1.2-1.6 OHC koneen viritys
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Kyllä kyllä, oishan se hienoa mut jää kyllä jonkun muun tehtäväksi
Moni tuntuu virittelevän 1.3 moottoreita ja saavankin niistä hyviä litratehoja, kukaan ei 1.2:sta. Mikä tuosta 1.3 tekee niin paljon paremman, pitkäiskuisuus? Tilavuutta toki on 8,3% enemmän mutta jotenki se yksistään tuntuu riittämättömältä.
Moni tuntuu virittelevän 1.3 moottoreita ja saavankin niistä hyviä litratehoja, kukaan ei 1.2:sta. Mikä tuosta 1.3 tekee niin paljon paremman, pitkäiskuisuus? Tilavuutta toki on 8,3% enemmän mutta jotenki se yksistään tuntuu riittämättömältä.
-85 Corsa A 1.2ST
-93 Corsa B 1.5TD
-93 Corsa B 1.5TD
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Tuollanen 18xe1 tuli laitettua b-corsaan (ei tiekäyttöön). Pikku kannen porttaus, milli siivua pois, vähän imusarjamuutosta ja peltisarja 50mm pakoputkistolla. c16se moottorinohjaus ja korkeapainepumppu tankkiin. Penkissä löyty 146hv 5600rpm ja 197nm. Ei paljoo kannata noita pikku 8-venasia viritellä jos haluu edes jonkunlaista kulkua kohtuuhinnalla.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
1,3 parasvakio nokka.sdracing kirjoitti: ↑31 Elo 2018, 06:53 Kyllä kyllä, oishan se hienoa mut jää kyllä jonkun muun tehtäväksi
Moni tuntuu virittelevän 1.3 moottoreita ja saavankin niistä hyviä litratehoja, kukaan ei 1.2:sta. Mikä tuosta 1.3 tekee niin paljon paremman, pitkäiskuisuus? Tilavuutta toki on 8,3% enemmän mutta jotenki se yksistään tuntuu riittämättömältä.
viewtopic.php?f=57&t=257673
Tuossa on noita speksejä. 12st voisi olla hyvä kierroskone.
Sitä ei vain ole moni tainnut virittää. Minulta löytyy ylimääräinen moottori jos tarvetta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
C16SE pitäis muuttaa kaasarille, mikä? Cnc koneistamo löytyy kotoa, mutta mielummin valmiilla palikoilla.
Työautoon, -77 kadett eli päästöjä ei tarvi ihmetellä, tosin en halua polttoainetta tyhjän takia moottorille antaa eli todennäköisesti ammattilainen saa säätää.
Toisaalta kotoa löytyy päästömittari ja laajakaistalambda, eli aika pitkälle saa itsekkin tutkittua moottorin toimintaa ilman kuormaa.
Virranjakajan laitan melkein kärjillä ettei matkanteko ole transistorista kiinni. Bosch 009 löytyy hyvin uutena. Hihnalla nokasta veto. Näitä kai löytyy molempiin suuntiin pyörivänä?
Työautoon, -77 kadett eli päästöjä ei tarvi ihmetellä, tosin en halua polttoainetta tyhjän takia moottorille antaa eli todennäköisesti ammattilainen saa säätää.
Toisaalta kotoa löytyy päästömittari ja laajakaistalambda, eli aika pitkälle saa itsekkin tutkittua moottorin toimintaa ilman kuormaa.
Virranjakajan laitan melkein kärjillä ettei matkanteko ole transistorista kiinni. Bosch 009 löytyy hyvin uutena. Hihnalla nokasta veto. Näitä kai löytyy molempiin suuntiin pyörivänä?
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Paljon helpompaa laitta nokka-akselikehto Ascona B:n 1.3OHC moottorista. Siinä on kärkijakaja kulmavaihteella jakopään puolella. Ja kyllä, kärkijakaja.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Mulla on siis omassa Asconassa C16SE paikallaan. Varustettu nimenomaa takaveto 1.3S moottorin nokkakehdolla ja nokka-akselilla. Imusarjana on C16SE ruiskuimusarja ja LE-Jetronic 18E:stä.
Jos kaasarin haluaa niin 1.2/1.3 kaasari-imusarja on helpoimmin muokattavissa. Pikkusen täytyy imusarjan kanavien alareunoja täyttää kemiallisella metallilla. C16SE kannaessa kun on täysin pyöreät kanavat mutta 1.3:saa D kurjaimen muotoiset(D:n suora osa vaakatasossa)
Jos kaasarin haluaa niin 1.2/1.3 kaasari-imusarja on helpoimmin muokattavissa. Pikkusen täytyy imusarjan kanavien alareunoja täyttää kemiallisella metallilla. C16SE kannaessa kun on täysin pyöreät kanavat mutta 1.3:saa D kurjaimen muotoiset(D:n suora osa vaakatasossa)
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Facebookissa oli justiin myynnissä tuommoseen tuplakaasarit imusarjoineen,semmoiset kait ne ny pitää olla jos kaasari muutoksen haluaa.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Oliko oikein C16SE inusarjoilla? Hinta?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Paljonkohan mahtaa kulutus nousta (vai nouseeko lainkaan) jos vaihtaa 16sv koneeseen tuon kehutun 1.3s nokan?
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Tuskin yhtään. Paitsi saavutettu lisäteho saattaa aiheuttaa raskaampaa kaasujalkaa.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Kadett'
- Viestit: 21
- Liittynyt: 25 Heinä 2019, 10:24
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Hep!
Onko kenelläkään tietoa pikkulohkokansien valunumeroista? Kaverilla on ylimääräisiä kansia joista ei ole tietoa sen kummemmin muuta kuin että ne ovat Opelin ohc-kansia. Helpottaisi valitsemista jos tietäisi mitä etsii.
Onko kenelläkään tietoa pikkulohkokansien valunumeroista? Kaverilla on ylimääräisiä kansia joista ei ole tietoa sen kummemmin muuta kuin että ne ovat Opelin ohc-kansia. Helpottaisi valitsemista jos tietäisi mitä etsii.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Inukanavista tunnistaa. 1.2 ja 1.3 kansissa kaatuneen D kirjaimen muotoiset kanavat. 1.6SV/C16NZ/C14NZ suorakulmaiset imukanavat. C16SE/C14SE pyöreät imukanavat. Ja noissa NZ kansissa on EGR kanavalle poraus.
Mutta sitten esim 1.2 1.3 kansien erottaminen toisistaan on haastavaa, samoin kuin C14SE/C16SE ja C14NZ/C16NZ
Mutta sitten esim 1.2 1.3 kansien erottaminen toisistaan on haastavaa, samoin kuin C14SE/C16SE ja C14NZ/C16NZ
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Mulla on 12st 55hv kansia. Voisin tarkistaa niistä valunumerot
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13544
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Onko kukaan vaihtanut x16sz koneeseen c16se nokkaa f astrasta? Toimiiko täysin normaalisti jos rajumman nokan vaihtaa?
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: 1.2-1.6 OHC koneen viritys
Luultavasti toimii "täysin normaalisti" eli tuskin mainittavaa vaikutusta mihinkään...