteen?
__________________________
Avatar
rkr-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 338
Liittynyt: 15 Heinä 2005, 20:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja rkr- »

wiquel kirjoitti: Mielenkiintoinen pakosarja kun on 3-1 ja sit toi yks yksinäinen, enpä ole itse ainakaan ennen tuommosta nähnyt. :o
Enpä nyt muuten äkkiseltään löydä netistäkään samanlaista pakosarjaa. Automaattisesti vaan oon olettanu, että kai niissä kaikissa on samanlaiset. Ei tuo kyllä mun silmiin kovin järkevältä virtauksien kannalta vaikuta, jotta tuskin mikään tehopillikään on kyseessä :-?
cona-A
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 263
Liittynyt: 01 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja cona-A »

vai oisko kuitenkin tommonen : http://cona-a.ascona.fi/pakosarja/
Avatar
levanen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1298
Liittynyt: 04 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja levanen »

Sattui ebayta selailessa silmään tuommoset Irmscherin nokat joilla luvataan 14-20 hevosta lisää. Eihän noista tietenkään ikinä tiedä paljonko tulee lopulliseksi hinnaksi.. http://cgi.ebay.de/IRMSCHER-Nockenwelle ... dZViewItem
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

cona-A kirjoitti:vai oisko kuitenkin tommonen : http://cona-a.ascona.fi/pakosarja/
Mul on ainakii -95 Calibrassa taas ihan erilainen pakosarja.. sellainen näyttäis olevan et pytystä 4 lähtöä yhdessä ja sit haaroittuu melkein heti 2 putkeksi ja myöhemmin 1... :)

Ilmeisesti "Valettu" pakosarja eikä mikään peltipako.. :P Plääh, tylsää. :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Miro.Simounen
OCF Member 2017
Viestit: 3231
Liittynyt: 30 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

Eagle| kirjoitti:
cona-A kirjoitti:vai oisko kuitenkin tommonen : http://cona-a.ascona.fi/pakosarja/
Mul on ainakii -95 Calibrassa taas ihan erilainen pakosarja.. sellainen näyttäis olevan et pytystä 4 lähtöä yhdessä ja sit haaroittuu melkein heti 2 putkeksi ja myöhemmin 1... :)

Ilmeisesti "Valettu" pakosarja eikä mikään peltipako.. :P Plääh, tylsää. :D
se on ihan x20xev:n vakio pakosarja. Eli valusarja.
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2547
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Päijät-Häme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Tossa sivu jossa juttua kevennetyistä vauhtipyöristä. Onkohan kellään kokemusta?

http://www.v-tuning.com/flywheels.htm
Nismo, millo lie taas ajos
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Miro.Simounen kirjoitti:
Eagle| kirjoitti:
cona-A kirjoitti:vai oisko kuitenkin tommonen : http://cona-a.ascona.fi/pakosarja/
Mul on ainakii -95 Calibrassa taas ihan erilainen pakosarja.. sellainen näyttäis olevan et pytystä 4 lähtöä yhdessä ja sit haaroittuu melkein heti 2 putkeksi ja myöhemmin 1... :)

Ilmeisesti "Valettu" pakosarja eikä mikään peltipako.. :P Plääh, tylsää. :D
se on ihan x20xev:n vakio pakosarja. Eli valusarja.
:(
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

-jupe- kirjoitti:Tossa sivu jossa juttua kevennetyistä vauhtipyöristä. Onkohan kellään kokemusta?

http://www.v-tuning.com/flywheels.htm
Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Jotenkin automaattisesti oon olettanut että olis 8:lla kiinni...
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Jarno kirjoitti:
-jupe- kirjoitti:Tossa sivu jossa juttua kevennetyistä vauhtipyöristä. Onkohan kellään kokemusta?

http://www.v-tuning.com/flywheels.htm
Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Jotenkin automaattisesti oon olettanut että olis 8:lla kiinni...

Miten toi kevyempi vauhtipyörä muutes vaikuttaa, eli järkikin sanoo et kun ton vaihtaa kevyempään niin auton kierrokset nousevat nopeammin. Mutta entäs sitten nuo haittavaikutukset? Eli tuleeko jotain sellaista ettei enään niin pienillä kierroksilla kulje tai jotain. Voisi kuvitella, että kulutus nousisi esim. moottoritiellä nopeissa nopeuksissa... kun massaa ei ole niin paljon... tai jotain, korjatkaa jos olen väärässä ( kun olen ) :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jarno kirjoitti:Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Ainakin x20xev:ssä on 6 pulttinen.
Eagle| kirjoitti:Miten toi kevyempi vauhtipyörä muutes vaikuttaa, eli järkikin sanoo et kun ton vaihtaa kevyempään niin auton kierrokset nousevat nopeammin. Mutta entäs sitten nuo haittavaikutukset?
Haittoina on, että ehkä joudut nostamaan tyhjäkäyntiä, koska flektin hyrähtäessä käyntiin saattaa pöpeltää hetken ja täyskaasukiihdytyksen jälkeen voit stumpata koneen pelkästään painamalla kytkimen pohjaan.
Avatar
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1042
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Hyvinkäy

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Jope kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Ainakin x20xev:ssä on 6 pulttinen.
ja noissahan on tunnetusti samat kampurat...
eli luulis olevan saman pulttimäärän jos ajattelis, että vauhtipyörä tulee kiinni vaikka kampiakseliin. . ..
Avatar
Eagle|
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 28 Kesä 2005, 20:57
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Jope kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Ainakin x20xev:ssä on 6 pulttinen.
Eagle| kirjoitti:Miten toi kevyempi vauhtipyörä muutes vaikuttaa, eli järkikin sanoo et kun ton vaihtaa kevyempään niin auton kierrokset nousevat nopeammin. Mutta entäs sitten nuo haittavaikutukset?
Haittoina on, että ehkä joudut nostamaan tyhjäkäyntiä, koska flektin hyrähtäessä käyntiin saattaa pöpeltää hetken ja täyskaasukiihdytyksen jälkeen voit stumpata koneen pelkästään painamalla kytkimen pohjaan.
Stumpata? :D
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
Avatar
TDIC
OCF Member 2017
Viestit: 881
Liittynyt: 08 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja TDIC »

taitanee tarkoittaa että "sammua pätkähtää"
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3028
Liittynyt: 03 Elo 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Eagle| kirjoitti:
Jope kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Pitääkö toi paikkansa että XEV:eissä ja ZLET:ssä on 6 pulttiset vauhtipyörät?
Ainakin x20xev:ssä on 6 pulttinen.
Eagle| kirjoitti:Miten toi kevyempi vauhtipyörä muutes vaikuttaa, eli järkikin sanoo et kun ton vaihtaa kevyempään niin auton kierrokset nousevat nopeammin. Mutta entäs sitten nuo haittavaikutukset?
Haittoina on, että ehkä joudut nostamaan tyhjäkäyntiä, koska flektin hyrähtäessä käyntiin saattaa pöpeltää hetken ja täyskaasukiihdytyksen jälkeen voit stumpata koneen pelkästään painamalla kytkimen pohjaan.
Stumpata? :D
Mitä tupakalle tapahtuu kun sen "Stumppaa"? Se sammuu :lol:
Edit: TDIC ehti ensin :evil: :wink:

Ilman vauhtipyörää kone on herkempi kiihtymään mutta samoin myös sammumaan. Ei kovin käytännöllinen ratkaisu, jos kyseessä ei ole mikään kilpa-auto.
Vastaa Viestiin