Sivu 99/103

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 24 Kesä 2019, 16:45
Kirjoittaja Antti H
Käytin y22xe kannen koneistuksessa kun kansipahvi korkkasi.
Annoin luvan ottaa reilulla kädellä et tulee suora. Nyt on höylätty kaikki mitä sai :o
0.4 mm lähti pois. Tuosta nyt ei taida olla minkään valtakunnan hyötyä loppupeleissä vakio kaluilla tehon kannalta?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 12 Syys 2019, 11:18
Kirjoittaja OpeliXvekkuliB2
Koitin ajatuksella lukee ketjun läpi mut silti jäi epäselväksi että onko vm99--> x20xev nokat korkeammalla nostolla ja onko niistä oikeesti hyötyä laittaa sellaiset ns.vanhanmalliseen x20xev jossa x18xe kansi, kiinteäpituuksinen imusarja ja säädettävä moottorinohjaus kaverina?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 12 Syys 2019, 21:51
Kirjoittaja Juho M-P
Korkeanostoset on vain C18XE moottorissa F Astrassa

Re: Re:

Lähetetty: 13 Syys 2019, 09:17
Kirjoittaja OpeliXvekkuliB2
AM kirjoitti:Nokat muuttuvat uudemmissa X20XEV:issä ja ovat korkeammalla nostolla (10,6mm) -olisko ollut vm.00 eteenpäin.
Eli tämä väite on jossain välissä torpattu?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 13 Syys 2019, 09:28
Kirjoittaja DEAD
Eekö nuo 10.6 ollut x20xer koneessa?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 13 Syys 2019, 13:05
Kirjoittaja Juho M-P
DEAD kirjoitti: 13 Syys 2019, 09:28 Eekö nuo 10.6 ollut x20xer koneessa?
OPC moottori on tosiaan asia erikseen. Sehän on periaatteessa C20XE liikkuvat XEV lohkossa/kannessa

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 19 Loka 2019, 00:26
Kirjoittaja Juho M-P
ARRNOW kirjoitti: 26 Maalis 2018, 18:21 Kyllä ne vaan on noissa omegan koneissa silmämääräisesti noin 2-3mm jää lohkon alapuolelle nuo männät, ja näitä koneita on purettu useampia siviili autoista, että en usko että kaikkiin olisi joku veivit vaihtanut..
Vanha juttu mutta olen ny purkamassa/kasaamassa Sintran X22XE pannua ja siinä kyllä tulee männät ihan dekkin ja jotain kymppejä yli? Ja mäntien puristuskorkeuskin on mielestäni sama mitä X20XEV

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 20 Loka 2019, 12:21
Kirjoittaja ARRNOW
Juho M-P kirjoitti: 19 Loka 2019, 00:26
ARRNOW kirjoitti: 26 Maalis 2018, 18:21 Kyllä ne vaan on noissa omegan koneissa silmämääräisesti noin 2-3mm jää lohkon alapuolelle nuo männät, ja näitä koneita on purettu useampia siviili autoista, että en usko että kaikkiin olisi joku veivit vaihtanut..
Vanha juttu mutta olen ny purkamassa/kasaamassa Sintran X22XE pannua ja siinä kyllä tulee männät ihan dekkin ja jotain kymppejä yli? Ja mäntien puristuskorkeuskin on mielestäni sama mitä X20XEV
Niin sintran x22xe koneessa onkin, mutta noissa omegoissa on y22xe tai z22xe. Ja niissä jää mäntä n.3 mm lohkopinnan alapuolelle ja on pallomainen lakimuodoltaan, eikä ole ventiilikoloja männissä.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 20 Loka 2019, 17:46
Kirjoittaja Juho M-P
Onpä jännä juttu että ne on tehny tollasen muutoksen.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 21 Marras 2019, 13:43
Kirjoittaja Keme
Mitkä kampiakselit näistä 2.0/2.2 koneista on täysilä vastapainoilla? Onko muita 20XE:n lisäksi ja olikos toi 20XE kampura muutenki jotenkin spessu?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 21 Marras 2019, 15:39
Kirjoittaja Juho M-P
20XE rauta on taottu ja vauhtipyörä 8:lla pultilla kiinni.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 21 Marras 2019, 18:30
Kirjoittaja Juho M-P
X22XE on ainakin kahdeksalla vastapainolla ja minusta kyllä taitaa kaikki OHC/dohc vehkeet ollakin.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 21 Marras 2019, 22:30
Kirjoittaja Ketsa
F Astrasta purettu x20xev tarkoitus läpikäydä ja nostaa G Astran keulalle parantamaan kulkua nykyiseen 116hp 1.8:iin verrattuna. Muutama kyssäri ennen hutkimisen aloittamista:

1. Saako jostain valmiita pakosarjanlaippoja tuohon x20xeviin? Tai edes valmista dwg/dxf kuvaa. Tarkoitus modata c20xeen pakosarjasta peltisarja tuohon.

2. Sopiiko c20xestä imunokka x20xeviin? 1.8:n nokista oli tässä topikissa sivutolkulla juttua, mutta c20xe nokista ei juttua osunut silmiin.

3. Kytkin ja vauhtipyörä, saako jostain kohtuu rahaan valmista teräspyörää?

4. Mitä yhteensopivuusongelmia kohtaan F Astran mottia G Astraan kammetessa?

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 21 Marras 2019, 22:35
Kirjoittaja Juho M-P
1. Saako jostain valmiita pakosarjanlaippoja tuohon x20xeviin? Tai edes valmista dwg/dxf kuvaa. Tarkoitus modata c20xeen pakosarjasta peltisarja tuohon.
Google tuntu löytävän ihan Suomesta
2. Sopiiko c20xestä imunokka x20xeviin? 1.8:n nokista oli tässä topikissa sivutolkulla juttua, mutta c20xe nokista ei juttua osunut silmiin.
Ei passaa.
3. Kytkin ja vauhtipyörä, saako jostain kohtuu rahaan valmista teräspyörää?
Miksi ihmeessä? Vakio on hyvä ja riittää normaaliajossa ja viritettynäkin vaikka kuinka pitkälle.
4. Mitä yhteensopivuusongelmia kohtaan F Astran mottia G Astraan kammetessa?
Sähköt. Ei välttämättä sovi vaihdelaatikkoon.

Re: x20xev/22xe koneen virittäminen.

Lähetetty: 22 Marras 2019, 06:13
Kirjoittaja 1,2sorsa
Marteliukselta ostin itse laipan pakosarjaan.
Orkkis poteropainaa jonkin verran. Ohc saa lättymallin samassa koossa joka joitakin kiloja kevyempi